Archief - pc start op maar zonder programma's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Young1

Legacy Member
hey,

daarnet was ik gewoon op mijn vaste computer bezig en opeens viel hij uit.
toen wou hij opnieuw wou opstarten kreeg ik een paar keer een blue screen..verschillende soorten blue screens

nu ben ik blijven herstarten na iedere blue screen en nu start men pc terug gewoon op zoals vroeger.. enkel kan ik geen programma's openen..

ik kan dus wel naar foto's kijken en mijn Teamspeak en Ventrillo werken ook..

maar buiten dat wil niets nog openen (bv: browser, office, games, anti-virus )

iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

foto van 1 van deblue screen : FOTO

Yvezzke

Legacy Member
Safe mode proberen zoals voorgesteld?
Mss dat ge daar dan het probleem kunt isoleren en oplossen.
Engie nieuwe harware aangebracht de voorbije maand ofzo?
Systeemherstel proberen?

Young1

Legacy Member
safe mode kan ik niet proberen om de stomme reden dat mijn toetsenbord pas werkt als windows opstart.. (klinkt mss raar maar het is echt zo..)
niets van nieuwe hardware sinds een jaar of zo.
systeem herstel nu net gedaan (raar dat hij dat wel wilde openen)
maar dit heeft het probleem niet opgelost en tijdens zijn eerste boot had ik terug een blue screen dus wrs is die systeem herstel ook failed.

mdgf

Legacy Member
Young1 zei:
safe mode kan ik niet proberen om de stomme reden dat mijn toetsenbord pas werkt als windows opstart.. (klinkt mss raar maar het is echt zo..)
niets van nieuwe hardware sinds een jaar of zo.
systeem herstel nu net gedaan (raar dat hij dat wel wilde openen)
maar dit heeft het probleem niet opgelost en tijdens zijn eerste boot had ik terug een blue screen dus wrs is die systeem herstel ook failed.

Ps/2 toetsenbord (ipv usb) gebruiken en in de bios usb legacy devices (of iets in dien trand) aanzetten.

Young1

Legacy Member
ondertussen safe mode ook geprobeerd maar maakt nix uit exact hetzelfde probleem..

heb vanacht ook een memtest gedaan en daar zijn geen fouten in gevonden maar toen ik daar voor de optie koos : memory sizing / BIOS All
heeft hij wel een paar duizend fouten gevonden..
normaal voor deze test? of defecte ram?

kleine update heb verschillende combinaties met mijn ram latjes geprobeerd maar zelfde fout blijft terug komen..

Yvezzke

Legacy Member
Dan zit het er wel aan te komen dat je ram voor probs zorgt.

Young1

Legacy Member
de kans dat al mijn 4 latjes allemaal op hetzelfde moment defect zijn zou toch klein zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan