peter zei:
Nee, ik kan niet inloggen op mijn router van de vaste computer.
In het scherm ipconfig staat ook 'medium ontkoppeld'. Terwijl ik nog steeds op de laptop kan internetten.
Neem een utp kabel. Neem een laptop naar uw router of neem uw router naar een vaste computer. Sluit alle kabels af, en sluit enkel die computer via die utp kabel aan op de router. Ga naar de config pagina van de router (192.168.1.1 192.168.2.1 of nog bter check uw boekske)
Reset alle router settings.
Zet de router op 'GN' modus (dus accepteert enkel N en G apparaten)
Zorg dat het enkel 2.4gighz is dat hij gebruikt (geen 5gighz), kan ook zijn dat uw router die functie niet heeft dan is het zowiezo goed
Zorg dat ge op 20mhz zit (geen dual band of 40mhz dus)
Gebruik WPA2 personal beveiliging (belangrlijk, WPA2 !!! )
Stel ENKEL AES ecrypte in, niet TKIP of niet AES+TKIP.
Reboot de router
Probeer draadloos te verbinden met uw aldi computer en zet een betand over via windows file transfer (workgroup of homegroup maakt ni uit maar workgroup is sneller), kijk hoeveel ge haalt. Zou toch minstens 3 a 4 mb/s moeten zijn.
Hierboven zijn basisinstellingen die op alle moderne N dinges zouden moeten werken, alle G laptops met een geupdate OS kunnen hier ook op verbinden.
Als dat lukt zet uw router dan terug waar hij stond en sluit alles aan en test nog is.