le mastre
Legacy Member
Dag,
Ik heb onlangs een nieuwe PC geassembleerd. Hierbij heb ik een XFX PRO550W voeding en een P67 ASROCK Extreme 4 Gen 3 gebruikt.
Dag één kon ik nog perfect de PC booten. Windows geïnstalleerd en de ganse avond gebruikt. Dag 2, PC boot en valt uit.
Gans de case stond onder stroom wanneer ik die opnieuw wou opstarten, dus mijn eerste gedachte... kortsluiting! Wanneer ik de voeding uit de case haal en zo in het stopcontact stop, dan al voel ik een lichte stroming door de voedingbehuizing gaan.
Oudere voeding ingestopt. Desktop wil niet starten. Fan start en stop na een seconde al. Mobo fried? Kan dit nog? Misschien had de voeding geen aarding met de case zelf? Iemand ervaring hiermee of zou er misschien toch een kortsluiting zitten binnenin de case zelf en valt die automatisch uit bij verliesstroom?
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs een nieuwe PC geassembleerd. Hierbij heb ik een XFX PRO550W voeding en een P67 ASROCK Extreme 4 Gen 3 gebruikt.
Dag één kon ik nog perfect de PC booten. Windows geïnstalleerd en de ganse avond gebruikt. Dag 2, PC boot en valt uit.
Gans de case stond onder stroom wanneer ik die opnieuw wou opstarten, dus mijn eerste gedachte... kortsluiting! Wanneer ik de voeding uit de case haal en zo in het stopcontact stop, dan al voel ik een lichte stroming door de voedingbehuizing gaan.
Oudere voeding ingestopt. Desktop wil niet starten. Fan start en stop na een seconde al. Mobo fried? Kan dit nog? Misschien had de voeding geen aarding met de case zelf? Iemand ervaring hiermee of zou er misschien toch een kortsluiting zitten binnenin de case zelf en valt die automatisch uit bij verliesstroom?
Alvast bedankt!
Dat ook ooit eens voorgehad en zou nu echt niet het geval mogen zijn, maar ik zal nog eens checken just in "case". (get it?
). You're right. Tijd voor trial and error.