Archief - Northbridge cooling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
bestaat er zoiets als Northbridge cooling voor mn amd64 ?
(mobo staat in sign -> k8n-e deluxe)
ik wil GEEN watercooling (te duur ast enkel maar voor nb moet diene,en as ge deftig wilt coole moete direct al in hoge prijzen gaat (kit-> >250€)
greetz

Puijken

Legacy Member
Search gewoon ff in google naar Northbridge cooling :)

Vind je genoeg over dan.... Zalman NB47J ofzo zal wel volstaan denk ik...

brechtvm

Legacy Member
ik heb hier de cooler liggen van mn amd (standaard coolertje)
boxed amd 3400+ -> het coolertje dat op het cool-element zit...
zou ik die kunnen gebruiken ?
die gaat zeer snel en is niet dik...
het is 80 mm denk ik
greetz

*edit*

.. of die ijzeren coolblok (dan wel een groot stuk afgezaagd,en enkel de grootte van mn northbridge gebruiken...)
maar hoe bevestig ik hem dan ? :ironic: :help:

guRuh

Legacy Member
man hoeveel threads gade gij nog maken e :mad:

maak desnoods nen thread "brechtvm helpthread" ofzo

On topic: zet daar een zalmanneke op

brechtvm

Legacy Member
zoveel threats als vragen -> ik leer dus ierdere keer bij hé
das denk ik wel de bedoeling van het forum
elkaar helpen...
ik post ook op anderen hun threats,dit zie je mss niet zo rap
tis een kwestie van geven en nemen...

Massman

Legacy Member
brechtvm zei:
zoveel threats als vragen -> ik leer dus ierdere keer bij hé
das denk ik wel de bedoeling van het forum
elkaar helpen...
ik post ook op anderen hun threats,dit zie je mss niet zo rap
tis een kwestie van geven en nemen...

OMG, tis precies broederlijk delen :rofl:

on-topic: kzou geen ijzer nemen, neem zo'n Zalman NB47J dat al voorgesteld is.

vinteg

Legacy Member
zaag gewoon die coolblok van die cooler in stukskes, ge moet wel weten da ge u garantie dan kwijt zij, of ze verminderd. dusja of zo een zalman blokske, das nogt beste en kost mer 7€

brechtvm

Legacy Member
vinteg zei:
zaag gewoon die coolblok van die cooler in stukskes, ge moet wel weten da ge u garantie dan kwijt zij, of ze verminderd. dusja of zo een zalman blokske, das nogt beste en kost mer 7€

7€ -> cheap
thx,daarvoor kan ik mn dremel niet uithalen ze ;):)

is dit een goede 'investering' voor mij als je weet dat ik no-name ram heb (MDT-ram)
of met andere woorden :
zou ik door die cooling betere oc's bekomen ? :)

greetz :)

easypanic

Legacy Member
Geen drastische verbetering, die NB's bij a64 worden niet zo warm .

Puijken

Legacy Member
En ja 7€ vinnek eigenlijk wel tamelijk cheap... ok ge haalt der uwen dremel ni voor uit maar ge hebt der ook geen perfect afgewerkt blauw heatsinkse voor waar ge geen gaten in moet boren zoda et op u moederbord zou gaan eh ... :)

En zoals al gezegd ge moet nu geen mirakels verwachten ze.... volgens mij eeft da enkel nut om da te veranderen als ge extreem hoge HTT's gaat draaien.... begin desnoods met u origineel blokske te lappen + AS5 tussen doen ofzo... zal wel al enkele ° C schelen hoor :)

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
ik ben nogtans ook zinnes om zo'n bloksken te gaan halen voor op menne K8N NEO
maja, vo 7€ kunde nie sukkelen hé
is diene zalman NB met mounting holes of me van diene plakkende koelpasta?

vinteg

Legacy Member
easypanic zei:
Geen drastische verbetering, die NB's bij a64 worden niet zo warm .
bij mij nogtans wel, men nb is hier idle evenwarm als menne cpu(32°) dus gezond noem ik da ni echt :doh:

Davion

Legacy Member
NB's bij A64 worden juist wel warm...

Door de HyperTransport bus en de link naar de Soutbridge word de Northy tamelijk warm hoor, hier stock zit die full stressed snel aan 45°, das even warm als mijn proc ze... natuurlijk op mijne ASUS K8V staat daar maar een mini heatsinksken op...

brechtvm

Legacy Member
hoe kom je de temp te wéten van je northbridge ?
kan dit met mijn mobo ?
greetz

Davion

Legacy Member
Bij mij was dit NIET de 2de temp in ASUSProbe, ik heb er van men fancontroller een accuratere tempsensor opgeplakt en die zegt toch snel 45° als ik men koeling niet verder opendraai...

brechtvm

Legacy Member
Davion zei:
Bij mij was dit NIET de 2de temp in ASUSProbe, ik heb er van men fancontroller een accuratere tempsensor opgeplakt en die zegt toch snel 45° als ik men koeling niet verder opendraai...

nb-temp = mobo temp ? (staat vermeld bij asus probe)
greetz

brechtvm

Legacy Member
dus je nb-temp kan je niet aflézen ? (zonder extra sensor..)

Decay

Legacy Member
Diene zalman is met mounting holes ja. Kheb die ook (hoewel dak hem der nog moet opzetten).

corvette

Legacy Member
brechtvm zei:
zoveel threats als vragen -> ik leer dus ierdere keer bij hé
das denk ik wel de bedoeling van het forum
elkaar helpen...
ik post ook op anderen hun threats,dit zie je mss niet zo rap
tis een kwestie van geven en nemen...

rood: què ? het is THREAD

een een threat is iets anders...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan