Archief - Pc Ontploft

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FluwFluw

Legacy Member
In was daarnet een beetje aan de achterkant van mijn pc aan het prutsen omdat er een kabeltje niet goed aangesloten was. Toen heb ik uit pure nieuwsgierigheid een paars/roze schakelaartje overgehaalt en is mijn pc ontploft :oink:. Weet iemand hiervan de oorzaak is?

Het kleine schakelaartje zie je op de bijgevoegde link net naast de voeding ;).

Alvast Bedankt

http://www.sip.be/hardware/achterzijde%20pc%202%20kl.jpg

settesette

Legacy Member
Is da ni zo ne switch om voeding om te schakelen van 230V naar 110V? Zoja bbq in je PC :D

-=BYE=-RiptoR

Legacy Member
Dat schakelaartje regelt het voltage van de voeding. Als je dat schakelaartje verandert van positie terwijl pc aanligt zullen de onderdelen van pc te weinig/te veel stroom krijgen, met alle gevolgen vandien...

TehJoker

Legacy Member
idd, voeding is beetje gebakken (heb dat ook al eens geforceerd XD)
met n beetje geluk is er nix aan je moederbord of iets anders van je pc behalve je voeding
Als je nog een andere voeding hebt liggen van zelfde wattage, steek die es in je pc, controleer dat da schakelaatje juist staat ^^ en steek je pc in gang om te kijken of alles nog werkt

Beste geval: enkel nieuwe voeding
slechtste geval: rijp voor de schroothoop ^^

FluwFluw

Legacy Member
Het ruikt hier indd niet zo fris, het zal dat wel zijn.Dankjewel voor het snelle antwoord ;)

Exit

Legacy Member
het staat normaal op dat schakelaartje zelf vermeld (220 - 110)
en als je iets niet kent => EERST vragen, daarna prutsen, tenzij het kapot mag natuurlijk


en zoals hierboven, mogelijks is het enkel de voeding, anders wordt het een nieuwe pc (of onderdelen als mobo/cpu/ram/vga/.... naar gelang ouderdom pc)

falc.be

Legacy Member
ge hebt uw voeding op 110 Volt ingangsspanning gezet (amerikaans voltage) terwijl we hier 220 volt hebben. uw voeding is gegarandeerd doorgebrand

bruceke91

Legacy Member
haha,laat volgende keer iets weten als je een bbq organiseert:D

kay-gell

Legacy Member
FluwFluw zei:
In was daarnet een beetje aan de achterkant van mijn pc aan het prutsen omdat er een kabeltje niet goed aangesloten was. Toen heb ik uit pure nieuwsgierigheid een paars/roze schakelaartje overgehaalt en is mijn pc ontploft :oink:. Weet iemand hiervan de oorzaak is?

Het kleine schakelaartje zie je op de bijgevoegde link net naast de voeding ;).

Alvast Bedankt

http://www.sip.be/hardware/achterzijde%20pc%202%20kl.jpg

Had uw pc tekeningskes gemaakt van Mohammed of zijn schoenen aangehouden in de moskee?

Juve9le

Legacy Member
............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...................................../
.............`~.*-,.....................................|,./.....,__
,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
.....`=~-,__......`,.................................
...................`=~-,,.,...............................
................................`:,,...........................`..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_..........._,-%.......`
...................................,

Aap

Legacy Member
Bij "Pc ontploft" denk ik eerder aan: ('t is van laptop, maar enfin)

toastylappy.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan