Archief - pc loopt vast

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ruffneck83

Legacy Member
men pc loopt bij games (bf: vietnam, doom3..) in het begin gaat alles goed maar als ik speel na enkele seconde heb ik alleen maar beeld.. pc reageerd niet meer. Kheb pas een nieuwe grafische kaart geinstaleerd (geforce 6600 gt agp), kheb laatste drivers van nvidia geinstalleerd, patch voor mn moederbord geinstalleerd, direct x 9.0c.. nix helpt !
Hiervoor had ik een geforce 5600 xt en had ik geen problemen

men pc:
amd athlon xp 2800+
geforce 6600 gt (agp)
512 ddr
160 gig.


kben radeloos

kan iemand me helpen ?

troid

Legacy Member
Ruffneck83 zei:
men pc loopt bij games (bf: vietnam, doom3..) in het begin gaat alles goed maar als ik speel na enkele seconde heb ik alleen maar beeld.. pc reageerd niet meer. Kheb pas een nieuwe grafische kaart geinstaleerd (geforce 6600 gt agp), kheb laatste drivers van nvidia geinstalleerd, patch voor mn moederbord geinstalleerd, direct x 9.0c.. nix helpt !
Hiervoor had ik een geforce 5600 xt en had ik geen problemen

men pc:
amd athlon xp 2800+
geforce 6600 gt (agp)
512 ddr
160 gig.


kben radeloos

kan iemand me helpen ?

Welke voeding?

Ruffneck83

Legacy Member
goh goeie vraag, dat weet ik eigelijk niet.. tis geen merk dacht ik

Wover

Legacy Member
als het niet aan de voeding ligt, zal het wel aan de drivers liggen van je graka, probeer oudere drivers te installeren... veel kans dattet dan niet meer vastloopt. Bij mij sprong na enkele seconden wel VPu recoverer op (van ATi) en het was een fout in die software, misschien is dat bij jou ook niet het geval. Ik denk, net als mijn marginale klasgenoot hierboven :unsure:, dattet ook aan de voeding zal liggen...

edit: 2 posts hierboven :p

Wover

Legacy Member
Ruffneck83 zei:
goh goeie vraag, dat weet ik eigelijk niet.. tis geen merk dacht ik

van welk merk is je mobo? meestal heb je wel een tooltje waarmee je volts kunt zien, en anders is er ook nog speedfan of motherboard monitor

troid

Legacy Member
Ruffneck83 zei:
goh goeie vraag, dat weet ik eigelijk niet.. tis geen merk dacht ik

Normaal kan je het aantal ampère op de zijkant van je voeding zien. Zie is in bios of speedfan welke hoeveel volt je hebt op alle voltlijnen

Ruffneck83

Legacy Member
Woverke zei:
van welk merk is je mobo? meestal heb je wel een tooltje waarmee je volts kunt zien, en anders is er ook nog speedfan of motherboard monitor

mobo is van msi => kt4v

troid

Legacy Member
Ruffneck83 zei:
mobo is van msi => kt4v

Probeer eventueel 67.03 te installeren die is te vinden bij guru3d.com. Als je nog crashes hebt-> Format C: -> nog crashes -> ocz,tagan,enermax,antec voeding van 400-520 watt

Edit: je kan ook altijd de laatste nieuwe via drivers installen, biosflashen van je mobo

Yakamoz

Legacy Member
het probleem kan verschillende oorzaken hebben...of geen goede installatie van je drivers, ofwel de voeding niet goed, ofwel loopt je kaart te warm waardoor je beeld gaat hangen en daardoor ook je hele PC...miss voor meer ventilatie zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan