Archief - PC upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bokke tette

Legacy Member
Hallo

Ik zou graag mijn pc wat upgraden.
Dit is wat ik nu heb:
- Processor: Intel Core Duo CPU E8200 @ 2.66GHz 2.67 GHz
- RAM: 2 GB
- 32-bits besturingssysteem
- Nvidia GeForce 9600 GT

Ik ken er niet zoveel van, maar ik zou graag willen weten wat ik kan verhogen om aan de normen van de laatste HD games te voldoen zodat ik deze goed kan spelen.

Mvg

freshcloak

Legacy Member
- Goed, om te beginnen zou ik je ram verhogen naar 4 GB.
Meestal eist het besturingssysteem zelf min of meer 1 GB ram, en om daar dan games op te draaien... is dat te weinig.

- De HD 6950 is voor zover ik weet één van de beste kopen op gebied van videokaarten.


- Graag wat meer info over de voeding van je pc, want aangezien je processor lijkt me die relatief laag.

- Ik weet niet wat jouw budget is, maar je systeem is verouderd en een volledige upgrade van heel het systeem zou handig zijn.

Succes!

bokke tette

Legacy Member
Ok bedankt al voor de reactie.
Maar waar kan ik zien wat de voeding van mijn pc is? Ik ken er niet zo heel veel van..

Mvg

freshcloak

Legacy Member
Je opent je pc, en leest alle stickers.
De voeding is een soort rechthoekig of vierkant bakje.
Daarop zou een sticker moeten staan met ergens "power supply" of iets in die aard, en daar staan een aantal watt op.
Vermeld die op het forum, met liefst het merk van de voeding erbij.

mdgf

Legacy Member
Geef aub het merk en liefst het exacte model en/of de stroomsterktes op de verschillende lijnen (+12V(evt. meerdere), +3.3V, +5V), dat zal op die sticker staan in een tabel.

Met enkel het totale wattage zijn we NIKS (daar alles op de 3.3V en 5V lijnen kan zitten die quasi niet gebruikt worden, het is de 12V die telt).

iTrader9

Legacy Member
2de hands verkopen en bouw jezelf een nieuwe pc.

Om deftig up te graden moet je alles al opnieuw gaan vervangen.
moederbord/cpu/ram en gpu

Jan - Wallabie

Legacy Member
iTrader9 zei:
2de hands verkopen en bouw jezelf een nieuwe pc.

Om deftig up te graden moet je alles al opnieuw gaan vervangen.
moederbord/cpu/ram en gpu

Daar sluit ik me bij aan. Het gaat het ene component na het andere worden...
Een sterkere Graka -> andere voeding
Sterkere CPU -> ander moederbord -> ander geheugen -> 64bits ondersteuning -> andere windows versie

misschien nog bruikbaar: harde schijf, dvd writer, kast.

bokke tette

Legacy Member
Mmm verkopen kweet t niet.
Maar als ik een mezelf een nieuwe pc maak, aan welk budget moet ik dan denken voor een goede pc te hebben die de laatste nieuwe games en die wat nog niet uitzijn vlot te draaien?

freshcloak

Legacy Member
Dan zou ik zeggen, op de laatste nieuwe games te draaien op max quality, om en bij de 1200 euro.

R3L4X

Legacy Member
freshcloak zei:
Dan zou ik zeggen, op de laatste nieuwe games te draaien op max quality, om en bij de 1200 euro.

Kan voor véél minder geld 600-900 euro zit je al met een serieus goed systeem...

bokke tette

Legacy Member
Ok bedant voor de reacties, ik ga kijken wat ik kan doen

Mvg

mdgf

Legacy Member
Als je gewoon een 5770/6770 bijsteekt in die pc kun je al alle recente games (behalve die die serieus op de cpu leunen) full hd spelen ze (misschien niet met alles op max, maar je wat verwacht je van zi'n oud bakje).

Dan zou ik zeggen, op de laatste nieuwe games te draaien op max quality, om en bij de 1200 euro.
Hangt er puur vanaf welke games, met een enkele 6950/560ti (pc van ~700€) kun je al 95% van alle games spelen full hd alles max (mss zonder al te veel te overdrijven in AA/AF).
Veel nieuwe games zijn ook consoleports en die speel je al max met een 5770/6850... en i5.

Jan - Wallabie

Legacy Member
ik zou zelf een budget van rond de 1000 tot zelfs iets meer voorzien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan