Archief - Pc "kapot"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

/LeXuS\

Legacy Member
Mijn pc loopt al weken fout, een gloednieuw machien van veel geld waarvan ik alles zelf in elkaar gestoken heb. Daarna mooi windows geïnstalleert en vanaf toen (een goei maand geleden) zijn de problemen begonnen en nooit gestopt.. Van virussen tot hackers tot vastlopen... Zelfs nog na 3 format's..

Nu ga ik jullie niet opzadelen met al de problemen want die zijn toch hopeloos maar wel met hegene ik daarjuist tegenkwam. PC liep vast, ik start opnieuw op en mijn geluid is ENORM traag... Nu na 3 reboots nog altijd? WAT kan ik daar nu in godsenaam aan doen? Alle instellingen zijn goe en daarvoor ging et nog goed?

Ik ben echt hopeloos aan het worden en soms begint het echt over te koken. Iemand hiermee hulp.?

memepete

Legacy Member
hmmm ghebt precies nie vele chance,probeert is met het progske pccheck uwe pc na te zien,als er iets van hardware na de zak mocht zijn weet da progske het u te zeggen,en u pc moet er enkel voor kunne boote op diskette.Good luck

Wover

Legacy Member
slaag met ne hamer op uw moederbord (schoon op de cpu, en dat het moederbord in twee breeekt) en ga met de garantie ne nieuwe pc eisen :p$

of steek uw huis in de fik ofzo :unsure:

ik weet hoe frustrerend het kan zijn om eindelijk ne nieuwe pc te hebben en dan duiken er direct problemen op... bij mij stak menne pc nog ni ineen of het deurke van mijn case was al naar de zak...

nuja soit, over die sound, der zijn pas (sinds een week) nieuw drivers voor die soundcard, ik heb hetzelfde mobo maar dan s936, dus doe ns msi live...

***ARF***

Legacy Member
check volledig u hardware is.
formateer, en start enkel op me geheugen cpu, graka en hd
laat eerst ne keer memetest lopen om u geheugen te checke
en bouw zo verder op

Patman

Legacy Member
der zal toch wel iets fout zijn ze :s
alle kabels wel goe aangeslote?
en anders eens binnesteke in een pcwinkel


want zoveel probs is toch nie normaal ze

Exit

Legacy Member
alle drivers installed, virsuscanners en spyware (aangezien ge daar last van hebt ook)

/LeXuS\

Legacy Member
Het kan toch niet aan hardware liggen? Soms werkt alles perfect en dan weeral niet. Het is allemaal puur software matig... Alle drivers zijn geïnstalleert en eergisteren draaide het nog goed. Weet je ik onderhoud mijn pc wel goed ze met 2 virusscanners en hitman pro en firewall en.....

Echt ik ben geen "snob" op software en hardwaregebied (integendeel :p ), het is juist daarom dak er geen bal van snap.

Maar heeft anders niemand dit al voorgehad dat het geluid echt in slow motion is, ook inloggeluid.. ?

Wover

Legacy Member
ja, op mijn oude pc, maar dat ging weg door de soundcard uit te schakelen, terug op te starten, inschakelen, terug opstarten...

en zo mee wa proberen is da toen opgelost. is wel al een jaar geleden, dus ik weet de oplossing nimer juist, maar probeer dees al maar es.

Wover

Legacy Member
en onboard kunde ni uitschakelen ofwa :ironic:

ga gewoon naar apparaatbeheer en dan besturing voor geluid ofzoiets...

***ARF***

Legacy Member
check eens u temps (van northbridge ook)
normaal zet ge diene onboard sound af in bios
ga naar bios, pak integrated peripherals
pak ac97 en zet da op disable

en steekt er nu een deftige geluidskaart in :)

/LeXuS\

Legacy Member
:doh: Helpt allemaal neit ze :( Tis echt zo massas traag in slow motion...

/LeXuS\

Legacy Member
Geen conflicten in apparaatbeheer, opnieuw uit en aan gezet enzo, niets helpt. Ze zeggen ook dat apparaat perfect werkt. In winamp zie je ook dat een seconde er twee is. De tijd gaat dus trager. Hij verspringt om de twee seconden van seconde :s.

Daarmee kan je echt geen muziek beluisteren of game's spelen.. Please niemand die hier iet op weet?

Tligt ook niet aan m'n koptelefoon want met schermboxen juist hetzelfde.

:'(

Kwertie

Legacy Member
BIOS flash al eens gedaan?
en gewoon een simpele goedkope andere geluidskaart proberen, om zeker te zijn of wel niet aan de geluidskaart ligt
geluids/chipsetdrivers verwijderen en opnieuw installeren (ma da is al gezegd geweest denk ik)

/LeXuS\

Legacy Member
Kzal m'n bios wel nog eens flashen maar dat zal nieks helpen ze, je moet weten dat het "plots" is gebeurd, na een reboot datem vastliep, ma kzal eens proberen je weet nooit.

:offtopic:
Nu heb ik ook nog het feit dat wanneer ik de pc afsluit, hij opnieuw opstart
:wtf:

:wtf:

:wtf:

Nu kan ik hem alleen maar afsluiten bij login scherm...

/LeXuS\

Legacy Member
LoL, m'n beeld komt ook trager: dus kort samengevat, alles duurt 2sec ipv 1..

Waarom heb ik altijd van die onoplosbare problemen dat niemand weet ? :( :doh:

Exit

Legacy Member
omdat we da zelf moeten kunnen zien om echt te helpen ... tis nie makkelijk zomaar uit het hoofd elke oplos te doorlopen, gebeurt door ondervinding en zien

MrNike

Legacy Member
LeXuS zet es uw firewire uit ,
ik heb da gezegd tegen u dat da es miserie eeft geholpen bij mij .
Normaal zou ik dat ier ni zegge maar aangezien daje ook al het probleem had van daje pc ni meer uit ging en dus steeds reboote zeg ik het toch.
Zet eens je firewire uit, of alle andere onnodige hardware.
Ik had et ook en k'eb mijn firewire kaartje d'ruit getrokken en 't was opgelost, wie weet..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan