Archief - PC - compatibele plaats

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PieterJ

Legacy Member
Ik zit met een (heel) merkwaardig probleem met mijn pc. Dit is eigenlijk aan het licht gekomen doordat ik naar een homelan ben geweest.
Normaal gezien staat mijn pc geinstalleerd op mijn slaapkamer, en daar heeft hij enkele gebreken. Zo kan hij niet afsluiten (begint altijd opnieuw te rebooten), en mijn microsoft-muis werkt niet goed (er zijn voortdurend haperingen, vermoedelijk doordat de stroomtoevoer naar de muis niet goed is - het laserlichtje gaat voortuderend aan en uit).
Wanneer ik mijn computer echter had verhuisd, om deze op de homelan te installeren, kwam ik tot de constatie dat ik mijn computer probleemloos kon opnieuw opstarten, en dat ook mijn muis perfect werkte, zonder ook maar énige hapering. Iemand enig idee hoe dit komt, of een mogelijke oplossing voor dit probleem?

PieterJ

Legacy Member
Heb ik ook al aan gedacht. Maar ik moet zeggen dat voor de rest mijn computer eigenlijk echt goed werkt. Het is een vrij recente pc, en ik kan perfect zonder fouten al wat ik wil doen met mijn pc.
Ons huis is trouwens nog geen 10 jaar oud, dus ik weet niet of het gewoon aan het elektriciteitsnetwerk zit. Het is trouwens toch raar dat zoiets een opstartprobleem en muisprobleem (bij welbepaald type) veroorzaakt...

Exit

Legacy Member
controleer de spanning eens (voltmeter op stekker meten of op pc de voltlijnen checken)

PieterJ

Legacy Member
hoe doe je dit vanop de pc? thuis hebben wij niet zo direct een voltmeter liggen...

PieterJ

Legacy Member
Geen andere suggesties?

Niemand die ook dit eigenaardige probleem heeft gehad?

metaphore

Legacy Member
mss hebde zitte gij in u kamer op da plaatske juist in het middenpunt van de zogenaamde "kooi van Michael Faraday" da heeft me u elekticiteitsnet in u huis te maken zoda er in u kamer plaatsen zijn die magnetisch anders dan normaal geladen zijn... eigelijk moeilijk uit te leggen maar we hebbe het met fysica gezien :)
en tis algemeen geweten da computers en andere technologische snufjes nie echt goe reageren op magnetisme
en me heel veel pech dus, kan da da der in u huis of in u kamer alleen zo een magnetisch veld word gevormd door plaatsing van uw electrische lijnen etc...
en daardoor kan u pcke dan instabiel zijn :) en u muis ook verstoord worden en van die sjiet

kzeg nie da da het is :) maar ik dacht er aan en wou het ff zeggen (om intelligent over te komen :cool: :doc: )

PieterJ

Legacy Member
Ik heb zopas een 'nieuw feit' geconstateerd. Misschien kan iemand mij nu wel helpen.
Ik was net aan het denken dat mijn computer net voor ik naar de homelan ging ook correct kon afsluiten, en dacht daarbij dat ik toen al wat hardware had losgekoppeld. Door vlug wat te testen ben ik tot de constatatie gekomen dat mijn pc wel kan afsluiten wanneer mijn printer (HP Deskjet 930C) niet aangesloten, en hij niet kan afsluiten (in feite onmiddellijk opnieuw opstart) wanneer mijn printer aangesloten is.
Nu ben ik er zelf nog niet echt wijzer van geworden. Is dit een bevestiging tot het feit dat er eventueel een fout in de elektriciteitstoevoer is, of scheelt er iets aan mijn printer?
En wat dan met het feit dat mijn microsoft-muis het nog steeds niet doet (terwijl hij perfect werkt op mijn andere pc)...

EagleEye

Legacy Member
draadloze muis of met een draad? en werk je op een goede ondergrond voor de muis? want op witte oppervlakken/doorzichtige werkt een muis minder goed

PieterJ

Legacy Member
Ik werk gewoon op mijn wit bureaublad...
Maar wanneer ik dit op het parket probeer (niet raar van opkijken --> anders moet ik de kabel via een hele omweg door mijn bureau op mijn pc aansluiten) werkt mijn muis ook niet. Soms als ik opstart is er zelfs nooit enig teken van leven, andere moment werkt ze wel, maar valt ze voortdurend uit.

Iemand die iets meer weet i.v.m. printer?

PieterJ

Legacy Member
Echt niet?

Het ligt dus zeker niet aan de elektriciteit !!!
Het komt er gewoon op aan of mijn printer in de usb-poort zit of niet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan