Archief - OCZ ram voor A64

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zeroi

Legacy Member
Hey,
Deze week krijg ik normaal men nieuwe config.
Asus A8N-SLI Deluxe
3000+ s939
Thermalright XP-120
MSI 6600GT SLI (eentje)

Nu ga ik voorlopig tot na nieuwjaar men oude ram gebruiken, omdat het geld op is voor nieuwe. Dit is apacer pc2700, hoop dat dit werkt maar zal het zelf wel ondervinden.

Maar ik ben van plan nieuwe OCZ ram te kopen, voor een delgelijk OC te halen. Deze oc wordt luchtgekoeld, dus het zal niet supersuper hoog gaan, maar zou toch graag een fsb van 250 kunnen halen.
Welke ram moet ik hier voor nemen.
Ik dacht aan deze:
OCZ Dual Channel Platinum EL - 2x512MB DDR400 rev.2
Ik weet dat ik op een hoge fsb deze timings ga moeten verhogen, maar dat is niet zo erg.
Of ben ik beter dat ik deze pak?
OCZ Dual Channel Platinum EL - 2x512MB DDR466

Of deze:
OCZ Dual Channel Platinum EL - 2x512MB DDR533
Als de eerste volstaat pak ik deze, want dat komt mij toch wat beter uit. Of ga ik beperkt zijn in mijn FSB.

Greetz

Mr.Fatal

Legacy Member
normaal is die 1ste ( met revisie2 het best naar mijn weten toch :p )

Massman

Legacy Member
zoek TCCD chips met brainpower pcb (gskill, nieuwe corsair XL)

[IpL]Viper_666

Legacy Member
Awel ik dacht vandaag juist hetzelfde te posten...
Na de feesten koop ik just hetzelfde, alleen ga ik
er een ABIT rx300-SE in steken van 84€, zal daarna
eens 2 deftige graka's steken eens de prijzen droppen.

Ben zowa al een paar dagen aant zoeken op websites
naar degelijk ramsticks, kwil ook een deftige OC halen.

Waar ga je voor je onderdelen?Vooral mobo dan.

Heb hier een tabelleke met info gesprokkeld over DDR
dat eventueel gepast zou zijn voor mijn systeem:

Omschrijving
Frequentie MaxOC Winst%
Timings Voltage
Prijs€ Winkel

  • OCZ PC4400 DC kit 2x512 Performance

    550 571 3.818
    3-4-4-8 2.8
    280 Netsquare

  • OCZ PC4200EL DC kit Platinum EL

    533 560 5.066
    2.5-3-3-8 2.75
    362 Netsquare

  • Corsair XMS4400 Twinx 2x512

    550 560 1.818
    2.5/3-4-4-8 2.75
    360 BlueWizard

  • OCZ PC4000 Gold rev2 512

    500 552 10.400
    2.5-3-3 2.8

  • GEIL Ultra Platinum PC4000 DC 2 x 512

    500 546 9.200
    2.5-4-4-7 2.6
    312 BlueWizard

  • Kingmax DDR500 BGA 512

    500 528 5.600
    2.5-3-3-7 2.5

  • Corsair XMS4000 Pro 512

    500 539 7.800
    3-4-4-8 2.75
    120 Netsquare

  • Kingston KHX4000 512

    500 535 7.000
    3-4-4-8 2.6
    130 Crazycamel
Ik ga voor die OCZ PC4200EL DC Platinum EL gaan denk ik.
Hebben iets betere timings dan de OCZ PC4400 DC Performance,
alhoewel ik denk da ze dezelfde timings aankunnen op dezelfde
frequentie, vooral op maxoc waar de 4400 toch verder gaan...

Enkel wa verder zoeken waar ik da allemaal aan de laagst mogelijke
prijzen kan hebben en dan kiezen... Als iemand goedkoper weet...

zeroi

Legacy Member
Ik ga mijn ocz ram kopen bij netsquare, is goedkoop, en ik passeer er elke dag met de fiets :p

Maar hebbe die OCZ Dual Channel Platinum EL - 2x512MB DDR400 rev.2 TCCD chips of niet?

Sacristar

Legacy Member
ivm OCZ:
Originally posted by bigtoe

3700gold rev3 uses Hynix DTD5
3200Plat rev2 uses TCCD
3700Plat EL uses TCCD

hope this settles what we are using
ivm Corsair: enkel die XMS PC3200XL (check www.corsairmicro.com elk model dat pc3200 is en 2-2-2-5 timings haalt volgens corsair heeft tccd chips. afaik zijn dat allemaal XL latjes)

ivm geil: enkel die ultra-x pc3200 pakken.

ivm kingston: dunno :)

Sacristar

Legacy Member
past die booster op dat asus sli bordje? ('t is maar een vraag hé :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan