Stijneman
Legacy Member
ik heb een jumper, dit had geen effect, ik heb ook de batterij er een half uur uitgelaten maar tevergeefs ging dit ook niet, ik heb nu dus geen scherm, pc start niet op:Indien je de FSB of multiplier te hoog zou zetten en je PC niet meer opstart dan kan je via de clear Cmos jumper, vaak gelokaliseerd vlak bij de batterij op het moederbord automatisch terug te keren naar hun standaard instellingen.
Als je geen jumper hebt voor de Cmos of het lukt niet, verwijder dan de batterij voor een haf uurtje of zo , vergeet niet je stroomkabel te verwijderen.
Daarna zou de bios weer op zijn standaard instellingen moeten staan.
Vergeet echter niet dat er kans is dat je hardware beschadigt of zelfs kapot kan maken door te overklokken !!
Probeer ook je CPU onder de 50 graden te houden , indien je CPU nu al deze waarde heeft zal je moeten investeren in betere koeling.
Hieronder zie je eerst hoe je de CPU moet unlocken ( opgelet dit moet niet om te kunnen overklokken )
fsb - mp
166.4*11 [v]
200*8.5 [v]
200*9 [X]
die laatste stap ging dus niet meer, van toen starte hij niet meer op , en ik kan er niet in slagen mijn cmos te clearen...
Wat moet ik nu doen?
ik hoor hem een beetje laden en dan stopt hij en blijven beide (groen en oranje) lampjes branden, non-stop, ik heb geprobeert blindelings in bios te raken, tevergeefs lukte dit ook niet
dank bij voorbaat



dus batterij helpt ni, jumper oek ni, hoe kunde nog cmos clearen ?
kheb ook prob me mijn pc wss weeral HD naar de kloten zijn er al 2 in 6maand nie normaal meer hé