Archief - nieuwe case, pc werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nexonion

Legacy Member
Heb net een nieuwe case gekocht en mijn pc werkt niet. Ik heb alles dubbel gecheckt of het goed aangesloten en en nog steeds doet ie het niet. Gisteren in mijn oude case werkte alles nog perfect.

Nu herinner ik me net dat ik mijn koeler van mijn cpu heb gehaald en daarna er opnieuw aangehangen zonder nieuwe pasta.

Is dit wss de oorzaak van mijn probleem of heeft dat er weinig mee te maken.

alvast bedankt

zurri

Legacy Member
met werkt niet, bedoel je start helemaal niet op?
Misschien de powerknop van case toch verkeerd aangesloten?

nexonion

Legacy Member
nee, heb de powerknop 2keer opnieuwe ingestoken en steekt 100% zeker juist

en met werkt niet bedoel ik, doet absoluut 0 als ik op de powerknop duw

ik ben er zeker van dat alles goed is aangesloten want ik heb alles echt al drie keer nagekeken daarom dat ik vermeldde dat ik men koeler van men cpu had gehaald en de pasta niet heb vervangen.

Aap

Legacy Member
Sommige voedingen hebben zo'n aan/uit schakelaartje. Misschien staat die op "uit". MAAR PAS Als het zo'n voltage schakelaartje is, maar die zien er wat anders uit dan een gewone schakelaar. Maar toch oppassen hiermee!

Zijn alle voedingskabels aangesloten op het moederbord? (inclusief die de voor extra "ellentriek")?

nexonion

Legacy Member
Aap zei:
Sommige voedingen hebben zo'n aan/uit schakelaartje. Misschien staat die op "uit". MAAR PAS Als het zo'n voltage schakelaartje is, maar die zien er wat anders uit dan een gewone schakelaar. Maar toch oppassen hiermee!

Zijn alle voedingskabels aangesloten op het moederbord? (inclusief die de voor extra "ellentriek")?

ja voeding staat aan en alles is aangesloten :confused:

Ik ben er echt vanovertuigd dat het die cpu is.. kan gewoon niet anders

ik denk dat ik eens men andere case er ga naast zetten en die pwr button veranderen

Dayofdead

Legacy Member
Ik gok toch ook op de powerknop of voeding die niet volledig aangesloten is op het moederbord. Kan natuurlijk ook een probleem zijn met de kabel van de powerknop of iets stuk gegaan aan het moederbord.

Een CPU weet niet of er koelpasta is of niet. Die gaat opstarten, maar zodra er teveel warmte is gaat de pc uitvallen. In elk geval zou je toch even signaal moeten krijgen, ook zonder koelpasta.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat je de CPU hebt beschadigd bij het verwijderen van de koeler, maar dan nog zou je reactie moeten krijgen als je de power opzet.

nexonion

Legacy Member
andere case werkt niet, andere kabel voeding ook niet.
voeding zowel op o als op i geprobeerd.

mobo is op 3 plekken aangesloten aan de voeding

hopelijk is de cpu niet kapot, zou niet weten hoe want heb deze niet laten vallen ofzo.

Dayofdead

Legacy Member
Haal hem er eens uit en kijk of de pinnetjes allemaal nog netjes zitten (wel voorzichtig zijn ofc; Nooit teveel macht zetten, als het niet meteen lukt ben je meestal verkeerd bezig).

Maar again, je zou dan toch nog signaal moeten krijgen van het moederbord, ook met kapotte CPU.
Ik gok op problemen met het moederbord... We kunnen natuurlijk enkel maar gokken op zo'n forum ;)

mdgf

Legacy Member
Nu herinner ik me net dat ik mijn koeler van mijn cpu heb gehaald en daarna er opnieuw aangehangen zonder nieuwe pasta.
Daardoor gaat uw cpu niet weigeren van op te starten, maar je moet er echt wel pasta op doen.

mobo is op 3 plekken aangesloten aan de voeding
De 20/ (indien 20 kan ie weigeren te starten als er 24 pinnen op het mobo zitten) 24pins, de 4(eventueel 8)-pins voor de cpu en wat dan nog?

Aap

Legacy Member
heb je de ventilator van de processor wel aangesloten op het moederbord?

nexonion

Legacy Member
mdgf zei:
Daardoor gaat uw cpu niet weigeren van op te starten, maar je moet er echt wel pasta op doen.


De 20/ (indien 20 kan ie weigeren te starten als er 24 pinnen op het mobo zitten) 24pins, de 4(eventueel 8)-pins voor de cpu en wat dan nog?

awel ja 20+4 en 4

@aap ja

ik weet voorlopig genoeg, straks noggis helemaal van 0 alles ineensteken en dan zien we wel

mobo zou mss wel kapot kunnen zijn maar 1 maand oud mobo zou liefst nog mogen werken ...

thx guys
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan