Archief - Moederbord specialist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

davincy

Legacy Member
Ik heb twee moederborden met hetzelfde probleem. De cpu koeler draait, het lampje op het moederbord brandt, maar ik krijg geen beeld. Ik weet zeker dat alle andere onderdelen werken. Dus daar kan het niet aan liggen.

Moederborden: MS-7091 uit aldi pc en een Asus P5Q

davincy

Legacy Member
Nee dat is het niet. Videokaart werkt wel in andere pc. En scherm is het ook niet en voeding ook niet en cpu ook niet. 100% zeker moederbord.

Moonbaby

Legacy Member
oeeh: idee: probeer eens met 1 RAM-latje :D (beiden eens testen)

Blord

Legacy Member
Er valt niets in te stellen. Als alles 100% werkt dan moet de videokaart gewoon werken. Zoniet dan is er iets mis met een van de componenten. Ik had eens een computer samengesteld maar het start niet op. Alles onderdelen los in een andere computer gestopt en alles werkte 100%. Het blijkt dat de voeding net niet genoeg voltage had voor het moederbord. Maar met een oude moederbord had de voeding geen probleem.

Heb je de BIOS van de moderborden gereset ?

davincy

Legacy Member
@Blord de BIOS resetten dat zal ik eens proberen. Eerst werkte de pc. Na ongeveer 2jaar werkt het moederbord niet meer. Ik denk eigelijk dat er een capacitor of ander onderdeel op het moederbord defect is.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Condensatoren gaan niet zomaar defect na 2 jaar. Na meer jaren kunnen die de geest geven. Of door zwaar te overklokken.
Je kan dat simpel checken. Als die bol staan of uitgelopen zijn hebben ze prijs.
Is overigens poepsimpel om te vervangen. Maar als er eentje kapot is is de kans groot dat de rest op korte termijn zal volgen. Ik heb zo ooit nog een Epox 8RDA+ opgelapt. Heeft me uiteindelijk wel €20 aan condensatoren gekost. Maar het bordje werkt nu nog altijd. Tot voor nieuwjaar zelfs nog in dagelijks gebruik in m'n pa z'n pc.

JuNkY

Legacy Member
Ik heb dit onlangs ook nog voor gehad.

CMOS reset heeft bij mij ook gewerkt.
best opzoeken als je niet zeker bent hoe je dat moet aanpakken :).

davincy

Legacy Member
Bedankt voor de reacties alvast. CMOS reset is toch gewoon uw battery eruit halen voor een lange tijd he.

Exit

Legacy Member
cmos reset:

stekker uit stopcontact
batt eruit of cmos jumper verzetten (enkele seconden is voldoende)

best ook paar keer op startknop drukken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan