Archief - Oude pentium II start niet op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tergemble

Legacy Member
hey,
awel se ik heb hier een pentium 2 en een moederbord met onboard sound , lan en vga . daarbij 2 *64 sdram en HDD van 10 gb

alles gechecked, dubbelchecked en ja , zelf triplechecked maar uiteindelijk krijg ik geen beeld (no signal) op mijn monitor

wat ik heb geprobeerd:
- 2 verschillende monitors
-allerlei verschillende combinaties van de ramlatjes op verschillende plaatsen
-ander pci-videokaart
-cpu uitgetrokken en stof erafgeblazen
-clear cmos (jumpers verplaatst 5-10 sec EN is met alle jumpers om het moederbord geprutst
-bootflopy
-batterijke op mobo vervangen

deze pc werkte 1 jaar geleden nog, totdat ik Windows xp erop had geinstalleerd (spijtig, ja ik weet het beter Linux ma ja toen wist'k het nog nie)
geen geluidsignalen , alleen gekraaak van de HDD zoals het vroeger te horen was ,normaal dus
al bij al geen signaal naar de monitor

Exit

Legacy Member
geen peeps?
gespeeld met jumpers????? staan ze nog goed voor de cpu die erop steekt???
ram, 1 of 2 zelfde latten steken op slot 1 (en 2)
alles eens goed aandrukken

tergemble

Legacy Member
jaja alles staat weer op z'n plaats ...

nog steeds geen vooruitgang geboekt

stormsman

Legacy Member
het kan zijn da er iets kapot is aan u mobo, een componentje of zo afgebroken ...

AeGis

Legacy Member
tergemble zei:
deze pc werkte 1 jaar geleden nog, totdat ik Windows xp erop had geinstalleerd (spijtig, ja ik weet het beter Linux ma ja toen wist'k het nog nie)

bedoel je da em nimeer werkt sinds je xp erop gezet hebt? door xp?

Opiate

Legacy Member
SkullZ zei:
Throw yor computar out teh window

daar is die jongen wel mee geholpen mja

voedingsconnector gecheckt? miss is daar vanbinne iets afgebroken^^

Opiate

Legacy Member
jahweh zei:
Kan nie , want hem ratelt toch, ik zou zeggen geheugen ma da hebt ga al geprobeerd, ik denk Mbo kapot


tis ni omda em ratelt da uw voeding ni kapot is e:)

bij mijn vorige pc draaide de koeling en al nog, maar kreeg ik geen beeld,
ik wou ook mijn scherm wegdoen tot mijn leraar informatica mij wees op de voeding:d

tergemble

Legacy Member
alle geluidjes komen er nog uit hoor, zoals gezegd ook alles van plaats veranderd , 1 stuk ineens gemonteerd, dan 2 stukken , ieder op aparte sloten enzovoort

Windows Xp heeft er maar een dag of 2 op gewerkt ...

en van dat door het raam smijten : binnen een paar maand mss

voeding : ook verschillende geprobeerd, 230 W (originele) en 300 W
ram: 2*64 , afzonderlijk , op andere plaatsten ...
grafische kaart : onboard + PCI (ook telkens van slot gewijzigd)
HDD : jumpers geswitched (volgens het boekje :p)
Case : alles uit de case gehaald en op de vloer gestald
zoemerke op mobo , geen biepsignalen

zoals gezegd : HDD kraakt zoals vroeger, mobo 's lichtje bradt , geen anomaliteiten wat betreft geluidssignalen

is da normaal dat mijn CPU aan m'n koelerke plakt door middel van een witte product (lijm wsl) ? Ik weet nie of ze dat bij Pentiums 2 doen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan