Archief - Overclocken van ram op grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Th3 gR45mu5

Legacy Member
ik heb een 9600PRO van Radeon met 256Mb geheugen.
de settings waren standaard voor de core: 398; en voor Memory 203 (bij ati tool)
mijn vraag is nu hoever ik de ram kan overclocken want dat weet ik eigenlijk niet echt.
mijn settings bij ati tool staan nu op: core: 440 ; memory: 208
heb geen koeling op mijn ram staan, wel een vga silencer van artic op mijn GPU.
Dus mijn vraag is als ik mijn ramsnelheid kan opvoeren zonder een koelvin bij te plaatsen??

Sacristar

Legacy Member
ge hebt atitool. test dan gewoon eh

find max mem laten lopen

easy as 1 2 3.


niemand kan u vertellen hoever ge gaat geraken, dat hangt van zowat alles af, stand van de maan en zo :p

BerT

Legacy Member
de stand van de maan beinvloed het oc gedrag ? :p:p

verklaar u nader :D

Sacristar

Legacy Member
ma!

ik bedoelde gewoon dat het van alles (=veel) maar toch niet alles (= echt alles) afhangt als je me vat ;)

azzurri

Legacy Member
Het hangt idd af van de stand van de maan hoever je kan overcloken. Meestal staat de core en memory iets meer naar links op de kaart dan rechts (vooral bij de x800 reeksen van ati). Als de maan en de zon nu op een rechte as staan met de aarde (en in die aarde ergens een graka). Dan gaat het soldeersel op de graka aangetrokken sterker aangetrokken worden. Staan zon en maan in een hoek van 90graden dan gaat het soldeersel op de linkerhelft van het grakavlak meer evenwichtig verdeeld worden. Dit heeft dan natuurlijk invloed op de gehele stabiliteit van de graka en de temperatuur. Dus bij vollle maan best niet benchen, etc. Wachten tot het soldeersel evenwichtig is en bijgevolg de temperatuur. Nieuwe maan is dus excellent voor te oc'en.

walvis

Legacy Member
azzurri zei:
Het hangt idd af van de stand van de maan hoever je kan overcloken. Meestal staat de core en memory iets meer naar links op de kaart dan rechts (vooral bij de x800 reeksen van ati). Als de maan en de zon nu op een rechte as staan met de aarde (en in die aarde ergens een graka). Dan gaat het soldeersel op de graka aangetrokken sterker aangetrokken worden. Staan zon en maan in een hoek van 90graden dan gaat het soldeersel op de linkerhelft van het grakavlak meer evenwichtig verdeeld worden. Dit heeft dan natuurlijk invloed op de gehele stabiliteit van de graka en de temperatuur. Dus bij vollle maan best niet benchen, etc. Wachten tot het soldeersel evenwichtig is en bijgevolg de temperatuur. Nieuwe maan is dus excellent voor te oc'en.
kan er iemand dit in de sticky zetten dit is gewoon zalig.
hoe ver men kan oc hangt af van de stand van de maan :bow: :applause:

tony wauters

Legacy Member
Het hangt ook af van de stand van de sterren! Waterman beinvloed je watercooling, weegschaal beinvloed de verhouding tussen memory en core...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan