Archief - oc: probleem met geheugen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joske_Neushoorn

Legacy Member
ik ben een echte noob in oc, maar here goes ...

System Specs:
Athlon 2500+
2 x 256Mb PC2700 (166Mhz)
Epox EP-8RDA+ / FIC AU11 Chameleon

blijkbaar kan ik enkel de multiplier omhoog brengen,
anders start mijn pc gewoon niet op ...
(mem frequency gaat evenredig op met FSB)

het is volgens mij een mem probleem, maar ik weet niet juist welke
instellingen ik moet gebruiken om hem aan de praat te krijgen

:help:

Sacristar

Legacy Member
je kan je geheugen ook asynchroon zetten maar dan verlies je teveel performance.

zet je geheugen voltage (Vdram of Vdimm genaamd, meestal toch ;)) eens op het maximum (wellicht is dat 2.85 of 2.9 volt). kijk dan of je iets hoger geraakt...

eventueel kan je je geheugen timings ook nog op 3-4-4-11 zetten als ze daar al niet op staan... al kan het best zijn dat je ook hier weer meer prestaties verliest door die lossere timings dan dat je wint met hogere geheugen en processorsnelheid...

Joske_Neushoorn

Legacy Member
ja ok, maar eigenlijk was het nie de bedoeling om mijne geheugen te overclocken, maar omdat ik mijn FSB naar boven trek, gaat mijn geheugen automatisch ook mee.

Ik heb ook al eens geprobeerd om de FSB op 200 Mhz te zetten en de memory frequency op 83% (wordt dan terug 166 Mhz) maar dat geeft hetzelfde probleem, namelijk dat mijne pc nie opstart met die settings :angry: ...

Sacristar

Legacy Member
en als ge uw multiplier naar beneden haalt zodanig dat ge eigenlijk uw cpu niet sneller laat draaien , gewoon:
lagere multi * hogere fsb = same proc speed ...

One-t|M@[hINe

Legacy Member
verschil tussen hoge fsb en lage multiplier of visa versa =


hoge fsb + lage mp

alles in je pc is eigelijk sneller

lage fsb + hoge mp

enkel je cpu is versneld


*ik ben voor de moment te moe om helder te denken,maar hier komt het naar mijn weten op neer.

Joske_Neushoorn

Legacy Member
en waarom geeft mijn pc dan problemen als ik die fsb omhoog zet?
ligt dat aan het type mem?

walvis

Legacy Member
dit ligt waarschijnlijk aan je ram inderdaad.
je kan zoals reeds gezegd asynchroon draaien of je kan je timings heel los zetten en veel volt door je ram sturen om zo een hogere fsb te halen.

Joske_Neushoorn

Legacy Member
hmmm ... ik kan zelfs mijn timings nie aanpassen, zelfs dan geeft 'm ne raren *beep* en start hij nog steeds niet op

toch al bedankt voor de tips, als er nog iemand raad weet, plz post! :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan