Archief - next-next-gen graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stefaantje

Legacy Member
ik was dus van plan om nen 6600gt aan te schaffen voor nievejoar, mo mijn pa zegt dak beter wacht tot de kaartjes echt veel beter zijn.
Nu mijn vraag: gaat de volgende generatie graka's veel beter zijn dan de huidige, of zouk toch maar nen 6600gt kopen?

yourmama

Legacy Member
kweet nie ma de x-reeks van ati en 6000-reeks is toch wel vrij vernieuwend.
kzou den 6600gt toch wel kopen is een goed kaartje voor een goeie prijs, kzou wel wachten ( week of 2) de prijzen dalen meestal na nieuwjaar enzo

de fitnessbonk

Legacy Member
Ik raad u toch een 6600gt aan hoor als ik naar uw specs kijk. Zo kan je blijven wachten en dan moet je ineens je hele systeem upgraden hoor.

Exit

Legacy Member
de nieuwe gaan uiteraard beter zijn, net zoals deze nu beter zijn als de vorige en die vorige beter dan dioe daarvoor en ..... maar de nieuwere nieuwere zijn beter dan de nieuwere ...

zegt dat ie dan de 6800ultra neemt als ie GOEIE GOEIE wilt da ge koopt, zal dan snel content zijn met de 6600gt (prijs ...)

***ARF***

Legacy Member
de fitnessbonk zei:
Ik raad u toch een 6600gt aan hoor als ik naar uw specs kijk. Zo kan je blijven wachten en dan moet je ineens je hele systeem upgraden hoor.

euh
voor die zijn systeem zou ik eerder 6800gt aanraden mar ja
ge moet binne een prijslimiet blijve zeker.

koopt u gewoon nu en kaartje
de nieuwe lijn gaat waarschijnlijk gewoon wa hoger geclockt zijn en nog een paar xtra dingskes
maar geen zware voorsprong nemen op de huidige kaarten.
toch niet zoals de 6serie op de fx heeft genomen, of de X reeks op de 9xxxreeks

Dakantochnie

Legacy Member
Het is NU echt wel dé moment om een nieuw graka aan te schaffen, de vorige topkaartjes zijn enorm gedaald in prijs en de nieuwe mid-end kaartjes (zoals een 6600GT) scoren super! Doen!

Osis1984

Legacy Member
6600GT of mss een 6800LE en proberen te oc'en/flashen maybe, en het verschil in geld dat ge overhoudt tussen die kaarten en een 6800ultra, dat kan je binnen jaar of 2 weer in een nieuwe midrange (als ik het zo mag noemen) kaart investeren

jodeman

Legacy Member
Osis heeft volledig gelijk. Koop voor 200 euro een 6800LE kaartje, smijt wat vertex shaders en pixelpijplijnen open en je haalt 9000 punten in 3dmark03. Heb een XFX 6800LE en heb 12 pijplijnen en 6 vertex shaders open staan zonder problemen. Het is NU echt wel de moment voor een nieuwe grafische kaart te kopen omdat deze generatie aan kaarten dubbel zo goed presteert dan de kaarten die waren gemaakt http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html#3dmark_2003. En ik zou zeker geen gf6600 nemen want dat is pci express en denk dat je een agp slot hebt voor je graka. Koop om de twee jaar een midenklasse kaart en je draait alle spellen zonder problemen zonder teveel geld uit te geven (der zijn al zotten genoeg). Kijk niet altijd naar kwaliteit, bekijk prijs kwaliteit :). Au revoir!

Osis1984

Legacy Member
jodeman zei:
Osis heeft volledig gelijk. Koop voor 200 euro een 6800LE kaartje, smijt wat vertex shaders en pixelpijplijnen open en je haalt 9000 punten in 3dmark03. Heb een XFX 6800LE en heb 12 pijplijnen en 6 vertex shaders open staan zonder problemen. Het is NU echt wel de moment voor een nieuwe grafische kaart te kopen omdat deze generatie aan kaarten dubbel zo goed presteert dan de kaarten die waren gemaakt http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html#3dmark_2003. En ik zou zeker geen gf6600 nemen want dat is pci express en denk dat je een agp slot hebt voor je graka. Koop om de twee jaar een midenklasse kaart en je draait alle spellen zonder problemen zonder teveel geld uit te geven (der zijn al zotten genoeg). Kijk niet altijd naar kwaliteit, bekijk prijs kwaliteit :). Au revoir!

6600GT's zijn nu ook in AGP hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan