magick71
Legacy Member
Hallo, zou graag mijn AMD Athlon XP 2500+ (FSB333) processor willen overklokken tot een XP 3200+, dit is theoretisch mogelijk ik maar krijg hem niet verder dan 2,04mhz (FSB370). Heb de cpu frequentie van 166 tot 185mhz gekregen maar ik wil tot 200mhz gaan, heb wel nog niets verandert aan de "cpu ratio" en de "cpu voltage" omdat ik niet zeker weet of ik daar iets aan moet veranderen. Welke computerfreak kent hier meer van? Dit zijn mijn specificaties: Voeding = 300 watt, MSI K7N2 DELTA ILSR (400mhz Dual DDR), AMD Athlon XP 2500+ (Barton), 2 x 256 DDR RAM (PC 3200), ASUS RADEON 9600XT, dit moederbord is eigenlijk gemaakt voor een XP 3200+ maar die blijven ondanks de verouderde technologie (32bits) peperduur en bijna nergens te vinden! Daarom wil ik proberen mijn 2500 op te peppen
Volgens velen is dit moederbord uiterst geschikt om te overklokken maar ik niet waar te beginnen
Als er iemand tijd heeft om mij een beetje op weg te helpen zal ik hem of haar uiterst dankbaar zijn! Vriendelijke groetjes, magick71.

Volgens velen is dit moederbord uiterst geschikt om te overklokken maar ik niet waar te beginnen
Als er iemand tijd heeft om mij een beetje op weg te helpen zal ik hem of haar uiterst dankbaar zijn! Vriendelijke groetjes, magick71.
ad: telkens als ik mijn FSB verhoog naar 200MHz wil hij nie meer opstarten (mijn Vcore staat ook op 1.7V met een PSU van 350W), maar welke instelling hebt ge gepakt voor u ram?
ik ben al heel lang aan het proberen voor hem op 3200+ te zetten, maar lukte nooit 