Archief - Muis (+toetsenbord?) probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rep1

Legacy Member
Sinds een dag of 3 heb ik problemen met de muis.
Die blokkeert even en gaat dan weer verder.
Dit blokkeren is soms 5 keer direct na elkaar en is eigenlijk continu zolang ik de PC gebruik. Soms kan ik een minuutje of 5 verder zonder problemen, maar dan begint het terug.
Het is ook al enkele keren voorgevallen dat de blokkering blijft, ook het toetsenbord niets meer doet (vandaar "+toetsebord?" in de titel) maar de PC wel gewoon verder werkt (muziek blijft gewoon verder spelen) Besturing is niet meer mogelijk en enige oplossing is dan rebooten.

Het geluid dat ik krijg bij deze blokkering is het geluid van het loskoppelen/aansluiten van een USB-apparaat.

Ik heb de muis al eens in een andere USB-poort aangesloten, maar dit verhielp het probleem niet.
Ik heb de drivers van de muis ge-update. Ook alle andere mogelijke drivers (moederbord, etc) maar dit lijkt het probleem niet op te lossen. PC is overigens maar een maand of 2 oud.

Net voor dit probleem begon heb ik ook geen updates of programma's geïnstalleerd.

Dit bericht schrijven gaat vanzelf, maar als ik even met de muis over het bureaublad beweeg, krijg ik direct weer die blokkering. En nog eens. En nog eens...

Ik dacht eerst dat kwam doordat de muis al wat ouder is (staat niet meer op de Logitech-site) en misschien niet meer ondersteund zou zijn door Win7, maar tot een paar dagen geleden, werkte die nog perfect. Dus lijkt me ook niet mogelijk.
Als een nieuwe muis en toetsenbord (toetsenbord is overigens niet zo oud als de muis) de oplossing zijn, dan ga ik dat morgen direct kopen. Maar het lijkt me wat gek om perfect werkend materiaal te vervangen als dat het probleem niet oplost.

Iemand een idee wat dit dan wel kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Moederbord: ASRock Z68 Pro3 (graka onboard)
Geheugen: 8 GB RAM
Processor: Intel Core i5-2500K
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan