Archief - Opstartprobleem pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pizzle

Legacy Member
*Ik ben vergeten hierover mijn oplossing te posten. De PC is dus nooit verkocht en bewijst momenteel nog steeds zijn dienst.

Het probleem werd opgelost door een videokaart van een andere pc te testen. ik heb hier dus een nieuwe videokaart ingestoken en alles werkt momenteel prima.

Dank aan iedereen die me toen heeft geholpen. Hopelijk kan ik door deze oplossing te posten misschien iemand anders in de toekomst helpen...*

Dag iedereen,

Ik heb opstartproblemen met mijn pc en ik vrees dat het mijn mobo is, maar ben dit niet zeker. Als ik de pc opstart, krijg ik een "biep", het startscherm van Gygabite komt op, waarna de pc opnieuw opstart. Indien ik de pc niet afsluit, herhaalt dit proces zich oneindig veel. De hd's zijn momenteel al afgekoppeld, ook de dvdwriters enzo, de ram's zijn beide al ontkoppeld geweest.

Dit is de samenstelling van mijn pc:

4 x SAMSUNG Spinpoint F1 (640 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
1 x GIGA-BYTE GA-EP45-DS4 (P45, 1600 mhz, pci-e, ddr2, 8 channel, raid)
1 x INTEL CORE 2 QUAD Q9550 (2.83 ghz, 1333 mhz, 12 mb, s775, 95 watt, boxed)
1 x G.SKILL 4GBPQ (4096 mb, 800 mhz, CL5, 1.85 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
1 x ANTEC Sonata III (black, 500 watt, atx)
1 x BELKIN Dvi cable dual link (3 m, dvi male, dvi male, black)
4 x OEM Sata Hardedschijf Kabel (intern, 0.4m)
1 x SAMSUNG DVD Lezer SH-D162D (16x, ata, double layer, black)
1 x SAMSUNG DVD ReWriter SH-S223F (22x, sata, double layer, black)
1 x OEM Card Reader 75-1 (usb 2.0, intern, 3.5" black)
1 x SAPPHIRE RADEON HD4850 (625 mhz, 512 mb, DDR3, 1986 mhz, 256 bit, 10.1, fan)
1 x ARCTIC Freezer 7 Pro
1 x ANTEC Case fan TriCool (30db, 120mm, Double ball-bearing)

Valt hier nog iets te proberen, of is dit een lost case?

Bedankt op voorhand!

Yvezzke

Legacy Member
Clear CMOS al geprobeerd? Batterij uithalen en na +-10sec. terugsteken al geprobeerd?

Exit

Legacy Member
na het biosscherm of tijdens?

na => kan BSOD zijn van windows en reboot dan
druk eens F8 tijdens/na biosscherm
blijft hij daarop staan?

tijdens => cpu coller checken of deze nog goed zit, mogelijks overhit de cooler en valt pc uit

Pizzle

Legacy Member
heb clear CMOS geprobeerd, geen succes.
Bij F8 tijdens bios gebeurt er niets. Ik heb de cpucooler eens losgedaan, alles gekuisd, nieuwe thermalpad ertussen, geen succes.

Merci voor de snelle antwoorden in ieder geval. Ik heb mijn pc de komende 8 weken nog nodig voor m'n stage, dus hoop zo snel mogelijk op beterschap, of anders nieuwe pc.

Pizzle

Legacy Member
Wat misschien ook kan helpen voor jullie diagnose is dat de pc niet plots stopte met opstarten. De pc draaide toen hij het laatst heeft gewerkt, maar toen ik er terug opwilde, was deze volledig uitgevallen. Bij het proberen opstarten, kwam ik dus bij dit probleem. Het ligt zeker niet aan windows ofzo, want momenteel is er geen enkele harde schijf meer aangesloten.

mdgf

Legacy Member
Heb je al een andere voeding geprobeerd, of op zijn minst die voeding eens uitgetest in een andere pc? Dan kan je dat ook al uitsluiten of juist bevestigen dat het de voeding is.

Pizzle

Legacy Member
Verder heb ik al geprobeerd met alle hd's onderling, met de verschillende ramlatjes, en ik kan niet zelfs niet in het biosmenu in het beginscherm, want dan is de pc al uitgevallen. Nu is geen enkele hd meer aangesloten en alle randapparatuur is afgesloten.

Nog iets wat misschien helpt: Bij het proberen opstarten valt hij telkens op hetzelfde moment weg. En dan start de pc opnieuw op, maar de fans en dergelijke blijven gewoon draaien. Na een poging of 10 om op te starten stopt alles.

Mvg,

Sam
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan