Archief - Nog een extra DVD-brander?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vega

Legacy Member
Ik zou graag nog een extra DVD-branden in mijn PC steken, maar ben niet zeker of dit wel gaat... K heb een vrije slot voor nog een extra DVD/BD/CD/... apparaat, maar ik zie van binnen geen SATA-kabeltjes meer vrij... Aan de achterkant van de PC heb ik wel 2 lege SATA ingangen, maar ik neem aan dat ik daar niet veel mee ben voor een interne DVD-brander. (externe is geen optie)

Zou het toch nog gaan om een extra interne DVD-brander in mijn PC te steken?

Exit

Legacy Member
zijn er nog poorten op het moederbord?

achteraan zal wrs esata zijn, via overgang kan je die gebruiken
of als je ze niet gebruikt, ontkoppel die van binnen en gebruik die poort dan voor een brander

Vega

Legacy Member
Exit zei:
zijn er nog poorten op het moederbord?

achteraan zal wrs esata zijn, via overgang kan je die gebruiken
of als je ze niet gebruikt, ontkoppel die van binnen en gebruik die poort dan voor een brander

Ik denk het niet, ik zag er maar drie en die waren alle drie bezet (1 voor DVD-brander, 1 voor harde schijf en nog 1 die ik niet kon zien doordat de bekabeling in de "rand" van de PC gaat zeg maar, achter ijzer).

Bestaat er zoiets als een Sata splitter?

Exit

Legacy Member
ja maar werkt niet op elke poort
anders een pci of pci-e kaart met sata poorten.

welk mobo heb je?

Vega

Legacy Member
Exit zei:
ja maar werkt niet op elke poort
anders een pci of pci-e kaart met sata poorten.

welk mobo heb je?

Acer FX58M als ik het goed heb.

Heb even opgezocht en als ik de Acer website mag geloven dan zitten er op mijn computer (Acer Aspire M7720) nog twee PCI-E x16 slots, maar die zie ik absoluut niet, al wat ik nog zie zijn 3 open RAM slots en 1 vreemd klein slot (PCI-E 1x?):

Foto moederbord:

http://img338.imageshack.us/img338/9025/dscn1128.jpg

Foto vreemd slotje:

http://img64.imageshack.us/img64/8310/dscn1127t.jpg

Vega

Legacy Member
GTXpower zei:
hoeveel devices heb je nu aangesloten? Zitten 3 sata sloten op.

1 hdd & 1 writer nu neem'k aan? Dus nog plaats voor 1 device -> dvd rw

kabeltje moeje der uiteraard zelf opsteken, op het slot op u moederbord...

3 sata sloten idd, maar alle 3 worden al gebruikt (ik kan via de voorkant van de PC nog 2 HDD's inschuiven, ik neem aan dat de derde SATA kabel daarheen gaat, deze kan ik ook niet missen).

wieda

Legacy Member
als je gene sata op overschot hebt heb je nog de niet sata optie (ouder model). met die platte/brede gevallen.
als het is om je case op te vullen laat je het beter.

(wat?!) je 2de pci-e slot is ver van 16x
...;)

Vega

Legacy Member
wieda zei:
als je gene sata op overschot hebt heb je nog de niet sata optie (ouder model). met die platte/brede gevallen.
als het is om je case op te vullen laat je het beter.

(wat?!) je 2de pci-e slot is ver van 16x
...;)

Vergeef me, ik ben geen echte kenner van PC's, dus die mop gaat mij voorbij :p

Het is een PCI-E 1x slot, bestaan daar PCI-E 1x --> 2x SATA (intern) voor?

wieda

Legacy Member
DanielVega zei:
Vergeef me, ik ben geen echte kenner van PC's, dus die mop gaat mij voorbij :p

Het is een PCI-E 1x slot, bestaan daar PCI-E 1x --> 2x SATA (intern) voor?

Je kunt je DVD via IDE arrangeren. Wat je --> betreft: ik denk wel dat die bestaan of dat er nog meer/andere mogelijkheden zijn.

Vega

Legacy Member
wieda zei:
Je kunt je DVD via IDE arrangeren. Wat je --> betreft: ik denk wel dat die bestaan of dat er nog meer/andere mogelijkheden zijn.

Kunnen alle (nieuwe) DVD-branders via IDE werken? En hoe herken ik zo'n IDE-kabel, want misschien heb ik die ook al niet..

wieda

Legacy Member
DanielVega zei:
Kunnen alle (nieuwe) DVD-branders via IDE werken? En hoe herken ik zo'n IDE-kabel, want misschien heb ik die ook al niet..

ja man, gebruik eens google

de nieuwe branders gebruiken, denk ik alleen nog maar sata.
zoek voor een sata-uitbreiding (pci watever) of koop een nieuw moederbord? :hug:

2 branders is voor niets nodig. die gaan toch nooit stuk/worden amper gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan