Archief - Netwerk via electriciteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Morpheus

Legacy Member
Ik heb hier al veel mensen horen beweren dat een netwerk via electriciteit niet goed werkt.
Ik heb hier een systeemke geïnstalleerd en getest van ovislink, en dat is echt perfect.
Natuurlijk is de snelheid te laag om echt massa's pc's op aan te sluiten.
Maar enkele pc's is geen enkel probleem en de snelheid blijft hoog.
Voor thuisgebruik is dit echt een schitterend syteem.

FalcoX

Legacy Member
En het zal alleen beter worden, kheb al gelezen dat er al systemen zouden zijn die 200mbit halen

cram

Legacy Member
Ik vertrouw dat niet.
Wat als er inees een te hoge stroomstoot door je pc komt?

FalcoX

Legacy Member
Die 220V komt natuurlijk niet direct op je netwerkkaart te staan hé

Gothrek

Legacy Member
is die ni bijna ondoenbaar omdat er zich zoveel ruis op het stroomnetwerk bevindt???

JackF

Legacy Member
Ikzelf heb al heel wat van deze Power Line adapters geinstalleerd en nog nooit problemen ondervonden (moet eerlijk zeggen dat ik een jaar geleden ook sceptisch was) Vooral daar waar beton en storende interferenties een wireless lan (bijna) onmogelijk maken is dit de ideale oplossing. Waar je wel moet op letten is dat je het niet in een overspanningsbeveiligde contactdoos steekt want dan kan het zijn dat je storingen hebt (moet je gewoon even testen)

walvis

Legacy Member
heb gehoord da het op oude huizen niet zo goed wil lukken.
door de gebruikte aansluitingen en zo.
vraag mij ook af hoe ze da gedaan krijgen met u invloeden op u elektriciteitskabel.
deze zijn namelijk groter dan bij netwerkkabels

Morpheus

Legacy Member
update: systeem werkt nog steeds perfect... snelheden: high
pings zijn wel iets hoger, dus misschien minder geschikt voor gaming.

Maar voor de rest: de oplossing voor in huis, pakken beter dan wireless.
(ik weet wel niet wat het effect zou zijn als je er een 5-tal pc's zou op aansluiten)

Evil_Homer

Legacy Member
Das toch maar een 14mbit / sec.. imho is da wel wa laag ze :/

Morpheus

Legacy Member
Evil_Homer zei:
Das toch maar een 14mbit / sec.. imho is da wel wa laag ze :/


niet als ge maar één of twee pc's aansluit hé,

expressnet+ is down maar 6.6mbit dus ja...

JackF

Legacy Member
14mbit/sec is helemaal niet laag en nog steeds pakken hoger dan de snelheden die de Inetproviders aanbieden

Evil_Homer

Legacy Member
ja, da wel, maar om tussen de pc's files uit te wisselen = traag.
Eenmaal ge 100Mbit gewend zijt :)

-$-pecialist

Legacy Member
De data en stroom frequentie liggen gewoon anders bij het spanningsnet is dat 50 Hz en bij die data ligt dat pakken hoger
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan