Archief - pc boot niet=> NTLDR?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oxbow

Legacy Member
ik heb vandaag men pc definitief inelkaar gegooid ik had eerst een 300watt voeding maar dacht dat ze te licht was. ff de specs.

PIV 2.6Ghz
neo2 moederbord ofzo, intel 645i chipset.
2x256mb apacer ram. pc2700 cl2.5
120gb schijfje.
geforce fx5700 ofzow.
chieftec 360watt voeding.
dvd-brander NEC
dvd-rom

er stond al windows xp op geiinstaleerd, doet poging om op te starten maar reboot spontaan, ofwel dikke foutmelding.

in wil windows trug instaleren, format kan nooit kwaad. maar dat krijgt hij maar niet klaar. vastlopen enz.. opeens ging hij wel naar de oude windows, zat er 30 seconden in en bam REBOOT.

hoe kan ik nu het beste beginnen testen wat er fout zit???

in BIOS, kwam ik iets tegen van cpu cache, write backward dat heb ik op write tru gezet, maar ik kan het ook gewoon uitschakelen. (nog niet geprobeerd)

heb net nog een 2100xp met 256mb ram,geforce4 ti4200. en 60gig schijfje inelkaar gegooid en dat ding werkt perfect.

hoe begin ik nu te testen wat er fout zit??? er komt nu enkel op het scherm NTLR onbreekt ofzo.

BraveHeart

Legacy Member
als ge windows zonder reboots er niet op uw pc krijgt ga dan maar eens na of...

Uw cpu voldoende gekoeld is (zie je in je bios)
Uw ramgeheugen werkt zoals het hoort (memtest even op een diskette zetten of starten via een iso en via cd opstarten, kan je aanmaken op een andere pc als je die hebt)
Laat memtest een 2 tal loops draaien, maar de eerste loop zegt al direct als er iets scheef zit met uw ram.
Windows (XP) mag zomaar niet gaan rebooten bij een setup, corrupte bestanden, oncomplete installaties zijn meestal te wijten aan onstabiel of stuk geheugen (verkeerde timings of het geheugen loopt niet goed op de settings).
Daarom bij een nieuwe pc altijd een burn in test een paar uur laten draaien zowel voor het geheugen in dos via memtest 86 als onder windows Prime95 om dit soort problemen op te sporen.

Alvorens je die tests overweegt te doen zou ik eens proberen windows te installeren met min mogelijk inwendige / onboard hardware.

Gewoon uw basis, beeldkaart en cd/dvd station met 1 HD.

Installeer alles zo en schakel dan stuk voor stuk uw onboard onderdelen die ge nodig hebt in bios in zo ook uw andere insteekkaarten en IDE/SATA hardware.
Dan weet je direct waar het probleem zich voortdoet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan