Archief - PC start 's nachts vanzelf op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sovereign

Legacy Member
Hallo allemaal

Ik zit met een bizar probleem dat nu al enkele maanden aan de gang is. Als ik mijn computer de avond ervoor in slaapstand zet, wat vaak gebeurt, dan spring hij af en toe ergens in de nacht vanzelf op.

De eerste keer dat dit voorviel, dacht ik gewoon dat ik mijn computer was vergeten uit te schakelen. De tweede keer, enkele weken daarna, was ik toch zeker dat ik hem niet had laten opstaan. Na de derde keer is het een tijd goed gegaan tot vandaag. Ik werd 's morgens wakker en het was weer van hetzelfde.

De oplossing ligt voorhanden namelijk de computer volledig uitschakelen. Echter ben ik soms zo moe dat ik liever mijn documenten, programma's open laat zodat ik alles nog kan terugvinden. Het is een irritant probleem dat toch op een zekere manier zou moeten opgelost geraken.

Ook is het zo dat ik hier last van heb sinds Windows 7 op m'n rig draai. Op Vista heb ik hier nooit last van gehad, toen stond mijn pc zelfs maanden enkel in slaapstand zonder problemen (And no way I'm going back :p ).

Zijn hier mensen die weten hoe ik dit kan voorkomen? Oplossingen/andere verhalen zijn altijd welkom!

mdgf

Legacy Member
Je bedoelt toch werkelijk slaapstand (hibernate in het engels) en niet stand-by (sleep mode in het engels, om het vooral niet verwarrend te maken)?
Zou me serieus verbazen mocht ie uit slaapstand terugkomen, aangezien je pc dan helemaal wordt afgesloten, in tegenstelling tot stand-by, waar hij nog enigszins aan staat.

The Monopoly Guy

Legacy Member
In het power stuff in je config scherm ga je naar advanced options van je huidige power plan, daar kan bij sleep 'Allow wake timers' disablen

Sovereign

Legacy Member
mdgf zei:
Je bedoelt toch werkelijk slaapstand (hibernate in het engels) en niet stand-by (sleep mode in het engels, om het vooral niet verwarrend te maken)?
Zou me serieus verbazen mocht ie uit slaapstand terugkomen, aangezien je pc dan helemaal wordt afgesloten, in tegenstelling tot stand-by, waar hij nog enigszins aan staat.

Ik bedoel sleep ja, zoals hier onderaan: http://h10010.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c01933631.gif


@ Monopoly: Staat nu uitgeschakeld, hopelijk komt het nu niet meer voor. Bedankt!

mdgf

Legacy Member
Das hybrid sleep (had ik efkens over het hoofd gezien), NIET slaapstand.
Sleep and hibernation: frequently asked questions
Daarom dat ik de engelse termen tussen haakjes had gezet, sleep mode<-> slaapstand.

Mocht dat van monopolyguy niet lukken (maar het lijkt mij dat dat wel de simpele oplossing zal zijn), kun je altijd hibernate activeren en dat gebruiken, dan slaat hij je huidige sessie ook op, maar dan op de hdd (ipv het ram) en sluit de pc helemaal af. Nadeel is natuurlijk dat je pc er veel langer over doet om op te starten, maar je kunt ook gewoon verder gaan waar je geëindigd bent.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan