Archief - onstabiele voeding?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Crow

Legacy Member
hallo, laatste tijd vliegt mijn pc gewoon uit zonder waarschuwing, de pc is niet (meer) overclockt dus het kan imo maar 1 ding zijn .. de PSU die niet meer 100% is.
Omdat ik zelf niet zoveel ken van de voltlijnen van een PSU wou ik even vragen of het normale waarden zijn. Het betreft een Q-tec dual fan gold 400Watt PSU (ja niet meteen de top, ik weet het maar ik had toen niet meer geld :p)

+ 3,3 v ==> 3,32 V
+ 5 V ==> 5,16 V
+ 12 V ==> 11,61 V
- 12 V ==> -12,19 V
- 5 V ==> -5,50 V


wat denken jullie ervan?

young pc boy

Legacy Member
hey dat is toevallig!!
Ik moet mijne pc ook altijd een paar keer opnieuw opzetten!!!
ik word er zot van !!!
ik heb trouwens in 2 jaar al 4 voedingen versleten!!
zou het aan de stroom in huis liggen ofwat???
(btw ene keer als hem eventjes blijft opstaan , blijft hij zo lang draaien as je wilt)




help is welcom!!!!

ciao!!!!

:doh: :eek:

spectrious

Legacy Member
HEY DAT IS NIET TOEVALLIG !

ik heb heel dezelfde voeding naast me liggen in een pakje van de RMA, die hem terugstuurt dat er 'niets' aan is. Q-tec Gold Dual fan 400 Watt, ze heeft mss 40 € gekost, en die verzendingskosten waren al rap 20€ voor de noorderburen ze, en t'is nog niet opgelost.

ik kan u maar paar dingen zeggen:
1) voordat u PC schade oploopt ===> koop nieuwe voeding
2) voordat ze kapot is en ge ze WILT opsturen ===> koop direct nieuwe voeding
3) KOOP GEWOON EEN NIEUWE VOEDING

binnen enkele weken, dagen, maanden is die 12 volt lijn helemaal bepoept geloof mij maar en alst nie eerst de 12 is dan ist den -5


*EDIT*
Kzie juist dat uwen 12 aan 11.61 staat :p t'is al zover, binnen een week ofzo start em zelfs nie meer op, mock my words, ge kunt em dan een power boostje geven (zoals ik geprobeerd heb) door constant uwPSU uit te trekken en met de stroom aan em erin stoppen terwijl ge juist op de Power knop drukt. Maaar als ge et te gevaarlijk inschat NIE PROBEREN, kwil geen kortsluiting of what so ever op mijn geweten hebben




Zoek anders ook es naar mijn post via de search, daar stonden er nuttige dinges in

Davion

Legacy Member
idd, andere psu kope, Antec/OCZ/Tagan/Enermax zijn zeer sterk aan te raden..

Mobutu

Legacy Member
Ja, het kan aan het stopcontact zijn, probeer eerst eens een ander stopcontact vooraleer ge een nieuwe voeding koopt. 400Wat is toch wel nie weinig zulle, als er geen geforce ultra en 4hdd's inzitte ofzo.
Ne vriend van mij had da ook, wanneer em een spel speelde, zijne pc uitvloog omdat die pc dan teveel voeding vroeg, en het lag aan zijn stopcontact.

young pc boy

Legacy Member
ik kan zelfs : 2 speletjes , msn messenger , skype , x-fire enz.. allemaal teglijk opzetten

als hem 1maal blijft opstaan!!
meestal na de 3de keer lukt het wel (diene pc is net ne grasmaaier )
Aan wat kan het in godsnaam liegen dat je hem altijd moet opnieuw opzetten vooraleer hij werkt!!! je hoort ook iets in de pc zelf klikken als hij uitvalt!!!!

Tips zijn welkom !!!

Morpheus

Legacy Member
een goei antec kopen! En al uw problemen zijn verleden tijd ;)

The Crow

Legacy Member
mja daar gaat mijn geld dat voor een nieuwe graka bedoeld was :'(

nu ja snappet ook nie dat hij de boel niet meer kan trekken want alles is onboard voorlopig (netwerkkaart, gra ka) het enige dat er nu inzit is een SB audigy 2 ZS omdat die onboard sb suckt en 2 hdd's en een dvd...

stopcontact is het niet denk ik want hij zit al 6maand op het zelfde stopcontact en het is de laatste tijd (sinds nieuw mobo en cpu) dat hij kl*** doet de pc

de truk van uittrekken en insteken heb ik ook al gedaan :( geen resultaat

p.s. volgens PC alert (progske van bij mijn msi MoBo) staat de +12volt lijn nu maar op 11,58v nie meer :help:


*edit* aaarg :help: :help: nu nog 11,52v

byter

Legacy Member
http://www.boomspeed.com/byter/voltlijnen.JPG

is mijn voeding crappy en zou ik hem vervangen ?

ik heb sinds een week problemen (meermaals moeten booten; valt onmiddelijk uit, fucked up beeld -> graka te weinig power ofzo)...ik had hem al 2x binnen gebracht en ze hadden 1x de voeding vervangen ..dit zou dus nieuwe moeten zijn :\

The Crow

Legacy Member
byterage zei:
http://www.boomspeed.com/byter/voltlijnen.JPG

is mijn voeding crappy en zou ik hem vervangen ?

ik heb sinds een week problemen (meermaals moeten booten; valt onmiddelijk uit, fucked up beeld -> graka te weinig power ofzo)...ik had hem al 2x binnen gebracht en ze hadden 1x de voeding vervangen ..dit zou dus nieuwe moeten zijn :\

eeuuh als ze zeggen dat mijn 11,60v al voor probs zorgt vrees ik u 11v zeker :s al een biosflash gedaan? want die temps :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan