Archief - nieuw geheugen aankoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

troy_122

Legacy Member
Beste,
ik zou graag twee computers (aldi-Medion) beetje upgraden.

De eerste computer is de MD 8083 (april 2004), Hier zou ik de twee ram modules 2*[Samsung M3 68L3223FTN-CCC F306979D 256MB 8x(32Mx8) DDR-SDRAM PC3200U-333-6510 (CL3 tot 200MHz) (CL2.5 tot 167MHz)] willen vervangen door twee nieuwe ram-modules van beide 512MB ram waarbij ik mijn dual-ram-functie van mijn moederbord wil behouden. Welke ram zou ik dan het beste kopen? (prijs totaal liefst rond de 200€ max 240€). (Ik doe regelmatig aan video-bewerking + games)

Bij de tweede computer (Pentium IV 2,0 GHz (april 2002)) zou ik de huidige ram 1*[Siemens SDU03264C2B12MT-75 00000892 256MB 16x(16Mx8) DDR-SDRAM PC2100U-2533-750 (CL2.5 tot 133MHz) (CL2 tot 100MHz)] eruitnemen en hier dan de twee ram modules van de MD8083 erinsteken.

Is dit mogelijk?, met dat de ram van de 'oude' computer slechts pc2100 is en dat ik hier dan pc3200 zou insteken.
(Zoja als er dan iemand toevallig de 256 Mb DDR-RAM PC2100 vanuit de Pentium IV 2,0 GHz wil kopen laat maar iets weten.).

Als iemand meer info nodig heeft van mobo ofzo laat maar iets weten!
Alvast bedankt!

xyus89

Legacy Member
volgez mij is et uiterst moeilijk ramlatkes van medion te pakke krijge da's zo een merk van 'in steke en NOOIT nix veranderen' pc voor n00bs dus

Kenshi

Legacy Member
Dat ram van de nieuwe in de oude steken zal idd lukken (als de 2GHz wil booten natuurlijk , heb deze ook en die is redelijk kieskeurig in zn ram)
Dat PC3200 zal dan wel slechts aan PC2100 snelheden draaien, maar dan kan je wil in je BIOS de latencies lager zetten

troy_122

Legacy Member
Het hoeft wel geen echte medion ram zijn die ik ga kopen voor de MD 8083,
ik vraag me gewoon af welke ram ik moet kopen dat dan wel gaat werken op de MD 8083 en dat nog redelijk van kwaliteit is.

Hoe zet je dan juist de latencies lager in BIOS?

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
voor die van 2004 koopt 2*512 corsair ValueSelect
en ik heb in die 2Ghz een latje apacer pc3200 bijgestoken en da werkt toch dus...
als die 2Ghz geen DC ondersteund en ge hebt 3 geheugenbanken
dan kunde 3*256 gebruiken
uw latjes pc3200 lopen dan aan dezelfde snelheid als het traagste latje, pc2100 dus ;)

FeNiX4LiFe

Legacy Member
xyus89 zei:
volgez mij is et uiterst moeilijk ramlatkes van medion te pakke krijge da's zo een merk van 'in steke en NOOIT nix veranderen' pc voor n00bs dus
alsde er niks van kent of er geen hebt
zwijg dan

uw ramlatjes van 8083 naar de andere zal perfect gaan. ( ze zullen wel trager draaien maar ge kunt ze eventueel op CAS 2 zette )

voor de 8083 probeer een dual channel kit te vinden.
eventueel een corsair value select. 2 * 512 kost minder dan 200 € :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan