Archief - optie in bios voor XP te installen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nazaar

Legacy Member
hello

ik wou derjuist winxp opnieuw installen, maar het gaat niet. Ik kan mijn schijf dus formatteren, de nodige bestanden worden gekopieerd, PC reboot. Ik start niet op met cd, maardan blijft het steken.

Ik heb nu wel zo een gemodde oc-bios voor mijn mobo waar bijna alle opties op disabled staan (voor optimale performance.) Kan het zijn dat ik ergens een optie terug moet aanzetten opdat hij wel verder wil ?

PS het is een nieuwe harde schijf, nog nooit gebruikt (160gig van maxtor)

Davion

Legacy Member
mss niet stabiel ofzo ? Setup is daar zeer gevoelig voor, probeer u mem eens op auto te zetten enz.., ook u AGP Aperture lager dan 64 instellen

nazaar

Legacy Member
sebiet eens proberen, btw ge moet toch nix speciaal doen als ge wilt installen op een schijf die nog nooit gebruikt es eh :unsure:

Davion

Legacy Member
ge moet wel nen SATA driver installen indien et SATA is, voor nen NF7-S is da die van de Silicon Image 3112..

Exit

Legacy Member
ie zegt, kopieren van files enzo dus dat gaat ... en veronderstel dat dan de hd niet vind om te booten en dus setup nie verder kan ... (na de boot optie voor cdrom booten)
kijk in bios en zet boot volgorde goed, cdrom-hd-diskette of hoe ge het wilt.

Davion

Legacy Member
Exit zei:
ie zegt, kopieren van files enzo dus dat gaat ... en veronderstel dat dan de hd niet vind om te booten en dus setup nie verder kan ... (na de boot optie voor cdrom booten)
kijk in bios en zet boot volgorde goed, cdrom-hd-diskette of hoe ge het wilt.
Nadat em de fileshefet gekopieerd en reboot, direct en BIOS duiken en first boot device op HD zetten mss ?

nazaar

Legacy Member
allemaal al gedaan :s

de files worden wel degelijk gekopieerd naar de HD, maar die wil blijkbaar niet booten

Exit

Legacy Member
wa zegt iet precies ... eerst wrs press key to boot from cd .. MAAR dan, wat zegt ie daarna (als ge dus laat begaan)

nazaar

Legacy Member
niets, cd stopt met draaien, en die zin blijft er gewoon opstaan... hoe lang ik ook wacht, er gebeurt niets meer. De cursor pinkt maar ik kan niets typen.

nazaar

Legacy Member
als de winxp derin zit blijft de zin van "wilt u opstarten van cdrom staan"
als ik boot van die HD dan stopt hij na "verifying DMI pool data"

ik heb net mijn bios geflashed en ik heb nog altijd hetzelfde probleem.

ik heb op de HD bij een kameraad al eens geprobeert en daar wil winXP wel installen.

het is een 160 gig maxtor 7200rpm PATA

heeft er iemand een oplossing want ik wordt hier wel stilaan ZOT

nazaar

Legacy Member
alle files worden wel degelijk gekopieerd op de HD

en het is de cd die ik al 100x heb gebruikt voor mijn anderer schijf dus daar ligt het ook niet aan...

emielvdw

Legacy Member
Formateer die schijf eens in partition magic met de optie "Install Another Operating System", da zal direc gaan.
Vorige week etzelfde prob gehad met een pc.
Ge moet partition magic een soort boot-files laten op die schijf zetten zodanig da die hdd bootable is.

nazaar

Legacy Member
emielvdw zei:
Formateer die schijf eens in partition magic met de optie "Install Another Operating System", da zal direc gaan.
Vorige week etzelfde prob gehad met een pc.
Ge moet partition magic een soort boot-files laten op die schijf zetten zodanig da die hdd bootable is.

ge kunt in die wizard precies alleen installen op uwen 1ste disk , niet op uwen tweeden :s

emielvdw

Legacy Member
toch gewoon uw andre schijf pakken? ik kan da ier zelfs op een externe schijf...

Flying_Banana

Legacy Member
Kan het niet zijn dat je gwn eerst smartdrv.exe moet installen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan