Archief - NEC ND3500A prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Attila

Legacy Member
mja is wel klote, ma zo maar printplaatje omwisselen gaat toch ni zo simpel zijn hoor.
Het is wel mogelijk da denk ik wel, maar ofdat ge het ook perfect ga krijgen das een andere vraag. Het is wel zo dat u files enzo recupereerbaar zijn, maar ofdat ge daar door rma of andere instantie "gratis" kunt laten doen is ook een andere vraag en betwijfel da jammer genoeg.

In ieder geval veel succes met de printplaat, lijkt me een gevaarlijk probeersel :)

Bengie

Legacy Member
Attila zei:
mja is wel klote, ma zo maar printplaatje omwisselen gaat toch ni zo simpel zijn hoor.
Het is wel mogelijk da denk ik wel, maar ofdat ge het ook perfect ga krijgen das een andere vraag. Het is wel zo dat u files enzo recupereerbaar zijn, maar ofdat ge daar door rma of andere instantie "gratis" kunt laten doen is ook een andere vraag en betwijfel da jammer genoeg.

In ieder geval veel succes met de printplaat, lijkt me een gevaarlijk probeersel :)

heb net den boel is open gevezen ,nadat ik eerst nor de gamma ben gereje voor de juiste TORX-bit om die print eraf te vijzen.
die print maakt contact nor de HD via druk/sleepcontacten dus solderen is er al ni bij :oef:
dus eigenlijk zou da piece of cake moeten zijn. Op 2 min gedaan.

hopelijk hebben ze hun "software" op die IC's nog ni te veel verandert sinds maart 04 en kan da nog altij met elkaar communiceren.

Mor tis w8en tot do/vrij want dan is pas mijn nieuwe HDD in bestelling binnen.

In slechtste geval steek ik nieuwe HDD trug in elkaar en installeer ik daar alles op ,maar dan ben ik mijn mails en muziek wel kwijt.........

Exit

Legacy Member
maxtor schijven ... heb da ook eens geprobeert, kocht zelfde schijf maar printplaat was vernieuwd .... zat ook maar paar maand ts, maar mss hebt ge wel geluk.

Exit

Legacy Member
yip (tenzij ge het wa goe aanpakt, geen zichtbare schade van verplaatsen, en goed vast zet.) (rma naar fabriek kunt ge wel vergeten, naar winkel zullen ze er zo nie naar kijken)

Bengie

Legacy Member
spijtige mededeling.

Den truuk werkte ni.

De print op die nieve HDD was al fysisch verandert. Hier en daar een component weg of verandert , en de oude HDD herkende die print dus ni.

Booten ging ni, dus probeerde ik XP trug erop te installeren , het laden van de sata drivers lukte, ook het laden vd sys bestanden bij een xp install maar als ie dan moet rebooten om uiteindelijk te beginnen installeren vindt ie weer geen HDD en begint alles opnief.

Hij herkende wel de partities nadat de sata drivers waren geladen.

Wat ik nog ies ga proberen is die HDD met nieve print in andere pc steken die wel kan booten en miss geraak ik dan nog aan de data die op de partities staan. De boot-partitie waarop XP stond is al geformatteerd geraakt. Dus die data is wel weg. enige probleem is de driveletters die dan dubbel zullen worden gevonden door die oude pc.

Hoedanook ik ben ook al begonnen met nieve HDD te formateren en xp trug te installeren

grtz
B en bedankt voor alle hulp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan