Archief - p4 2.4 ghz overklokken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InThaHouse

Legacy Member
specs : 2.4 ghz ( northwood )
512mb Ram pc2700
P4s800 motherboard

Ik wil deze processor overklokken. Hoe zit het met het geheugentimings en de voltages? Kani emand meer uitleg geven? Ik ben van plan om binnenkort ook een nieuwe cpu cooler te kopen, maar wil toch eerst met men boxed proberen ...

apa

Legacy Member
Sticky is the place to be om te starten... Als je daar niet uit wijs raakt, kan je het hier nog steeds navragen.

*HittriX*

Legacy Member
ik heb ook een P4S800 mobo maar die hebben geen agp/pci lock , dus je zal hem nie goed kunnen overclocken ,maar alles weet ik daar ook nie van

Sacristar

Legacy Member
eigenaardig, ik dacht dat alle springdale en canterwood borden pci/agp locks hadden :unsure:

InThaHouse

Legacy Member
ik heb de sticky gelezen, maar moet ik de vcore verhogen als de computer onstabiel wordt na verhogen FSB ? En hoe het zit met het gehuegen, wat het heeft te maken met overklokken en op wat ik moet letten staat er niet bij ...

apa

Legacy Member
kristos zei:
eigenaardig, ik dacht dat alle springdale en canterwood borden pci/agp locks hadden :unsure:

't is dan ook geen Intel-chipset, maar een SiS... Meer bepaald de 648FX. De specs van de P4S800 staan hier.

Sacristar

Legacy Member
my bad :p

even vergeten dat er nog andere chipfabrikanten waren :D

citrofenwick

Legacy Member
mijn 2.4 draait met boxed cooling nu voor de moment aan 3.0 :)
temps gaan praktisch nooit boven de 55 stressed
37 idle :cool:
gewoon zo lang mogelijk wachten met je vcore te verhogen

Attila

Legacy Member
Als je overclocked, doe je dit stapje per stapje, zal je wsk al wel gelezen hebben maar Vcore verhogen doe je alleen als je weet wat je gaat doen. Vcore is al een gevaarlijke stap want dan kan de temp al redelijk stijgen. De bedoeling is zover mogelijk gaan zonder Vcore verhogen en dus stabiel pc verkrijgen.
Terwijl u temps bezien, zijn ze zeker niet te hoog dan kan je verder gaan. Zoals Vcore met 1 stapje te verhogen. Check temps, zijn ze te hoog, gewoon stoppen en zien voor betere cooler. Zijn de temps te hoog en je wilt geen andere cooler dan zit je op u max.
Altijd best een zo laag temp te behouden (zeker <60° stressed, erboven is weten wat ge doet).
Belangrijkste is dus temps stressed mogen zeker ni >60° zijn, dan moet je stoppen en anders gaan werken.
En u stabiel per stap stabiel testen vooraleer de volgende stap te doen.
2 belangrijke regels waar ge op moet letten. Rest staat allemaal wel in sticky
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan