Archief - netwerkprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benitek

Legacy Member
Hoi,

Ik ga een lang verhaal proberen kort te maken.

Een PC welke een drietal maanden perfect werkt op het internetgebeuren rechtstreeks via de telenet-modem aangesloten met als enige tussenstap powerline-adapters.

Dan krijg ik te horen dat ze niet meer op internet kunnen. Ik test deze PC bij mij thuis zonder enige problemen te ondervinden in mijn netwerk.

Ik ga dan zelf bij die mensen de PC plaatsen en inderdaad hebben zij geen internet .Ik sla de powerlineadapters over via een lange netwerkkabel rechtstreeks naar de telenet modem zonder positief resultaat.Het enige wat ik te zien krijg is dat de PC een onbekend netwerk detecteert.

Na contact met telenet en wat testen zoals een release en pingtesten wordt er besloten om de technieker van telenet te laten komen.Deze ondervind enkel problemen met de PC en met zijn aparatuur werkt alles perfect zegt hij.

Dan krijg ik de bewuste PC terug in handen welke direct in mijn telenet netwerk perfect werkt.Ik doe een volledige herinstallatie met format en ga dan deze PC terug bij de mensen plaatsen zonder positief resultaat.Daar de PC in mijn netwerk perfect werkte had ik een router mee genomen naar deze mensen en wanneer ik deze er tussen zet werkt ook daar alles perfect.

Besluit : rechtstreeks op de modem werkt het internet niet en met een router ertussen werkt het wel???????

Iemand een dergelijke ervaring gehad?

Alvast bedankt

up

Exit

Legacy Member
dat dat mac adres ofzo 'geblocked' wordt zodat er geen toegang komt

geen proxy of settings in IE ingesteld?
krijgt de pc een ip toegewezen?

Exit

Legacy Member
dan moet ie op internet geraken normaal
ping ook niet?
in IE - extra - internetopties - verbindingen - proxy, staat daar iets ingevuld?

Benitek

Legacy Member
proxy heb ik niet nagekeken maar als je wel met een router op internet kan zou ook dit in orde moeten zijn of vergis ik mij?

Benitek

Legacy Member
pingen met de modem alleen lukt dus ook niet daar dit samen is getest met mensen van telenet.

Ik vind het een zeer raar iets waar ik tot op heden geen antwoord op vind

Ok.

Blijkbaar is dit bovenvermeld probleem geen alleenstaand geval.

Nu wederom iemand waar Telenet internet niet meer werkt via de modem of switch en wel als je er een router tussen plaatst. Iemand een antwoord of toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Groetjes

Benitek

Exit

Legacy Member
is inderdaad niet alleen staand probleem, er zijn er meer (ander topic oa)

Benitek

Legacy Member
hoe exit,

kan je me zeggen welk topic ?

Ik heb wel iets gelezen over verandering van dns'en van telenet maar dat is dan ook weer voor interpretatie vatbaar.

Alvast bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan