Archief - Nieuwe pc crasht geregeld ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Web Wiper

Legacy Member
Voor pc-specs :> zie sig ...

Nieuw systeem van vorige week, in de winkel gemonteerd en getest ... enkel Audigy 2 zelf bijgestoken ...

- Format in ntfs en drie partities gemaakt
- WinXP NL prof op geïnstalleerd met SP2 en alle updates
- Alle recente hardwaredrivers succesvol geïnstalleerd (ook van mobo, enz ...)
- temps idle : mobo 30°, CPU 42°

PC loopt heel vlot, niks foutmeldingen, maar van tijd tot tijd 'freezed' alles en kan ik niet meer verder ... beeld blijft vast staan, geen reactie meer op muis of toetsenbord, enkel de resetknop brengt soulaas ... Ik kan maar niet vinden wat hiervan het probleem kan zijn ... Het gebeurd ook niet tijdens extreme multitasking, soms gewoon op het bureaublad ... Niks overklokt, behalve de graka (heel mild) maar ook daar blijven de temps onder de 60° stressed.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn of hoe zou ik het kunnen opsporen ? Ik wordt er gek van ...

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
-mkz.lama- zei:
eens kijken in Operating System Logs?

Hoe doe ik dit in praktijk ? Waar vind ik die met andere woorden terug en waar moet ik naar zoeken ?

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
- Bios op default
- Vorige beeldkaartdriver
- Nieuwste driver voor onboard sound

Pc freezed niet meer maar start soms opnieuw op ? (vandaag 2 maal)

In het logboek vind ik dit niet terug als fout, maar ik merk wel dat volgende 'waarschuwing' geregeld voorkomt:


***
Bron : Userenv
Categorie : Geen
Gebeurtenis : 1517
Gebruiker : System
Computer : Home-AMD

Windows heeft het register van gebruiker Home-amd\webwiper opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruiktmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is. (tikfout ?). Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService of NetworkService account worden opgestart.
***

Wat moet ik daar nu mee ?

mvg
Web Wiper

Mr.Fatal

Legacy Member
volgens mij zou je toch wel iets hogere voeding mogen nemen denk ik not sure

metaphore

Legacy Member
aopen 350 watt zou in prinicipe toch moeten volstaan zeker!
das toch een goei merkske van voeding en 350watt is toch nie nix
hoewel die 6800gt veel vraagt zou ik denken dat je toe moet komen

mss is voeding van kennis ofzo lenen en testen? (wel 1 die sterker is dan :p)

Web Wiper

Legacy Member
Spider zei:
als ge en 6800gt hebt is die 350w zeker ni goenoeg

Hoe komt het dan dat ie nu draait als een liertje (me t dvd uitgeschakeld) ...
Ik ken mensen die een 6800GT draaiende houden met een 250W voeding, dus daar ligt het zeker niet aan ... temeer dat het probleem zich niet voordeed tijdens het gamen (als de kaart net het meest verbruikt), dan wel in kleinere toepassingen ...

mvg
Web Wiper

Lan

Legacy Member
De voeding is idd meer dan voldoende. Mijn broer heeft in een Dell 8250 een 6800GT steken en dat is een 250W voeding ...

Lemon

Legacy Member
welk moederbord heb je?

Ik had net hetzelfde probleem, en het probleem zat bij de bijgeleverde nforce drivers bij men msi k8n neo2.

toen ik de drivers instaleerde vanaf de nvidia site zelf waren opeens alle problemen weg.

Web Wiper

Legacy Member
Lemon zei:
welk moederbord heb je?

Ik had net hetzelfde probleem, en het probleem zat bij de bijgeleverde nforce drivers bij men msi k8n neo2.

toen ik de drivers instaleerde vanaf de nvidia site zelf waren opeens alle problemen weg.

MSI K8N Neo2 Platinum Socket 939 (BIOS 1.3)
Heb inderdaad de bijgeleverde drivers ...
Welke raad je me aan om te gebruiken (link) ?

Ben echt de wanhoop nabij ...

mvg
Web Wiper

Takashi

Legacy Member
ik eb zelfde prob, heb ook een nforce mobo en ook SP2,

heb ook die standaard drivers van SP2 installed,

Web Wiper

Legacy Member
Lemon zei:
welk moederbord heb je?

Ik had net hetzelfde probleem, en het probleem zat bij de bijgeleverde nforce drivers bij men msi k8n neo2.

toen ik de drivers instaleerde vanaf de nvidia site zelf waren opeens alle problemen weg.

Net de nforce drivers van www.nvidia.com geïnstalleerd ... op hoop van zege :)

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
Lemon zei:
En is hij nog gefreezed geweest?

So far so good ... maar dat heb ik al zo dikwijls gedacht :)
Laat het ons hopen ... en indien je correct bent heb je een kudde pintjes van me tegoed :D

mvg
Web Wiper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan