Archief - monitor's scherm afkuisen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonaah

Legacy Member
Vooraleer ik men nieuw monitor screw wil ik de misschien domme vraag stellen: met wat kuis ik best men monitor zijn scherm af om krassen etc te vermijden?

Apu het aapje

Legacy Member
vinteg zei:
me microvezel doekske en product voor ramen te kuisen :D

zouk ni direct doen...
Alst voor TfT is: er bestaan zo van die spediale producten met bijbehorende doekjes die geen pluchen achterlaten. Als ge da mee zo een gewoon ruiten doekske gaat doen, ga da pluchen achterlaten. Wordt ook gebruikt om de glasplaten van kopieer machines af te kuisen...

vinteg

Legacy Member
ik doe het hier toch me micro vezel(zowel op tft als crt) en zie niks van plushkes

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb hier ene productje waarmee je je scherm als nieuw kan doen blinken en je eventueel zwaar vergeelde bak van je scherm weer spierwit kan krijgen. Het noemt crystal en is een professioneel meubel kuis product.

Vraag er is naar in een meubelzaak of zo.

Peyote

Legacy Member
kbees eigenlijk gewoon ne zeemlap ,dan vrij zacht handdoekske
werkt goe hier

cram

Legacy Member
Javel en een schuurspons.
Bij zwaar vervuiling uw scherm in een bad met water vermengd met 5 dopjes Javel en dat een nacht laten in werken.

NeoGeo

Legacy Member
cram zei:
Javel en een schuurspons.
Bij zwaar vervuiling uw scherm in een bad met water vermengd met 5 dopjes Javel en dat een nacht laten in werken.


Vergeet wel niet de stekker IN te steken, anders werkt het niet.

Door de elektriciteit zal de spanning verhogen en zal de javel een beter effect hebben. Ook is het aangeraden om met het hand in het water te roeren om te voelen of de temperatuur goed is :niceone:

Skratz

Legacy Member
Apu het aapje zei:
zouk ni direct doen...
Alst voor TfT is: er bestaan zo van die spediale producten met bijbehorende doekjes die geen pluchen achterlaten. Als ge da mee zo een gewoon ruiten doekske gaat doen, ga da pluchen achterlaten. Wordt ook gebruikt om de glasplaten van kopieer machines af te kuisen...
die speciale doekskes die geen pluchen achter laten zijn microvezel doekses.

btw: ik doe da hier met wa speeksel en een zakdoek of papieren doekske

Exit

Legacy Member
NeoGeo zei:
Vergeet wel niet de stekker IN te steken, anders werkt het niet.

Door de elektriciteit zal de spanning verhogen en zal de javel een beter effect hebben. Ook is het aangeraden om met het hand in het water te roeren om te voelen of de temperatuur goed is :niceone:
en man wat gaat de spanning stijgen, echt SPANNEND :rofl:

raintjah`

Legacy Member
NeoGeo zei:
Vergeet wel niet de stekker IN te steken, anders werkt het niet.

Door de elektriciteit zal de spanning verhogen en zal de javel een beter effect hebben. Ook is het aangeraden om met het hand in het water te roeren om te voelen of de temperatuur goed is :niceone:


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jonaah

Legacy Member
computer xp zei:
Ik heb hier ene productje waarmee je je scherm als nieuw kan doen blinken en je eventueel zwaar vergeelde bak van je scherm weer spierwit kan krijgen. Het noemt crystal en is een professioneel meubel kuis product.

Vraag er is naar in een meubelzaak of zo.
das ni voor uw beeld zelf eh das voor die "omhulsel" van u monitor

ComputerVISTA

Legacy Member
nee nee das alles reiniger, men scherm en omhulsel waren na 5 jaar in een goed doorookte ruimte te staan weer splinter nieuw. geloof me maar ;)

Jonaah

Legacy Member
dus.. microvezel doekske + product om de ruiten te kuisen = goed?

Skratz

Legacy Member
ja ma ziet dat da product niet bijtend is, anders vernield ge de beschermingslaag (laag tegen het blinken was da zeker ofzoiets...??.. )

kemespottes

Legacy Member
nekeer u scherm me uw adem bedampe en me uw mouw afvegen.
works like a charm :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan