Archief - Netwerk instellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dralnu

Legacy Member
Ben niet zeker of dit op de juiste plaats staat,maar komt mijn vraag.

Ik heb pas een Dell wireless 2350 breedband router gekocht samen met een laptop,en ben nu aan het proberen om die in een netwerk te leggen met mijn oude pc.

Ik volg de standaard installatie cd die erbij is geleverd en dat mislukt.Ik heb dan maar de handleiding gelezen en ik ik vermoed dat TN werkt met een cable modem met name settings.

Ik volg de instructies en dan kom ik bij een deel waar er wordt gevraagd naar "Click to select Your ISP requires you to input Host Computer Name or Domain Name.".

Wat moet ik hier in godsnaam in vullen?Ik ken geen van beide namen.

Op netwerk gebied ben ik een totale leek,dus ik kom hier maar even om hulp vragen.

Thx

Exit

Legacy Member
hoe en wat verbinden?
laptop werkt draadloos op router en op internet?
desktop met draad op router en en internet?
welke windowsen?

bratislava

Legacy Member
Ik denk dat je iets aan het doen bent dat totaal overbodig is.

Installeer gewoon de drivers van je wireless op je laptop.

Connecteer uwe modem met de wan poort van uw router. Connecteer vanop uw oude pc met een rj-45 kabel naar één van de andere poorten op uwe router, en start uw internet browser (IE of Mozilla of zo). In de adres balk typ je het netwerkadres van uw router (192.168.0.1 of iets in die trend).
Dan kom je normaal gezien op een soort control pannel terecht. Daar kan je van alles en nog wat gaan instellen van opties en beveiligingen voor je netwerk. Raadpleeg de handleiding van uwe router hiervoor.

Start daarna je laptop op, en laat de wireless je router detecteren, en klaar is kees. Zorg er uiteraard wel voor dat op alle pc's de optie "automatisch ip adres verkrijgen" aangevinkt staat.

Dralnu

Legacy Member
Zoals ik reeds zei,ik ken hier niets van.

De bedoeling is dat beide computers,vaste pc en laptop,op internet kunnen.
De pc moet verbonden zijn met de router,en de laptop draadloos.

Bij de router zat er een installatieprogramma,maar enkel voor bepaalde types van kabelverdelers werkt het standaard programma.
Vandaar dat ik nu niet weet wat te doen.

Of is er soms ene website of zo waar er in duidelijk omscherevn wordt wat ik moet doen.

Exit

Legacy Member
gewoon handleiding volgen ...

aansluiten, modem naar wan-router
pc's naar lan-router of draadloos
als er geen ip verkregen wordt zelf instellen en inloggen op router
instell op dynamisch ip verkrijgen, dhcp aan, modem eens resetten (stekker eruit)
wep/wpa beveiliging aan voor draadloos
...

anders LATEN DOEN
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan