Archief - OMG! cooling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spacewide

Legacy Member
Eindelijk is mijn systeem af -_-" (pc2 sig)
de bedrading zit nog niet op plaats maar kom.
Kennen jullie die Thermaltake v5000 (klik hier)

1) Je ziet die bovenste cooler aan zijpaneel (blaast op cpu)
Is da ni erg? want cpu blaast ook en dus werken ze elkaar tegen?

2) Ik gebruikt EVEREST Pro om mijn pc stats te checken.
Maar AUX is me niet helemaal duidelijk.. kan iemand kort verklaren (geen sound stuff als ik me ni vergis) aldus.. de temps van AUX gaan van 31 °C plots naar 40 als ik iets doen en dan VLAM naar 89°c and i'm like WTF!?

okay hulp waardeer ik wel :D

donkey_thong

Legacy Member
bios probleem. of probeer anders eens die koeler om te draaien zodat die zuigt. mss heeft het wat effect.
En als je je case aan de zijkant open doet, hoe is de temp dan?

Spacewide

Legacy Member
Hmm cpu daalt ni veel ze, want met gesloten case staat op case zelf 27.5 en mobo zegt 28-29. Daalt met 3°C
Nu is em 26°C Idle

MOBO 31 °C
CPU 25°C
AUX IDLE 31°C (na iets open 70 of meer )

Maar die AUX doet me echt verschieten, minste dat ik open is +70 °C..
1) Kan iemand uitlegge wat AUX exact is? nog nooit tege gekome :s

Davion

Legacy Member
Flash u BIOS met ASUSUpdate eens naar de laatste versie.

ghostblade

Legacy Member
@ vatasky hoeveel heeft die CPU en Die MOBo samen gekost (als ik vragen mag)

Spacewide

Legacy Member
cpu 208 betaald op computer beurs van comtech
en mobo.. sorry .. factuur is zoek :D

@Davion, okay zal ik morgen ofzo, als ik meer tijd heb proberen.

Spacewide

Legacy Member
[/B]De juistheid van de DMI data kan niet worden gegaranteerd[/B]
Kan dat er iets mee te maken hebben?

Tomba

Legacy Member
gebruik es gewoon asus probe om uw temps te checken anders?

aux sensor kan vanalles zijn, afhankelijk van wat erop is aangesloten... grote kans dat het uw voeding is, maar kan ook gewoon zijn dat het nix doet wegens niet aangesloten. kzou er alleszins niet teveel rekening mee houden :p

en die fan zou ik gewoon laten zitten hoe em zit, ze zijn ook nog niet totaal achterlijk bij thermaltake dus die fan zit zo dat ge de beste airflow krijgt. tis de bedoeling dat die side fan voor verse lucht zorgt voor uwe cpu, die uw (2?) fans aan de achterkant dan weer wegzuigen

Spacewide

Legacy Member
okay, 1) ik ben airflow n00b.. weet je wa voor hel voor mij was al die fans te connecten? T_T.
(die control nobs (4) werken nog ni goed :tongue: )
andere dan weer wel. 3400 RPM is wel hard :O

Ik denk dat je gelijk hebt over die voeding! Kzal straks checke, want ik had die op mainboard (die 3 pins voor cooler) aangeslote. hmm kan da wel zijn, ty

eniac

Legacy Member
Fan in het zijpaneel zelf laten zitten hoe em zit, maar draai dan wel je CPU fan om zodat ze wat samenwerken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan