Archief - pc reboot na artifacts op scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smikkelone

Legacy Member
als ik game dan begint pc na een tijdje artifacts te vertonen en een getik in de voeding denk ik(tis alleszinds raar ;)) en als ik dan niet snel stop met gamen dan komen er nog meer artifacts op het scherm en reboot de pc en blijft weer hangen bij het laden en nog reboot en nog reboot(nog nooit laten verder doen maar onmiddelijk stekker uitgetrokken :p) Alsik dan een 5 - 15 tal minuutjes wacht en stekker terug in stopcontact steek dan werkt alles weer normaal :music:

(specs zie signature)

dacht eerste dat het aan de chipset lag want had da op een lan meeting ook constant als ik alleen aan het leechen was en dan eens voor 5 min begon te gamen, maar heb nu een sensor op de chipset geplakt en meet een 50° uit max als hij uitvalt. mijn graka op lan tot 70° gegaan maar als hij uitvalt thuis ongeveer een 60° cpu 50°-52° (allemaal gemeten met hardware sensoren van aerocool)

Ik heb met dit probleem gemailed naar asus en zij zeggen dat het de voeding zou zijn? wat denken jullie er over?

voltages (uitgemeten met asus probe):
-12Vlijn: 11.968max, 11.70~ min
-5V lijn: 5.16-5.134V
-3.3V: 3.232V
-Core: 1.486-1.47V

Vooral op de 12V lijn zit nogal wisseling als ik kijk naar history. 3.3 en core veranderen zo goed al niet

ah,ja heb dit ook al eens gehad als ik een windows key probeerde te genereren. (toonde dan geen artifacts ;)
mss omdat er 2 connectoren op graka staan en er niet genoeg stroom kan geleverd worden dat er artifacts onstaan??

Sander H

Legacy Member
welk deel van de grak ahebt ge gemeten?
artifacts is door te warm of instabiel RAM op de graka, tkan dus zijn da uw temps perfect zijn en da ge tch artifacts hebt ;)
als ge nog garantie hebt, zou ik is trug naar de winkel gaan

Smikkelone

Legacy Member
ik heb nog garantie ;) maar heb eens al mijn moulexen opgeruimt en 1 moulex aan graka en al de electronica gezet samen met 1 writer(dvd) en de andere aan 1 writer en 1 h d ;) heb nu een constante spanning van 12.16V die afwisselt met iets odner de 12.

dunno of het door dat is of door pc een half uur af te leggen :p keer testen ;)

anders ga ik idd eens teru gnaar winkel gaan, als niemand het weet.

Heb oude voedingi van 300W er in gestoken maar boote zelf niet op :D had een spanning van 11.6V en 4.7V ^^

Smikkelone

Legacy Member
net een uurtje of 2 gegamed en werkt atm :) maar soms had dat ook ,zal morgen of na weekend keer posten of't opgelost is of niet :p

***ARF***

Legacy Member
wa hebde van "verluchting" steken?
want dik 50° vind ik persoonlijk toch al hoog voor chipset

Smikkelone

Legacy Member
tsunami case=> 1 intake 120mm fan(aan de hd), 1 outtake van 120mm aan cpu
1 90mm in side window die ter hoogte van ram blaast

dan nog 2 80mm fans in voeding een die de warme lucht van cpu naar buiten blaast denkik :)

case word een 25°
pics: http://home.scarlet.be/~trek5500/Tsunami

Smikkelone

Legacy Member
denk dat mijn probleem opgelost is. er hing waarschijnlijk te veel aan 1 moulex connector.

Smikkelone

Legacy Member
het probleem was dus niet opgelost :p

had het nog altijd als ik mijn fancontroller niet snel genoeg naar full speed zette en een applicatie 100% cpu vroeg.
nu vcore verlaagt naar 1.425V (uitgelezen in probe:1.37V) en is veel koeler nu :p en dus minder snel het probleem, of het kan ook liggen dat plots mijn 12 V lijn stabiel blifjt op 11.904V door de vcore te verlagen . No idea, in ieder geval alst probleem nog keer voorkomt na de examens naar pc shop gaan :p weer uurke rijden :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan