Archief - Nieuwe telenet modem/router fibernet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

z0ran

Legacy Member
Hoi,

Net hebben ze hier een nieuwe modem komen installeren voor fibernet. Blijkbaar zit er ook een wifirouter in en conflicteert dit met mijn huidige router. Hoe vermijd ik die telenet router nu het meest ? Kan ik die routerfuncties gewoon niet uitschakelen en dat ding louter als switch gebruiken ?

Wat gebeurt er als ik "bridge" met mijn huidige router? En sluit ik de telenet router aan op de wan of lan poort van mijn router ?

Momenteel heb ik IP adres van mijn router in DMZ van telenet router gezet en Telenet router aangesloten op wan van mijn router en "gebridged". Maar nu krijgen de apparaten achter mijn router ook allemaal dezelfde IP range als die telenet router uitgeeft dus ik veronderstel dat mijn router niet veel meer doet nu.

Mvg

cooLopke

Legacy Member
Beste op "mijn telenet" kan je normaal de instellingen van de router wijzigen.

Grtz

z0ran

Legacy Member
cooLopke zei:
Beste op "mijn telenet" kan je normaal de instellingen van de router wijzigen.

Grtz

Daar kan je amper iets wijzigen en alleszins de router functionaliteit niet uitschakelen.

Als ik bridge mode uitzet en DHCP aanzet op mijn router ontstaat er een conflict. Waarschijnlijk omdat ip adressen dhcp uitgeeft van mijn router in zelfde range staan als die van telenet router. Als ik mijn router zijn IP adres verander naar andere range kan ik dat weer niet instellen op mijn telenet in de DMZ. :sad:

Telenet dwingt mij dus om hun router te gebruiken? :applause:

Help, somebody?

Burny

Legacy Member
z0ran zei:
Daar kan je amper iets wijzigen en alleszins de router functionaliteit niet uitschakelen.

Als ik bridge mode uitzet en DHCP aanzet op mijn router ontstaat er een conflict. Waarschijnlijk omdat ip adressen dhcp uitgeeft van mijn router in zelfde range staan als die van telenet router. Als ik mijn router zijn IP adres verander naar andere range kan ik dat weer niet instellen op mijn telenet in de DMZ. :sad:

Telenet dwingt mij dus om hun router te gebruiken? :applause:

Help, somebody?
Zelf de nieuwe Telenet routers configureren.

Met dank aan TeddySo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan