Benitek
Legacy Member
Hoi,
Ik ga een lang verhaal proberen kort te maken.
Een PC welke een drietal maanden perfect werkt op het internetgebeuren rechtstreeks via de telenet-modem aangesloten met als enige tussenstap powerline-adapters.
Dan krijg ik te horen dat ze niet meer op internet kunnen. Ik test deze PC bij mij thuis zonder enige problemen te ondervinden in mijn netwerk.
Ik ga dan zelf bij die mensen de PC plaatsen en inderdaad hebben zij geen internet .Ik sla de powerlineadapters over via een lange netwerkkabel rechtstreeks naar de telenet modem zonder positief resultaat.Het enige wat ik te zien krijg is dat de PC een onbekend netwerk detecteert.
Na contact met telenet en wat testen zoals een release en pingtesten wordt er besloten om de technieker van telenet te laten komen.Deze ondervind enkel problemen met de PC en met zijn aparatuur werkt alles perfect zegt hij.
Dan krijg ik de bewuste PC terug in handen welke direct in mijn telenet netwerk perfect werkt.Ik doe een volledige herinstallatie met format en ga dan deze PC terug bij de mensen plaatsen zonder positief resultaat.Daar de PC in mijn netwerk perfect werkte had ik een router mee genomen naar deze mensen en wanneer ik deze er tussen zet werkt ook daar alles perfect.
Besluit : rechtstreeks op de modem werkt het internet niet en met een router ertussen werkt het wel???????
Iemand een dergelijke ervaring gehad?
Alvast bedankt
up
Ik ga een lang verhaal proberen kort te maken.
Een PC welke een drietal maanden perfect werkt op het internetgebeuren rechtstreeks via de telenet-modem aangesloten met als enige tussenstap powerline-adapters.
Dan krijg ik te horen dat ze niet meer op internet kunnen. Ik test deze PC bij mij thuis zonder enige problemen te ondervinden in mijn netwerk.
Ik ga dan zelf bij die mensen de PC plaatsen en inderdaad hebben zij geen internet .Ik sla de powerlineadapters over via een lange netwerkkabel rechtstreeks naar de telenet modem zonder positief resultaat.Het enige wat ik te zien krijg is dat de PC een onbekend netwerk detecteert.
Na contact met telenet en wat testen zoals een release en pingtesten wordt er besloten om de technieker van telenet te laten komen.Deze ondervind enkel problemen met de PC en met zijn aparatuur werkt alles perfect zegt hij.
Dan krijg ik de bewuste PC terug in handen welke direct in mijn telenet netwerk perfect werkt.Ik doe een volledige herinstallatie met format en ga dan deze PC terug bij de mensen plaatsen zonder positief resultaat.Daar de PC in mijn netwerk perfect werkte had ik een router mee genomen naar deze mensen en wanneer ik deze er tussen zet werkt ook daar alles perfect.
Besluit : rechtstreeks op de modem werkt het internet niet en met een router ertussen werkt het wel???????
Iemand een dergelijke ervaring gehad?
Alvast bedankt
up