Archief - nVidia 6800 reeks heeft defecte videoprocessor aan boord!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
yeps,daarnet een HD filmke bekeken over surfers en CPU gebruik varieerde tussen 71% en 97% :sad: :angry:

Wa moe'k daar nu mee doen?Alé,tis nu nie da'k da gebruik ma tis precies of ge toch betaald hebt voor iets en ze u hebben bedrogen :(

btw,heb 6800GT@ultra

Fr@gsta

Legacy Member
eniac zei:
Kom kom. Hoe groot is de kans dat je hier werkelijk last van gaat hebben?
Wanneer manifesteert het probleem zich? Wat zijn de gevolgen?

Geen dramatische gevolgen natuurlijk. Het is eerder een bittere kwestie van nVidia. Ze beloofden hardwarematige encoding/decoding van de meeste formaten, inclusief HD WMV. Ze kunnen dit helaas niet waarmaken.
Ik ga er geen spel van maken, toch wou ik er iedereen even op attent maken.
Zo hebben ze vele gebruikers in feite bedrogen.

Kijk maar naar het voorbeeld van the boogyman, bij het kijken naar een HD WMV ''Step Into Liquid" stijgt zijn cpu load bove 70%.

beemer

Legacy Member
Na het afspelen van verschillende formaten merk ik ook dat het gemiddelde cpu gebruik zo'n 10 tot 15% hoger ligt voor een HD WMV tov een divx of een dvd film met een piek van 70% bij alle formaten tijdens de opstart van een film.

vinteg

Legacy Member
tjah, ik weet enkel dat nvidia hun commentaar hierop was:"we wil not fix this problem on any of the future NV40 revisions" dus ja, dan weet ge het all ook al wisselt ge uwe 6800 variant da ga niets uitmaken of er zou een hogere reeks moeten verschijnen(zoals de toekomstige 6900 ofzow)

Jry

Legacy Member
Ik heb ff ne Divx gedaan en da schommelde tussen de 15-25% ...
Da is geen ramp vind ik, ik heb ne 3500+.

Nvm toch leuk om te weten ...

vinteg

Legacy Member
Jry zei:
Ik heb ff ne Divx gedaan en da schommelde tussen de 15-25% ...
Da is geen ramp vind ik, ik heb ne 3500+.

Nvm toch leuk om te weten ...
-_-" :sleep:
hoe dikwijls moet het nog gezegd worden, het gaat niet over de divx codec maar over het feit dat de 6800 normal een vpu had die HD WMV zou decoderen zonder al te veel u cpu te gebruiken, da zou geen effect hebben op divx of xvid of eender welk van die dingen. ENKEL HD WMV DUS. plus als ge hem had zoude nog 20$ moete betalen om het progje van nvidia te kunnen downloaden aangezien enkel hun prog nog maar gebruik maakt van die hardwarematige decoder, mss da er een paar % verschil zit op mpeg filmkes etc maar veel zalt ni zijn, nen p3 @500MHz kan zelfs al nen divx afspelen dusja :ironic:

Jry

Legacy Member
Alle als ge dan toch aandringt, ...

Ik heb just ene gedownload. Ik heb ff gezien en bij mij stont het veel rond de 40%. Het schommelde tussen de 35-45%. Als ik verderspoelde was het heel ff 80%,69% (2 seconden ofzo)en dan direct weer 40%.

Racemaniac

Legacy Member
'k heb diene step into liquid geprobeerd op m'n systeem (3500+, 6800 gt, 1Gb ram), constant 80%, heel stabiel....
wel hoge cpuload hé...

Gamedude

Legacy Member
WMV HD.. da zijn filmkes die van enorm hoog kwaliteit zijn? Veel beter kwaliteit dan als ge met divx afspeelt of niet? Never heard of it, would like to be informed. ;)
Want kwas ook vna plan de geforce 6800 GT te kopen maar zou graag op safe willen spelen en zien of ik misschien die WMV HD wel ga gebruiken...

Gamedude

Legacy Member
Hoorde dit van iemand zeggen: it only affects WMV HD movies; it will increase CPU load, but any recent CPU (P4/A64/XP) can cope with that

mensen die over de 70% gaan.. hebben jullie dan een oudere CPU? geen nieuwe?

Ik ben van plan de Amd Athlon 3500+ te kopen...

Fr@gsta

Legacy Member
Je gaat die zonder probleem kunnen draaien. PCI-Express versie van de 6800GT is volledig operationeel. Misschien wachten tot NF4 dan ...

troid

Legacy Member
66.93 moet "volgens nvidia" dit probleem oplossen ze zijn te downen op guru3d.com, reacties die ik heb gehoord: sommigen hale meer fps, hogere 3dmark en andere lagere sewes is proberen.

Gamedude

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Je gaat die zonder probleem kunnen draaien. PCI-Express versie van de 6800GT is volledig operationeel. Misschien wachten tot NF4 dan ...
Dus ik zal WMV HD kunnen zien zonder problemen met een GPA Geforce 6800 GT, het hoeft dus geen PCI-E te zijn heh? :)

Fr@gsta

Legacy Member
AGP versies hebben dat defect aan boord en er zal niets aan veranderd worden.
Ook niet met nieuwe kaarten.

PCI-Express versies werken naar behoren. Check Anandtech voor een review. Er is een benchmark bij met HD WMV encoding, cpu load stijgt niet boven 10% met 6800GT PCI-E.

Gamedude

Legacy Member
Fr@gsta zei:
AGP versies hebben dat defect aan boord en er zal niets aan veranderd worden.
Ook niet met nieuwe kaarten.

PCI-Express versies werken naar behoren. Check Anandtech voor een review. Er is een benchmark bij met HD WMV encoding, cpu load stijgt niet boven 10% met 6800GT PCI-E.
yeh I know maar door het feit dat ge alleen boven 70% cpu temperature (wat niet meer gezond is) gaat als ge geen echt recent cpu'ke meer hebt.. maar als ge een recente cpu koopt (like amd athlon 3500+) gaat ge toch geen last hemmen van cpu temperature met die AGP kaart als ge WMV HD bekijkt eh?

*HittriX*

Legacy Member
metreox zei:
66.93 moet "volgens nvidia" dit probleem oplossen ze zijn te downen op guru3d.com, reacties die ik heb gehoord: sommigen hale meer fps, hogere 3dmark en andere lagere sewes is proberen.
ik weet niet als het probleem hierdoor word opgelost , maar ik kan wel zeggen dat die drivers wel zorgt voor een hogere 3dmark score :)

Gamedude

Legacy Member
Gamedude zei:
yeh I know maar door het feit dat ge alleen boven 70% cpu temperature (wat niet meer gezond is) gaat als ge geen echt recent cpu'ke meer hebt.. maar als ge een recente cpu koopt (like amd athlon 3500+) gaat ge toch geen last hemmen van cpu temperature met die AGP kaart als ge WMV HD bekijkt eh?
kan iemand mij een antwoord/confirmation geven aub? dank u. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan