Archief - NVIDIA GTX5xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem0

Legacy Member
Deze komt er in november.
wss wat de gtx480 moest worden.

ik hoop dat er een prijsdaling komt tov 480 reeks!

benchmark met korrel zout :p


Fudzilla weet te melden dat de nVidia GeForce GTX 580 waar eerder al foto's van uitlekte waarschijnlijk al deze maand uit gaan komen. De GTX 580 zou gebruik gaan maken van de GF110 chip die waarschijnlijk over 512 Cuda cores gaat beschikken. Waar eerst werd aangenomen dat de GTX 580 gebruik ging maken van de GF100 chip met dit keer alle Cuda cores ingeschakeld, schijnt nVidia ook enkele architectuurverbeteringen te hebben toegepast. Foto's van het koelblok suggereren een bovengemiddelde koeling, waaruit afgeleid kan worden dat de GF110 nog steeds een hoge warmteproductie heeft ondanks deze verbeteringen en flink wat stroom verbruikt.

AMD zal rond 20 november haar Radeon HD 6900 serie lanceren met de Cayman GPU-chip. nVidia zou echter volgens de geruchten nog voor deze datum haar GTX 580 videokaart gaan lanceren, waarvan de eerste videokaarten momenteel zelfs al in productie zijn genomen. De GTX 580 dreigt hiermee een geduchte tegenstander te gaan vormen voor de Radeon HD 6970 en zal wat prestaties betreft naar alle verwachting vergelijkbaar zijn. De voorlopige adviesprijs van de GTX 580 zou ongeveer $500 USD bedragen, hoewel de prijs sterk kan worden aangepast mocht AMD de concurrentieslag gaan winnen.
gelekte foto INNO3D card

jm188

Legacy Member
volgens die benchmark scoort de ati op elke game exact hetzelfde, grote korrel zout precies dus

(of begrijp ik het verkeerd en is da de bedoeling ? :) )

krisse5844

Legacy Member
michielsjoris zei:
volgens die benchmark scoort de ati op elke game exact hetzelfde, grote korrel zout precies dus

(of begrijp ik het verkeerd en is da de bedoeling ? :) )

Waarschijnlijk staat de ati radeon op "100procent" zogezegd en gaan ze nakijken hoeveel procent hun Nvidia's sneller of trager zijn dan de radeons ...

Anoniem0

Legacy Member
laat ons zeggen dat sommige benchmarks toch wel verdacht subjectief zijn....

zowel nvidia and/or AMD

wat nieuwe info

Mette2

Legacy Member
allahmcbeal zei:
prijzen in nederland zijn bekend. best wel prijzig als hij hetzelfde presteert als een 5980 of 6780

5980 :wtf:
6780 :wtf:

GTX580 : is inderdaad enorm duur, deze moet al ~40% beter presteren dan GTX480 om zijn prijs te verantwoorden, en zo 'n prestatiewinst gaat die waarschijnlijk niet hebben, eerder iets van een ~20%.

EDIT : voila, de eerste review gevonden : http://www.computerbase.de/artikel/...580/20/#abschnitt_performancerating_ohne_aaaf
GTX580 is ~15% sneller dan GTX480, Radeon HD5970 is nog steeds niet verslagen...

Anoniem08

Legacy Member
Typ gewoon "GTX 580 review" in google en je kunt kiezen :)

Atm is het zowat 50/50 vs de 5970 qua games.
Maar je moet ook wel in rekening houden dat er nog geen drivers zijn die geoptimaliseerd zijn voor de GTX 5xx reeks.

Ik hoop nu dat AMD met een kaart komt die minstens evengoed of beter presteerd dan de GTX 580 of zijn eigen 5970 , en laat die prijzen dan ma droppen ^^

Mette2

Legacy Member
Exoronic zei:
Typ gewoon "GTX 580 review" in google en je kunt kiezen :)

Inderdaad, ze staan nu overal online :)

Exoronic zei:
Atm is het zowat 50/50 vs de 5970 qua games.
Maar je moet ook wel in rekening houden dat er nog geen drivers zijn die geoptimaliseerd zijn voor de GTX 5xx reeks.

De GF110 chip heeft krak dezelfde architectuur als de GF100 chip, de drivers zijn dus al geoptimaliseerd sinds Maart...

Exoronic zei:
Ik hoop nu dat AMD met een kaart komt die minstens evengoed of beter presteerd dan de GTX 580 of zijn eigen 5970 , en laat die prijzen dan ma droppen ^^

Ik denk dat 2x HD6870 in crossfire al een goeie reden is voor Nvidia om de prijs van de GTX580 te verlagen :p

ASUS Radeon HD 6870 CrossFire Review - Page 23/25 | techPowerUp

EDIT : prijzen in BE : http://www.power4pc.be/advanced_search_result.php?keywords=gtx580&page=1&sort=5a

Truman'

Legacy Member
prijs in hong kong is ongeveer 370€ oftewel 505$, maw gaat toch tegen de 500€ draaien.

Mette2

Legacy Member
Twinturbo zei:
Na 10 minuten FurMark komt de temperatuur niet boven de 68 graden. De GTX 480 wordt makkelijk 90 graden warm.

Niet moeilijk met vaporchamber-koeler he ;) maar het is wel een feit dat alle pijnpunten van GF100 zijn aangepakt (behalve de prijs :ironic:) maar het verbruik ligt nog steeds hoger dan dat van de HD5970 :oink:

Twinturbo

Legacy Member
Feit, op alle vlakken behalve de prijs dan :)

Maar om toch even te vergelijken een HD 6850 Crossfire haalt 5970 prestaties voor rond de 360 euro. Een GTX 580 haalt diezelfste prestaties maar betaal je minstens 460 euro voor. Hierbij heb je natuurlijk wel de optie op een toekomstige Sli.

flyingdutchman

Legacy Member
Twinturbo zei:
Hierbij heb je natuurlijk wel de optie op een toekomstige Sli.
this made me smile :rofl:

bekijk dit eens:
http://techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_580_SLI/24.html

ge gaat MINSTENS een 30" scherm moeten steken om wat profijt uit uwe SLi te halen. te zot gewoon.

PS: indien ge u afvraagt waarom em zo slecht scaled op lage resoluties, mijn gok is dat ze op lage (alé tis wat ge laag noemt :p, 1080p) resoluties gewoon tegen een CPU bottleneck aanbotsen..

Twinturbo

Legacy Member
Kwam er een beetje verkeerd uit. Bedoelde single gpu vs CF/Sli.

Sli prestaties vallen wel tegen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Eigenlijk hebben ze het op tweakers wel juist samengevat: De GTX580 is wat de GTX480 had moeten zijn ...

Mja, te laat dus ...

Verder is het wel leuk dat ze het verbruik en warmte hebben kunnen terugdringen en de prestaties opkrikken, enkel door de architectuur een beetje te veranderen.

Mette2

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Eigenlijk hebben ze het op tweakers wel juist samengevat: De GTX580 is wat de GTX480 had moeten zijn ...

En zeggen dat die eerst gepland stond voor Oktober vorig jaar... :oink:

Mr. Humphries zei:
Verder is het wel leuk dat ze het verbruik en warmte hebben kunnen terugdringen en de prestaties opkrikken, enkel door de architectuur een beetje te veranderen.

Juist niet, de architectuur is krak hetzelfde, het zijn die transistors die ze geoptimaliseerd hebben en nog een paar dingen (waar Nvidia zelf nogal vaag over blijft :unsure:), de prestaties komen gewoon van de hogere clocks en het feit dat ze nu alle shaderunits (512) hebben kunnen inschakelen, wat bij GF100 niet het geval was.

EDIT :
Contec zei:
480GTx is trouwens nu EOL.

GTX470 en GTX465 dus ook?

Phaetor

Legacy Member
Ik ben wel onder de indruk van de kaart, maar het is eigenlijk 'mosterd na de maaltijd'. Ondanks dat ik zelf een fermi moet ik toch toegeven dat ze te laat zijn met deze kaart.

Op naar de volgende echte (geen refresh) nieuwe generatie! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan