Archief - nieuwe pc amd of intel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whitey1982

Legacy Member
ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe pc maar heb de laatste jaren eigelijk de pc wereld niet zo gevolgd.
nu mijn vraag is, is de amd phenon II x6 een goede aankoop tegenover een i7 welke duurder is. of is de amd x4 3.4 nog altijd een heel goede keuze.

TeddySo

Legacy Member
beide zijn goede procesoren, maar ik zou zowiezo voor intel gaan, ik heb intel altijd stabieler gevonden dan AMD. de i7 heeft wel hypertreading, en de amd heeft deze niet.
dus eigenlijk heb je bij de i7 6 Fysieke Cores en 6 "virtuele"
dus eigenlijk 12 cores. als het dan prijsbewust is dat je moet kiezen zou ik voor een i5 gaan.

greetz

Portal

Legacy Member
TeddySo zei:
dus eigenlijk heb je bij de i7 6 Fysieke Cores en 6 "virtuele"
dus eigenlijk 12 cores. als het dan prijsbewust is dat je moet kiezen zou ik voor een i5 gaan.

alleen de i7 extreme edition (1366 socket) hebben 6 fysieke en 6 virtuele cores. De i7 sandy bridge (1155 socket) heeft 4 fysieke en 4 virtuele cores. Als je de i7 te duur vindt moet je idd voor een i5 2500k gaan: deze heeft alleen 4 fysieke cores, en omdat je de k-versie neemt kan je deze overclocken tot een i7 ( i5 heeft wel maar 6MB L3 cache vs i7 met 8MB L3 cache, maar dat ga je bijna niet merken)

TrsH

Legacy Member
tgaat hem niet over de prijs maar gewoon over het feit of je hyperthreading gaat gebruiken of niet.

gamen = i5
3dsmax, photoshop, cinema4D enzovoort (programma's) = i7

Aap

Legacy Member
TeddySo zei:
beide zijn goede procesoren, maar ik zou zowiezo voor intel gaan, ik heb intel altijd stabieler gevonden dan AMD.

Ik heb AMD nog nooit "instabiel" gevonden. Intel daarentegen en bij wijze van spreken: om het jaar van socket willen veranderen... Als je wil opwaarderen, moet je direct een nieuw moederbord kopen.

TeddySo

Legacy Member
flyingdutchman zei:


over een aantal X jaren hadden ik en een vriend van me ongeveer de zelfde setup, hij had een amd en ik een intel, zijn pc loopte voor geen meter, de mijne heeft altijd als een treintje gedraaid.

mss lag dit aan een andere factoren.

TrsH

Legacy Member
Voor ik naar Intel overgestapt ben heb ik altijd AMD gehad en ben et altijd tevreden over geweest, nooit onstabiel of andere shit. Ik heb nu Intel genomen omdat hun i5 2500k lekker overklokt

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

Aap

Legacy Member
TeddySo zei:
over een aantal X jaren hadden ik en een vriend van me ongeveer de zelfde setup, hij had een amd en ik een intel, zijn pc loopte voor geen meter, de mijne heeft altijd als een treintje gedraaid.

Eerst zeg dat de AMD processoren onstabiel zijn en nu zeg je dat zijn processor voor geen meter ging. Welke is het nu van de twee?

flyingdutchman

Legacy Member
Een processor heeft geen hand in de stabiliteit van het systeem.

En het is trouwens liep, niet loopte.

rafbanaan

Legacy Member
TeddySo zei:
over een aantal X jaren hadden ik en een vriend van me ongeveer de zelfde setup, hij had een amd en ik een intel, zijn pc loopte voor geen meter, de mijne heeft altijd als een treintje gedraaid.

mss lag dit aan een andere factoren.

Leg eens uit waarom die voor geen meter _liep_ ?

Phaetor

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Een processor heeft geen hand in de stabiliteit van het systeem.

En het is trouwens liep, niet loopte.

:D Ouch. But true ;)

Overigens als je niet extreem dringend een nieuwe pc nodig hebt kan je mss ff de kat uit de boom kijken. Bulldozer released binnenkort & sandy bridge-E released in november (hoogst wss niet wat je zoekt, maar het kan de prijzen van andere zaken altijd beïnvloeden).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan