Archief - overclock AMD Athlon XP 2500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magick71

Legacy Member
Hallo, zou graag mijn AMD Athlon XP 2500+ (FSB333) processor willen overklokken tot een XP 3200+, dit is theoretisch mogelijk ik maar krijg hem niet verder dan 2,04mhz (FSB370). Heb de cpu frequentie van 166 tot 185mhz gekregen maar ik wil tot 200mhz gaan, heb wel nog niets verandert aan de "cpu ratio" en de "cpu voltage" omdat ik niet zeker weet of ik daar iets aan moet veranderen. Welke computerfreak kent hier meer van? Dit zijn mijn specificaties: Voeding = 300 watt, MSI K7N2 DELTA ILSR (400mhz Dual DDR), AMD Athlon XP 2500+ (Barton), 2 x 256 DDR RAM (PC 3200), ASUS RADEON 9600XT, dit moederbord is eigenlijk gemaakt voor een XP 3200+ maar die blijven ondanks de verouderde technologie (32bits) peperduur en bijna nergens te vinden! Daarom wil ik proberen mijn 2500 op te peppen:):) Volgens velen is dit moederbord uiterst geschikt om te overklokken maar ik niet waar te beginnen:) Als er iemand tijd heeft om mij een beetje op weg te helpen zal ik hem of haar uiterst dankbaar zijn! Vriendelijke groetjes, magick71.

JockAsz

Legacy Member
Gewoon wat meer vcore. Om tot 2300MHz te graken kom je prolly toe met 1.75V (hou je temps wel in de gaten). Maar je kan het dan ook met allerlij andere problemen eventueel te maken hebben. Bijvoorbeeld de voeding die niet stabiel is voor zon belasting.

AsEeL

Legacy Member
Vcore 1 stap verhogen naar 1.7V
11 * 200 mag normaal geen probleem zijn :)
Ram instellen op DDR400 of gewoon auto aan FSB als onder de 200 blijft (voor zekerheid)

Zit op ASRock low budget mobo en haal stabiel 11 * 210 op 1.75Vcore
Dus op zo een MSI moet je dat zeker halen.

magick71

Legacy Member
ok, wou v-core verhogen tot 1,7 volt maar toen ging het mis, moest moederbord resetten, voeding van 300 watt zal wel te zwak zijn, zal nu zwaardere voeding plaatsen en opnieuw proberen, thx for reacties! groetjes, magick71.

magick71

Legacy Member
timing staat op 1:1 en het 2 x 256 DDR ram pc 3200 (dual channel, 512 dus). Is het mogelijk dat de voeding van 300 watt te zwak is? Bijna alles staat terug op standaard instellingen, heb nu de normale 1,84mhz voor de XP 2500+, tot 2,04mhz kan ik gaan zonder problemen maar er moet toch meer in dit beestje zitten of niet? :)

walvis

Legacy Member
ik geraak op 200fsb *10.5 dus 2100 mhz met ram synchroon.
doch geraak ik (nog) niet hoger. eerst nog wa verder zoeken als ik tijd heb en casemod afmaken e.d. dan wa verderspelen met de settings

magick71

Legacy Member
aha walvis,denk dat mijn voeding van 300 watt te zwak is, normaal gezien is overklokken met dit moederbord geen enkel probleem, maar heb er 3 harde schijven en meerdere prularia op draaien dus dat zal het wel zijn, laat je in ieder geval iets weten als weten als overklokken gelukt is , groetjes magick71!

AsEeL

Legacy Member
kutteke zei:
nice maar... wat een timings en ram is dat? draait da 1:1?
want 50s op 2300mhz is toch vrij weinig aangezien ik met 2300 42s haalde op een abit an7

Probleem zit em in bordje :)
Is single channel ram en geen dual channel :)
Ram draait niet 1:1 maar op DDR400
Echter is de bandbreedte wel van 1900 naar 2500Mbps gestegen wat aardig meegenomen is :)

Ik plan(de) mij een nieuwe comp te kopen in augustus daarom da ik nu nog een goedkoop mobooke heb omda ik geen kosten meer wil doen :)

sciencekid

Legacy Member
magick71 zei:
aha, is toch een dual channel mobo (MSI K7N2 DELTA ILSR), want ik moest de geheugen latjes van 256ram in poort 1 en 3 steken, heb vandaag geprobeerd met een voeding van 350watt en het probleem is opgelost, zit nu op 2,24mhz, wat eigenlijk toch niet zo veel sneller is dan ik had gehoopt, in ieder geval, thx for the advice! and see you! magick71.
ik heb een MSI K7N2G-L en bij mij wil da maar nie lukken :sad: telkens als ik mijn FSB verhoog naar 200MHz wil hij nie meer opstarten (mijn Vcore staat ook op 1.7V met een PSU van 350W), maar welke instelling hebt ge gepakt voor u ram?

magick71

Legacy Member
tja daar vraagt ge iets, ken er niet veel van maar heb cpu en ram op 1:1 staan, als het dat is wat ge bedoelt:) Maar ik denk bij u het latje van 512 en van 256 niet goed samenwerken, heb gehoord dat ge beter 2 dezelfde moet gebruiken omdat het een dual channel mobo is, of hebt ge de latjes in poort 1 en 2 steken want dan werkt het niet volgens mij:)

sciencekid

Legacy Member
magick71 zei:
tja daar vraagt ge iets, ken er niet veel van maar heb cpu en ram op 1:1 staan, als het dat is wat ge bedoelt:)
ahja da is wat ik zocht beankt! :bow: ik ben al heel lang aan het proberen voor hem op 3200+ te zetten, maar lukte nooit :p

magick71

Legacy Member
Hoop voor jou dat hij nu stabiel blijft draaien! groetjes, magick71.

walvis

Legacy Member
effe een bios flash gedaan en ik kan inderdaad nu hogere fsb halen.
(merlin bios voor 8rda3+) en haal nu 205fsb op 10.5 en mijne ram draait 1:1
(ram is geil value ram pc 3200 en daar stuur ik nu 2.9 volt op in bios (reël is da 2.84V of zo dacht ik.)
en hij lijkt stabiel te draaien. probleem zit hem nog altijd als ik mijn mp hoger zet dan 10.5 wilt hem enkel op vrij hoge voltages booten en dan nog is hem onstabiel.
nu draait hem op 1.7 volt stabiel
en als ik mp 11 neem wilt hem enkel booten vanaf 1.75 volt en vanaf 1.8 volt krijg ik hem slechts stabiel. da vind ik wa te hoog voor continu op te draaien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan