Archief - onstabiele, draadloze internetverbinding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peter

Legacy Member
Hallo ik heb een nieuwe computer gekocht van aldi met een draadloze n-netwerkkaart ingebouwd en een n-router die ik al een tijdje heb. Ik kan niet goed met internet op computer. Internet gaat aan en uit. Geel driehoekje van enkel lokaal netwerk komt regelmatig tevoorschijn. Het heeft een tijdje heel goed gegaan. Maar nu kan ik echt niet meer goed internetten. Ik heb ook 2 laptops die wel altijd internet hebben (terwijl die geen n-netwerkkaart hebben).
Wat raden jullie aan? een kabel trekken is geen optie...

Saftcore

Legacy Member
is de router verplaats? Bij mij thuis zelfde verhaal: trage verbinding, maximaal 2 blokjes @ 15 MBPS. Komt omdat het signaal van de router door een stuk of 5 muren gaat en mijn pc staat nog eens op het 1e verdiep...

The Monopoly Guy

Legacy Member
1.duw eens op je windowsknop + r
typ cmd
dan type je 'netsh' zonder afkappingstekens
dan 'wlan'
dan 'show all'
kijk eens hoe sterk het signaal van je router is

2. kijk ook eens welke channels er al gebruikt worden door oa je buren en op welke channel jij zit
post deze even hier :)

sneax

Legacy Member
peter zei:
Hallo ik heb een nieuwe computer gekocht van aldi met een draadloze n-netwerkkaart ingebouwd en een n-router die ik al een tijdje heb. Ik kan niet goed met internet op computer. Internet gaat aan en uit. Geel driehoekje van enkel lokaal netwerk komt regelmatig tevoorschijn. Het heeft een tijdje heel goed gegaan. Maar nu kan ik echt niet meer goed internetten. Ik heb ook 2 laptops die wel altijd internet hebben (terwijl die geen n-netwerkkaart hebben).
Wat raden jullie aan? een kabel trekken is geen optie...

beetje foefelen in router instellignen om meer compatibele instellingen te vinden

peter

Legacy Member
Ok ik zal eens inloggen in de router om van channelnummer te veranderen. Gewoon een cijfer veranderen van 1 tot 10 of zo?
Ik herhaal dat 2 andere laptops op dezelfde plaats geen problemen heeft.
De driver denk ik dat up to date is aangezien het een nieuwe computer is.
Bedankt voor jullie reacties

The Monopoly Guy

Legacy Member
peter zei:
Ok ik zal eens inloggen in de router om van channelnummer te veranderen. Gewoon een cijfer veranderen van 1 tot 10 of zo?
Ik herhaal dat 2 andere laptops op dezelfde plaats geen problemen heeft.
De driver denk ik dat up to date is aangezien het een nieuwe computer is.
Bedankt voor jullie reacties
En je kan inloggen op de router vanaf die computer?
Als je kan inloggen op de router maar niet op het internet kunt staat de gateway verkeerd ingesteld.
Kijk eens naar de settings van je netwerkkaart (ipv4 settings) om te zien of die automatisch geconfigureerd wordt

sneax

Legacy Member
Niet alleen channel aanpassen, probeer eens zonder beveiliging en enkel N. Of enkel G. Of whatever, gewoon wa testen.

Ook: test eens een lokale transfer (van de ene naar de andere pc) als die snel gaat is er in principe geen probleem, dan werkt uw draadloos perfect.

Als het enkel dat geel driehoekje is dan is het de settings die niet goed worden doorgegeven ofzoiets, wordt er gebruikt gemaakt van een speciaal programaatje of gewoon de standaard windows 7 wifi interface?

The Monopoly Guy

Legacy Member
sneax zei:
Niet alleen channel aanpassen, probeer eens zonder beveiliging en enkel N. Of enkel G. Of whatever, gewoon wa testen.

Ook: test eens een lokale transfer (van de ene naar de andere pc) als die snel gaat is er in principe geen probleem, dan werkt uw draadloos perfect.

Als het enkel dat geel driehoekje is dan is het de settings die niet goed worden doorgegeven ofzoiets, wordt er gebruikt gemaakt van een speciaal programaatje of gewoon de standaard windows 7 wifi interface?

Hij gaat z'n router op 802.11g of 802.11bgn moeten zetten

peter

Legacy Member
Die routerinstellingen veranderen is niet gelachen. Er zijn veel onduidelijkheden. Ik kan de router niet naar wpa beveiliging instellen terwijl ik dat wel kan die bij mijn computers. Ik heb ook de router gereset. ..

The Monopoly Guy

Legacy Member
peter zei:
Die routerinstellingen veranderen is niet gelachen. Er zijn veel onduidelijkheden. Ik kan de router niet naar wpa beveiliging instellen terwijl ik dat wel kan die bij mijn computers. Ik heb ook de router gereset. ..

kan je nu vanop je vaste computer op de router inloggen?
en wat is er niet duidelijk?

peter

Legacy Member
Nee, ik kan niet inloggen op mijn router van de vaste computer.
In het scherm ipconfig staat ook 'medium ontkoppeld'. Terwijl ik nog steeds op de laptop kan internetten.

sneax

Legacy Member
peter zei:
Nee, ik kan niet inloggen op mijn router van de vaste computer.
In het scherm ipconfig staat ook 'medium ontkoppeld'. Terwijl ik nog steeds op de laptop kan internetten.

Neem een utp kabel. Neem een laptop naar uw router of neem uw router naar een vaste computer. Sluit alle kabels af, en sluit enkel die computer via die utp kabel aan op de router. Ga naar de config pagina van de router (192.168.1.1 192.168.2.1 of nog bter check uw boekske)

Reset alle router settings.
Zet de router op 'GN' modus (dus accepteert enkel N en G apparaten)
Zorg dat het enkel 2.4gighz is dat hij gebruikt (geen 5gighz), kan ook zijn dat uw router die functie niet heeft dan is het zowiezo goed
Zorg dat ge op 20mhz zit (geen dual band of 40mhz dus)
Gebruik WPA2 personal beveiliging (belangrlijk, WPA2 !!! )
Stel ENKEL AES ecrypte in, niet TKIP of niet AES+TKIP.
Reboot de router

Probeer draadloos te verbinden met uw aldi computer en zet een betand over via windows file transfer (workgroup of homegroup maakt ni uit maar workgroup is sneller), kijk hoeveel ge haalt. Zou toch minstens 3 a 4 mb/s moeten zijn.

Hierboven zijn basisinstellingen die op alle moderne N dinges zouden moeten werken, alle G laptops met een geupdate OS kunnen hier ook op verbinden.

Als dat lukt zet uw router dan terug waar hij stond en sluit alles aan en test nog is.

The Monopoly Guy

Legacy Member
peter zei:
Nee, ik kan niet inloggen op mijn router van de vaste computer.
In het scherm ipconfig staat ook 'medium ontkoppeld'. Terwijl ik nog steeds op de laptop kan internetten.

Lijkt me dan een probleem met je NIC (netwerkadapter)
Welke is het?
En heb je de juiste drivers erop staan?

peter

Legacy Member
Ja ik heb een nieuwe computer (64bit) de akoya e4200d van aldi. Ik kan niet direct nieuwere drivers vinden. Op deze computer staat windows7. Ik heb de router gereset. De pc herkent de naam van netwerk. Maar zegt dan dat er nieuwe router in netwerk is die ik moet configureren. Ik kan ook kiezen om door te gaan zonder te configureren. Zowel met configureren als zonder te configureren lukt niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan