Archief - Netwerk opstelling hulp!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Hallo.


In de garage die los van ons huis staat heb ik een kamer ingericht. Ik wil hier internet hebben.


Ik heb reeds een kabel (50m) getrokken naar de garage.


Ik heb een schema gemaakt van mijn huidige opstelling en het rode is wat ik zou willen toevoegen.


De vraag is dus of het op die manier mogelijk is?


En stel dat ik een tweede digibox in die garage zet en hem 'interactief' wil maken, moet ik dan een kabel rechtstreeks van die switch trekken naar de digibox in de garage? Dus een tweede kabel in de grond leggen naar de garage, naast die wat er reeds ligt van 50m?



Schema is hier te vinden:


ImageShack® - Online Photo and Video Hosting



mvg


Mattias

Lord_Palethorn

Legacy Member
Router 2 moet een switch zijn, ik zie het nut niet van 2 routers, die mag op router 1 aangesloten worden als die nog een lanpoort vrij heeft.

indien je een interactieve 2de digibox wilt, moet die aangesloten worden met een lankabel op de switch van telenet (die tussen uw modem van telenet en router staat). Dus dat zou inderdaad een 2de kabel betekenen.

Voor wireless in het 2de gebouw hang je dus best een Access Point + switch en niet een draadloze router :). (Of een Access point met meerdere lanpoorten).

Musk

Legacy Member
Heb je dan ook switchen die voor een draadloos netwerk zorgen?

leeyuentuen

Legacy Member
Musk zei:
Heb je dan ook switchen die voor een draadloos netwerk zorgen?

gwn ipv je kabel aan te sluiten op de wan-poort, aansluiten op de switch poorten en dhcp uitzetten in router

Musk

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp:


Toch een tweede router kopen en deze gebruiken als AP en dhcp uitzetten in deze router?

Exit

Legacy Member
dan ga je minst problemen hebben met onderling netwerk en ip's (conflicten)

anders kan je ook switch + ap kopen maar heb je 2 toestellen die stroom nodig hebben
tenzij draadloos volstaat en geen kanel verbinding nodig hebt is een AP voldoende

Musk

Legacy Member
Draadloos volstaat niet.


Ik wil mijn desktop met kabel verbinden en mijn vriendin haar laptop draadloos.. Wat stel je voor dat ik koop?

Exit

Legacy Member
dan best een router, je hebt dan maar 1 toestel nodig (1 stopcontact en dus vebruiker)
en je gebruikt die als ap+switch zoals hoger al gemeld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan