Archief - NEC ND-3500A wil niet branden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snake-Eye

Legacy Member
Joew,

Ik heb net een NEC ND-3500A DVD+-/RW gekocht, maar hij wil niet branden.
Zowel in Alcohol 120% als in NEro 6 krijg ik een error in het begin...

Dit voor verschillende bestanden en verschillende merken van cd-r's

BraveHeart

Legacy Member
Geef m een vuurtje, zonder brandstof zal dat zeker niet gaan :D

Probeer eens eerst NERO 6, en zorg voor de recentste firmware voor uw brander (indien beschikbaar).
In NERO dan de brander kiezen en een nieuw project kiezen.

Neem de bestanden die je op CD-R/DVD-R/+R wilt laten branden en druk op de branden knop, steek het gevraagde medium in de brander.
Als NERO al niet werkt, verlang dan niet dat copyprotection copy tools zoals alcohol 120%/CloneCD zouden werken.

Wees zeker dat de brander juist is geïnstalleerd en werkt met basis software alvorens het zware geschut boven te halen.

Cranox

Legacy Member
Ik heb mijn nec 3500 ook na 1 dag moeten omruilen omdat ik na 2 DVD's errors kreeg in Nero
Met deze heb ik geen probs , zeer tevreden over :)

BraveHeart

Legacy Member
NEC zijn zalige (Dual Layer) DVD-Branders.
Ik heb zelf genoeg mogen inbouwen in verschillende pc systemen en er mee mogen proeftesten.
Zeker voor zijn mooie prijs zijn ze het aanschaffen waard, zeker de mogelijkheden qua brandtechnieken zijn ze zeker een aanrader.
Wie tegenwoordig een DVD-Writer zoekt vindt met een NEC een all-rounder tegen een scherpe prijs :niceone:

{YA}Gr3c0

Legacy Member
BraveHeart zei:
NEC zijn zalige (Dual Layer) DVD-Branders.
Ik heb zelf genoeg mogen inbouwen in verschillende pc systemen en er mee mogen proeftesten.
Zeker voor zijn mooie prijs zijn ze het aanschaffen waard, zeker de mogelijkheden qua brandtechnieken zijn ze zeker een aanrader.
Wie tegenwoordig een DVD-Writer zoekt vindt met een NEC een all-rounder tegen een scherpe prijs :niceone:

Totaly agree with that :niceone:

Snake-Eye

Legacy Member
Hij werkt normaal zonder enige software

Firmware helpt niks

Wel krijg ik een error bij het booten

"Secondary IDE Slave no 80 conductor cable installed".

Mee

Legacy Member
Aha!
Uwen dvd-rw zit waarschijnlijk op ne (oude) 40-pins kabel. Steekt dienen op nen (nieuwe) 80-pins kabel en ik denk dat em dan wel zal branden.

Snake-Eye

Legacy Member
tiens, ik dacht da de 40 en de 80 allebei 39 pins hadden

ma ge bedoelt de 80 wss?

Radiance

Legacy Member
mjah er zitten idd maar 39/40 pinnen aan, maar die kabels hebben 80 aders, dus 2 per pinneke, nodig voor ik dacht voor ATA100 & hoger

equa

Legacy Member
kunt ge trouwens gewone cd-r's schrijven met deze ?
NEC 3500 Black Internal DUAL LAYER 16X +/- DVD-R/RW Writer Bulk

Snake-Eye

Legacy Member
Hey

Problem Solved, ik heb gewoon een format gedaan.....

Bedankt voor de hulp

Rikkie

Legacy Member
equa zei:
kunt ge trouwens gewone cd-r's schrijven met deze ?
NEC 3500 Black Internal DUAL LAYER 16X +/- DVD-R/RW Writer Bulk


ja, maar op de website van NEC staat dat ie CD-r brandt aan 48X, maar bij mij en bij ne maat van mij brandt die brander max. aan 32X :angry:

Ik heb er ook al de laatste firmware op staan?

Greetz, Rikkie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan