Archief - MSI laptop start niet meer op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Martyhoppen

Legacy Member
Ik heb dus een MSI gx660-651NL laptop, maar hij ging laatst uit en wilt nu niet meer aan :c
als ik hem aan zet dan rateld hij voor 3 seconden en daarna blijf ik zwart scherm houden en het maantje van slaapstand blijft branden.
geen een knopje wat ik indruk helpt en mijn beeld blijft dus zwart..

kan iemand mij a.u.b helpen?

CoxM

Legacy Member
Batterij er uit halen en stroomkabel loskoppelen, even wachten, en dan op stroom alleen (zonder batterij) eens proberen op te starten?

Martyhoppen

Legacy Member
thnx, ik zal het zometeen proberen ;)
ik vind het echt wazig wat er is gebeurd..
enige suggesties nog als dit niet gaat werken?

Aap

Legacy Member
Martyhoppen zei:
enige suggesties nog als dit niet gaat werken?

Probeer eens of dat je in veilige modus geraakt. Indien ja, is er een probleem met de slaapstand bestand. Ben je er zeker van dat het "slaapstand" is en niet "stand by" stand is? (soms is er verwarring over)

Martyhoppen

Legacy Member
ja maar ik was gewoon aan het chillen op internet en toen viel hij gewoon ineens uit en toen kwam ik dus in deze status..

maar het probleem is dat ik echt niks kan doen, omdat hij nergens op reageert..

pstubru

Legacy Member
Heb je al eens gewoon een koude start geprobeerd (enkele seconden op je aan/uit switch duwen tot het lichtje van de maan dooft) en daarna terug opstarten zoals Aap suggereert in veilige modus.

Martyhoppen

Legacy Member
hoe werkt dat dan precies?

nope het lukt nog steeds niet :c
is er niemand die me kan helpen?

pstubru

Legacy Member
Wil je misschien eens zeggen wat je al geprobeerd hebt ? Als je je batterij eruit genomen hebt komt dat op hetzelfde neer alsof je een koude start zou doen dus je moet er op een of andere manier in slagen om je laptop volledig te laten afsluiten : liefst met een aantal seconden op de power switch te duwen, als dat niet lukt de batterij eruit halen. Ter controle : de standby led (jouw maantje) moet uitgedoofd zijn. Daarna plug je je batterij terug in of zet je je laptop gewoon terug aan met de power switch. Lukt dat ?

Martyhoppen

Legacy Member
dat met batterij in en uit doen had ik al geprobeerd, maar mn laptop reageert er precies hetzelfde op als voorheen :c

pstubru

Legacy Member
"Hetzelfde reageren erop als voorheen" wat bedoel je daar dan mee : tracht eens zoveel mogelijk details te noteren wat er exact gebeurt want anders wordt dit hopeloos ...

Martyhoppen

Legacy Member
okay, als ik mijn laptop aanzet dan hoor je gewoon geluid dat hij aan gaat en dan de eerste 3 seconden brand het maantje + dat hij wat aan het doen is (kweet eventjes niet meer hoe dat heet) en dan schakelt hij over naar alleen het maantje en draait de fan nog en mn powerbutton licht blijft nog branden, maar voorderest kan ik er niks mee en blijf ik dus dat zwarte scherm houden..

Ook als ik op alle manieren aan en uit probeer te zetten onder andere met de accu etc, krijg ik gewoon steeds hetzelfde weer

k hoop dat dit wat duidelijker is?

Hungry®

Legacy Member
geraak je niet in BIOS bij de opstart (via F1 of del toets...) direct in te drukken.

Martyhoppen

Legacy Member
nee ook niet, scherm blijft zwart en reageert niet op F1 of Del of andere toetsen om BIOS te krijgen..
maarja kheb een MSI mss is het op zo'n laptop anders, maar ik neem aan van niet, aangezien er gewoon windows 7 opstaat

Hungry®

Legacy Member
de manier om BIOS te benaderen heeft niks met het OS te maken. Vermits de laptop uitviel terwijl je aan het chillen was is voor mij een teken dat er hardware defect is (wat niks te maken heeft met het chillen zelf natuurlijk) , ik denk in de eerste plaats aan je geheugen vermits je niet kan booten om bios op te starten. Het kan ook andere hardware zijn.
Ik kan me natuurlijk vergissen. Ik denk dat dit een probleem wordt voor de winkel als je nog garantie hebt.

Martyhoppen

Legacy Member
ja idd ik denk dat dit ook meer een probleem is voor de winkel zelf..
Ik ga sowieso morgen maar de helpdesk bellen van MSI zelf, maarja ik hoopte dat het een kleiner probleem zou zijn :c
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan