Archief - Pc reboot tijdens opstarten game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DisturbedMR

Legacy Member
Dag hulpvaardige medemensen.
Nu heb ik plots problemen bij het opstarten van sommige games,ipv op te starten krijg ik dus een mooie reboot van m'n pc terwijl ik dit nog nooit voordien heb gehad.Bij mijn weten heb ik geen veranderingen aan m'n systeem aangebracht buiten nu en dan een gamepje installeren.
Half Life 2 heb ik zonder enig probleem kunnen spelen en dat draaide zelfs vrij smooth op medium detail. Nu koop ik me Vampire The Masquerade en kan ik het spel ni spelen door die reboots. M'n graka is nog steeds een Radeon 9800 Pro en drivers zijn de laatste. Iemand een idee wat er mis kan zijn en ook wat de oplossing kan zijn?Alvast bedankt aan allen.

Groeten, zijne gestoordheid zelve Disturbed

Imp

Legacy Member
als je wat gezocht had kost je vinden dat hl2 probs heeft met het opstarten en soms reboot, bij sommige mensen geeft het zelfs ma 5fps enz. patch instaleren is de oplossing -> binnen te halen via steam

next time usethe force

DisturbedMR

Legacy Member
Kan goed zijn van "The Force" en die heb ik dus ook gebruikt maar zoals je kon zien indien je m'n thread goed gelezen had ging het hier niet over Half Life 2 maar Vampire The Masquerade . Ik zei dat ik Half Life 2 zonder enig probleem heb kunnen spelen.Ik heb geen flauw benul wat er mis kan zijn en vandaar kom ik't hier vragen,tis ni dat ik zelf ni aan't zoeken ben hoor ma er zijn veel mensen die er een pak meer van kennen dan ikzelf dus vergroot ik m'n kans op succes door hier een thread te starten hé.

Exit

Legacy Member
zet eens die reboots af en zie of ge bluescreen krijgt, dx9.0c erop? welke cpu/psu?

BraveHeart

Legacy Member
zoek eens met de search achter vampire the masquerade op dit forum.
mischien vindt je threads over hetzelfde thema.
Of je kan ook via google naar support zoeken dat te vinden is op engelstalige forums ivm dat spel.
Dat spel is pas uit, dat het spel buggy is kan je altijd met zekerheid zeggen.
Geen enkel spel in bugfree als het goud gaat.
Ik zou zeggen, zet uw res op het laagste, zet alles wat grafisch is af of zo laag mogelijk, zo ook met het geluid.
Speel het spel, als het dan niet crasht, dan is er iets in je geluid/beeldkaartopties in het spel wat je pc doet resetten.

DisturbedMR

Legacy Member
M'n comp is een Amd Athlon 2000xp,heb idd bluescreen als ik reboot uitzet en die directx 9.0c staat er ook op hoor.Heb al gezocht via google maar momenteel nog niets tegengekomen dat erop lijkt.Het is ook niet alleen bij dit spel dat ik het heb dus het zou zeer eigenaardig zijn moest het aan het spel zelf liggen.Ik heb tientallen games probleemloos gedraaid en sinds vorige week zijn er plots enkele die niet werken dus zal toch ergens iets aan m'n systeempje zijn ofzo denk ik.Ben al zwaar aan't nadenken om nog maar eens een formatje te doen moest er dan toch iets van rommel zijn binnengekomen.Zal eerst nog ff zoeken en als ik dan niks vind ja...

Alvast bedankt van mij

hieronymus

Legacy Member
ik denk dat aan die directx 9c ligt alle met games met standaard 9c aanboord spelen vlot ,andere die 9a of b hebben ,daar reboot de pc op dus is 9c volgens mijn de schuldige,bv cod uo speelt vlot,far cry,max payne2 die hebben de 9b versie die reboten,mohaa heeft 8.1 en dat gaat ook niet. :doh: :doh:

DisturbedMR

Legacy Member
Ok ff louter informatief voor diegenen die eventueel ook een gelijkaardig probleem hebben. Ik heb dus veel geprobeerd en niks hielp,uiteindelijk heb ik m'n windows eens VOLLEDIG geupdate en nu werken die spellen wel. Vraag me dus niet wat het was maar het moet ergens iets met één van die updates te maken hebben.Dus indien ook probs update dan uwe windows eens volledig en kijk of het werkt en laat iets weten.

Groeten,
Disturbed

DisturbedMR

Legacy Member
Sorry ma ik kan dien error nimeer zien nu alles werkt.

Groeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan