Archief - nieuwe graka's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghostblade

Legacy Member
jo de mense
weet er iemand wanneer die nieuwe reeks van ATI (die met da 3.0 gedoe) verkrijgbaar zullen zijn en hoelang het nog zal duuren voor ze voorgesteld worden ?

Davion

Legacy Member
X850 wilde zeggen...

Bij mijn weten is dat gewn een doorontwikkeling van de X800 en ondersteunen deze geen SM3.0..., de allernieuwste reeks zal pas voor volgend jaar zijn denk ik....

ghostblade

Legacy Member
niet beginnen e er word gesproken van een X9** dus ik gebruik verlopig die naam tot ik weet hoe die noemt

ghostblade

Legacy Member
weet er nu echt niemand een datum
zou die voor xx/03/05 uitkomen ?
anders wacht ik wel met een X800XT PE te kopen hoor !

Lan

Legacy Member
De eerste kaarten gebaseerd op R520 core (die ps3 ondersteunt) zullen niet voor midden 2005 verschijnen.

Gamedude

Legacy Member
die PS2 dat de Radeon x800's hebben (waar de Geforce 6800's de PS3 hebben) staat voor Pixel Shader eh?

wat gaat da in zich hebben dat een kaart Pixel Shader 2.0 heeft t.o.v Pixel Shader 3? kben van plan een x800 xt pci-e kaart te kopen en zou het wel eens graag willen weten..

TranceGod

Legacy Member
Gamedude zei:
die PS2 dat de Radeon x800's hebben (waar de Geforce 6800's de PS3 hebben) staat voor Pixel Shader eh?

wat gaat da in zich hebben dat een kaart Pixel Shader 2.0 heeft t.o.v Pixel Shader 3? kben van plan een x800 xt pci-e kaart te kopen en zou het wel eens graag willen weten..
awel ik zal het u eens uitleggen.

PS2.0b = gelimiteerd tot 800 schaders afgerond
PS3.0= gelimiteerd tot 66000 shaders afgerond

shaders worden dus gebruikt in een game :p logisch.

De games van nu bwha die geraken belange niet aan die 800 shaders,daarom is PS2.0B(X800reeks ook meer als voldoend).
Maar wanneer men bv games die fully PS3(SM3) opgebouwd zijn gaat uitbrengen.Ja dan weet je ook dat ge met een X800 kaart geen reet meer zijt eens ze de 800 shaders overstijgen..ATI heeft dit echter slim maar ook lomp bekenen.
Slim PS3 wordt gewoonweg niet volledig gebruikt voor het komend ander half jaar...
Lomp=Als ge ziet hoeveel mensen er zijn die met een kaartje toch een pak jaren doen...thja....

Vandaar dat ook ATI zo snel mogelijk SM3.0 in zen R5XX reeks wil inbrengen..

duidelijk genoeg? ;)

kutteke

Legacy Member
betere prestaties, niet mooier beeld, de ps2.0b kan minder instructies tegelijk aan dan ps3.0 maar omda die 3.0 nog nerges egt volledig in een spel gebruikt word, daarom dat ati deze nog niet in hun kaarte stopt
het kan imo beter beeld oplevere, meer instructies is meer shaders tegelijk , dus mooier beeld:)
maar zoveel verschil kan dat gewoon niet geven, alleen in prestaties zou dat wat schelen

kutteke

Legacy Member
dus zoals de post bove mij ongeveer beschreef:p

en het is imo ook beter een 6800 kaartje te kopen, gewoon om de levensduur te verlengen , de nieuwe kaarten zijn zo van :eek: tegenover mijn 9800pro die ik een maand voor de nieuwe kaarten voorgesteld werden kocht en denk wel dat deze in prestatie lang niet zullen tekortkomen, en neem die ps3.0 dan nog erbij daar ze al voorsprong mee hebben en ge zit goed;)

geforce 6800gt here i come:p

Gamedude

Legacy Member
kutteke zei:
dus zoals de post bove mij ongeveer beschreef:p

en het is imo ook beter een 6800 kaartje te kopen, gewoon om de levensduur te verlengen , de nieuwe kaarten zijn zo van :eek: tegenover mijn 9800pro die ik een maand voor de nieuwe kaarten voorgesteld werden kocht en denk wel dat deze in prestatie lang niet zullen tekortkomen, en neem die ps3.0 dan nog erbij daar ze al voorsprong mee hebben en ge zit goed;)

geforce 6800gt here i come:p
Geforce 6800 GT heeft atm geen PCI-E uitvoeringen, dus Radeon x800 XT here I come. :p
Is er al iets bekend of de Unreal 3 engine die PS3.0 gaat ondersteunen? Dus voor een dik jaar moet ge nog geen PS3 in games verwachten?

apa

Legacy Member
De FarCry engine ondersteunt (na installatie van een patch) pixel shader 3.0 zoals. Ook de Unreal 3 engine zal PS 3.0 ondersteunen. Van beiden zijn er reeds video's gepubliceerd die je hier kan vinden.

Gamedude

Legacy Member
apa zei:
De FarCry engine ondersteunt (na installatie van een patch) pixel shader 3.0 zoals. Ook de Unreal 3 engine zal PS 3.0 ondersteunen. Van beiden zijn er reeds video's gepubliceerd die je hier kan vinden.
Vermits ik noch far-cry noch op de unreal 3 engine gespeeld heb weet ik niet of pixel shader 3.0 een ferme boost is op gebied van prestaties.
Is het wel slim om een Radeon X800 XT PCI-E te kopen als ge weet dat die pixel-shader 2.0 heeft? is het mogelijk om via toekomstige drivers van ATI het pixel shader aantal te verhogen of zit dat in de hardware zelf?
"kutteke" zegt: "betere prestaties, niet mooier beeld" zijn prestaties en beter beeld niet op vlak van grafische kaarten hetzelfde?

Davion

Legacy Member
- dat zit in de hardware zelf en kunnen ze niet met een driver verbeteren...

apa

Legacy Member
Gamedude zei:
Vermits ik noch far-cry noch op de unreal 3 engine gespeeld heb weet ik niet of pixel shader 3.0 een ferme boost is op gebied van prestaties.

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Unreal3 nog niet uit is... Dus da's best normaal dat je die nog niet gebruikt hebt.

Gamedude zei:
Is het wel slim om een Radeon X800 XT PCI-E te kopen als ge weet dat die pixel-shader 2.0 heeft?

De ATI kaarten hebben Pixel Shader 2.0b wat een uitgebreidere versie is van de officiële PS 2.0 standaard, maar die niet alle features van de 3.0 ondersteunt.

Gamedude zei:
is het mogelijk om via toekomstige drivers van ATI het pixel shader aantal te verhogen of zit dat in de hardware zelf?

Zoals Davion correct zegt is dat niet mogelijk neen: dit zit in de hardware zelf gebakken.

Gamedude zei:
"kutteke" zegt: "betere prestaties, niet mooier beeld" zijn prestaties en beter beeld niet op vlak van grafische kaarten hetzelfde?

Neen: betere performance laat je soms toe te spelen op hogere quality-settings, maar dan verlies je terug wat performance.
PS3.0 laat je toe dezelfde kwaliteit te behouden als met PS2.0 maar met een toename van de performance. Als je je settings niet verandert, dan zal je dus geen betere of slechtere kwaliteit krijgen.

Gamedude

Legacy Member
Neen: betere performance laat je soms toe te spelen op hogere quality-settings, maar dan verlies je terug wat performance.
PS3.0 laat je toe dezelfde kwaliteit te behouden als met PS2.0 maar met een toename van de performance. Als je je settings niet verandert, dan zal je dus geen betere of slechtere kwaliteit krijgen.[/QUOTE]
dan ligt de benaming performance in dingen gelijk Frames Per Seconden?
--> met pixel shader 3.0 ultra settings spele op x aantal frames per seconden
--> met pixel shader 2.0 ultra settings spele op y aantal frames per seconden

x > y

?

apa

Legacy Member
Gamedude zei:
dan ligt de benaming performance in dingen gelijk Frames Per Seconden?
--> met pixel shader 3.0 ultra settings spele op x aantal frames per seconden
--> met pixel shader 2.0 ultra settings spele op y aantal frames per seconden

x > y

?

Da's de bedoeling inderdaad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan