Councy
Legacy Member
Hey guys,
In mij nieuw appartement heeft de elektricien mooi de UTP kabels in de muur weggelegd en overal NIKO utp sockets geplaatst.
Probleem :
1. Digicorder krijgt geen 10.x.x... ip adres waardoor hij niet interactief is.
2. Blu Ray speler kan geen verbinding maken met Internet
3. pc maakt wel verbinding met Internet
De Telenet technieker heeft gezegd dat in de Niko socket de kabeltjes verkeerd aangesloten zijn.
Mijn vraag :
moet de utp kabel van modem -> digicorder een straight of een crossed over kabel zijn?
En weet iemand waar ik een schema kan vinden om aan de elektricien te geven? (Niko site helpt niet helaas)
Bedankt !!
In mij nieuw appartement heeft de elektricien mooi de UTP kabels in de muur weggelegd en overal NIKO utp sockets geplaatst.
Probleem :
1. Digicorder krijgt geen 10.x.x... ip adres waardoor hij niet interactief is.
2. Blu Ray speler kan geen verbinding maken met Internet
3. pc maakt wel verbinding met Internet
De Telenet technieker heeft gezegd dat in de Niko socket de kabeltjes verkeerd aangesloten zijn.
Mijn vraag :
moet de utp kabel van modem -> digicorder een straight of een crossed over kabel zijn?
En weet iemand waar ik een schema kan vinden om aan de elektricien te geven? (Niko site helpt niet helaas)
Bedankt !!


