Archief - PC opstart probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Devian

Legacy Member
Hallo iedereen, sinds kort heb ik een raar probleem met mijn pc. Als ik op de aan/uit knop druk voor mijn pc dus optestarten, dan begint deze 4 seconden te draaien, en dan valt deze terug uit, en start die 3 sec later weer op. Er komt nog niets op het scherm, geen fout , niks. Ook als ik dan in windows 7 kom staat er nergens iets van een foutmelding. Iemand een idee wat het kan zijn?

Ik weet dat win 7 zichzelf reboot bij een error, maar ik heb deze optie uitgezet, en mn pc doet het nog steeds.

mijn systeem:
win 7 64 bit
I7 2600k @ 4.4 ghz
asus p8p67 pro
8 gb ddr3
sapphire hd 6970
hdd 500gb samsung spinpoint

mvg, Tom

Aap

Legacy Member
Ik denk in de eerste plaats aan een overgeklokte CPU. Gebruik de standaardwaarden en probeer opnieuw

Op de tweede plaats denk ik aan je aan/uit knop die misschien niet naar behoren werkt.

Op de derde plaats denk dat het misschien geen slecht idee is voor een BIOS update.

Kijk ook maar eens de BIOS instellingen na in verband ventilatoren of temperatuur regeling.

Devian

Legacy Member
je hebt gelijk, is idd mijn geclockte cpu, ik heb hem terug standaard gezet en ik heb het probleem niet meer. Enig idee hoe dit zou komen? Want in het begin als ik hem geklockt had naar 4.4 had ik het probleem niet.

mvg

En bedankt al voor de hulp

TrsH

Legacy Member
hoe lang is dat geleden?

welke koeler/cpu?
waarschijnlijk i5 2500k met scythe mugen 2?

gekeken of er niet te veel stof inzit?
ontstof je uw pc? ik stofzuig de mijne elke 2 weken.

slechte koelpasta? slecht aangebracht? welke methode heb je gebruikt en hoeveel heb je erop gedaan?

Devian

Legacy Member
TrsH zei:
hoe lang is dat geleden?

welke koeler/cpu?
waarschijnlijk i5 2500k met scythe mugen 2?

gekeken of er niet te veel stof inzit?
ontstof je uw pc? ik stofzuig de mijne elke 2 weken.

slechte koelpasta? slecht aangebracht? welke methode heb je gebruikt en hoeveel heb je erop gedaan?

cpu is een i7 2600k
cooler is een corsair h70
stof zit er niet in, controleer dit altijd.

mijn temps @ 4.4 ghz zijn idle 27° en load 53°

en @ 3.6 ghz idle 26° en load 41°

dus ik denk niet dat het licht aan te hoge temp van cpu.
geen idee wat het is eigenlijk :s

mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan