Archief - NV5 silencer + 6800 gt Point of View

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V_A_L

Legacy Member
Ik heb een NV5 silencer + 6800 gt Point of View. Als ik die nv5 wil installeren, moet ik dan ook dat koperen langwerpig heatsinkje dat dichtbij de molex gelegen is, verwijderen?

Mag ik de ram's proper maken met aceton?

Thingie

Legacy Member
Of je die heatsink moet verwijderen weet ik niet maar als hij niet in de weg zit voor de installatie van de silencer kan je het beter laten zitten. Maakt toch geen lawaai en koelt alleen maar extra. I.v.m. de aceton: normaal mag dat geen probleem zijn.

V_A_L

Legacy Member
Thingie zei:
Of je die heatsink moet verwijderen weet ik niet maar als hij niet in de weg zit voor de installatie van de silencer kan je het beter laten zitten. Maakt toch geen lawaai en koelt alleen maar extra. I.v.m. de aceton: normaal mag dat geen probleem zijn.

Die heatsink is wat tricky. De nv5 ligt plat op de rams/gpu en ook plat op die heatsink. Ik ben dus niet zeker of de heatsink die nv5 hindert.

Thingie

Legacy Member
V_A_L zei:
Die heatsink is wat tricky. De nv5 ligt plat op de rams/gpu en ook plat op die heatsink. Ik ben dus niet zeker of de heatsink die nv5 hindert.

Als het ook maar enigzins hindert kan je hem er beter afhalen. Dit kan dan alleen maar de werking van de silencer benadelen. Heb op mijn vorige kaart een heatpipe koeling gestoken en daar werd door de oorspronkelijke koeler de ram mee gekoeld en met de heat-pipe niet meer. Nooit probs gehad en geen enkel prestatieverlies. Moderne hardware is ook beveiligd tegen oververhiitng dus kan je zo goed als zonder risico testen. Word je kaart te warm dan zal ze zich normaal wel uitschakelen.

V_A_L

Legacy Member
Thingie zei:
Als het ook maar enigzins hindert kan je hem er beter afhalen. Dit kan dan alleen maar de werking van de silencer benadelen. Heb op mijn vorige kaart een heatpipe koeling gestoken en daar werd door de oorspronkelijke koeler de ram mee gekoeld en met de heat-pipe niet meer. Nooit probs gehad en geen enkel prestatieverlies. Moderne hardware is ook beveiligd tegen oververhiitng dus kan je zo goed als zonder risico testen. Word je kaart te warm dan zal ze zich normaal wel uitschakelen.

ok, thanks

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Laat me weten als je die heatsink hebt verwijderd.
Heb ook een POV 6800 GT en de NV 5 Silencer is besteld.

Ook welke prut zal je op je GPU en rams smeren?
Ik dacht Artic 5 op GPU en de bijgeleverde prut op ram.
Ben bang dat die Artic 5 op ram zou uitlopen op printplaat 6800 en kortsluiting zal veroorzaken

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Volgens de site:
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=146&var2=0

Zie ik dat hij die heatsink achteraan erop houd bij de molex

Nog een vraagje: op de voedingkabel die van je voeding naar die molex van de 6800 gaat, sluit je daar nog andere apparaten op? vb op je voedingkabel zijn er 3 molexen, een gebruik je voor die 6800 GT en de twee andere voor je cdrom en harddisk of gebruik je van de 3 enkel 1 voor die 6800 GT

V_A_L

Legacy Member
Kheb die heatsink maar niet verwijderd. Na installatie van de nv5 (en het hard aandraaien van die vijskes, heb ik gezien dat de cooler net niet (er kan juist een haar tussen) dat heatsinkje raakt.
Op de ram en gpu heb ik de bijgeleverde pasta gebruikt. Ik denk wel dat het beter is om artic silver op de gpu te smeren.
Ik raad u wel aan om overal genoeg pasta te smeren, en zeker op de rams. Bij mijn eerste poging had ik op de gpu en ram een klein laagje gesmeerd. Nadien de cooler getest, en mijn idle temps waren enkele graden hoger dan met de stock cooler. Nadien een goei dikke laag op de rams gesmeerd en ook nog wat extra op de gpu gedaan. De idle temps zijn nu 2° minder dan de stock cooler. Over full load temps kan ik nog niet veel zeggen omdak nog niet uitgebreid getest heb. Kheb enkel 3dmark05 getest en full load had ik 53°C, maar die temperatuur had ik +- ook met de stock cooler . :crazy: Kmoet wel zeggen dat ik al een zeer goede airflow had in mijn case voor de NV5. Ambient was vroeger 30°C en nu is dat hier 27°C. En bij elke 6800gt review die ik gelezen heb, waren de nv5 temps reeds hoger dan mijn vorige stock cooling. :crazy:
Ik ben erover aant denken om nog wat meer pasta op de gpu te smeren, maar kvrees dat het tubeke pasta zo goed als leeg is. En momenteel zie ik een flinterdun laagje pasta langs de zijkant van de rams komen, dus die zijn wel ideaal besmeerd.
Op de voedingskabel waar mijn 6800gt op aangesloten is, hangt ook nog mijn floppydisk en 2 hard-disken. Ik kan het me ook niet permitteren om er buiten mijn graka niks op aan te hangen want anders heb ik molexen te weinig om alles in mijn case te connecteren.

Edit: Kvraag mij af of de nv5 fan steeds op zijn max rpm draait (fan is niet hoorbaar), of dat die rpm afhangt van de gpu temperatuur. En als dat laatste waar is, zou het waarschijnlijk handig zijn om de instellingen van de fan te wijzigen.

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Nv Silencer 5 vandaag toegekomen.

Oude stockkoeler losgevezen en verwijderd van POV 6800 GT AGP.
Koelpasta van GPU verwijderd met ether en rams ook met ether en keukenrol gekuist.
Dan met oude tandenborstel GPU en rams schoongeveegd zodat er geen pluistjes op liggen.

Arctic Silver 5 op GPU gedaan zoals je op een CPU doet (mooi dun uitgesmeerd).
Bijgeleverde silicone prut op rams gedaan (goed dik).
Arctic Silver raden ze af om op uw rams te doen.
Gemorste Arctic Silver zou op je PCB durven slecht contact geven of kortsluiten omdat er in Artic Silver metaaldeeltjes zitten.

Dan de Silencer 5 op Geforce 6800 GT gezet en rubbere washers op schroeven gedaan en goed aangevezen.
2x draaien en dan de vijs kiezen diagonaal met deze dat je hebt gedraaid.
Zeer goed vastgevezen zodat er geen ruimte is tussen Silencer en rams of GPU.
Brokke te goed gevezen, een vijs z'n kop af.

Stroom van Silencer op videokaart gestoken.
Videokaart + Silencer in kas, plaatje voor Silencer.
Molex in GT 6800 en starten maar.

Videokaart inderdaad koeler dan vroeger en zeker stiller.

V_A_L

Legacy Member
R@ -= G D D =- zei:
Nv Silencer 5 vandaag toegekomen.

Oude stockkoeler losgevezen en verwijderd van POV 6800 GT AGP.
Koelpasta van GPU verwijderd met ether en rams ook met ether en keukenrol gekuist.
Dan met oude tandenborstel GPU en rams schoongeveegd zodat er geen pluistjes op liggen.

Arctic Silver 5 op GPU gedaan zoals je op een CPU doet (mooi dun uitgesmeerd).
Bijgeleverde silicone prut op rams gedaan (goed dik).
Arctic Silver raden ze af om op uw rams te doen.
Gemorste Arctic Silver zou op je PCB durven slecht contact geven of kortsluiten omdat er in Artic Silver metaaldeeltjes zitten.

Dan de Silencer 5 op Geforce 6800 GT gezet en rubbere washers op schroeven gedaan en goed aangevezen.
2x draaien en dan de vijs kiezen diagonaal met deze dat je hebt gedraaid.
Zeer goed vastgevezen zodat er geen ruimte is tussen Silencer en rams of GPU.
Brokke te goed gevezen, een vijs z'n kop af.

Stroom van Silencer op videokaart gestoken.
Videokaart + Silencer in kas, plaatje voor Silencer.
Molex in GT 6800 en starten maar.

Videokaart inderdaad koeler dan vroeger en zeker stiller.

Wat zijn uw temps voor en na de silencer?

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Met Silencer GPU idle 49°
Ambient idle 32°

Zat vroeger idle al rond 54° voor GPU

Stressed heb nog nie getest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan