andy88
Legacy Member
Hallo
Ik had een brol PC (Aspire M3641) wiens grafische kaart kapot gegaan is, opgesmoord vermoedelijk aangezien ik een verbrand geurtje rook. Ik kon de PC hierna ook niet meer opstarten, geen circuit door de grafische kaart denk ik.
Ik heb hiervan enkel het moederbord, cpu, ram genomen en wou hier terug een pc van bouwen. Dus ik heb er een nieuwe voeding (voor de veiligheid) aangehangen (van -+250W naar 430W BeQuiet) en probeerde Windows 7 64bit te installeren (andere HD) maar de 4 IDE DVD lezers die ik probeerde werden niet herkend in BIOS (wel in andere pc). Geen nood ik koop een SATA DVD lezer en dat ging wel. Geen problemen bij het installeren.
Vervolgens installeer ik in het 2de PCI slot een WifiKaart (het 1e laat ik vrij) en dat werkt ook.
Nu voeg ik een nieuwe Club3D 5770 grafische kaart toe, ik sluit deze ook aan de PSU aan maar in Windows wordt dit niet herkend. De fan draait echter wel van de kaart. Ik merk echter dat de Wifi-kaart nu ook niet meer werkt!
Ik haal de graka er terug uit en WiFi-kaart werkt nog steeds niet meer.
Is het tijd voor een nieuw moederbord dan of zijn er nog enkele tests die ik kan doen?
Ik had een brol PC (Aspire M3641) wiens grafische kaart kapot gegaan is, opgesmoord vermoedelijk aangezien ik een verbrand geurtje rook. Ik kon de PC hierna ook niet meer opstarten, geen circuit door de grafische kaart denk ik.
Ik heb hiervan enkel het moederbord, cpu, ram genomen en wou hier terug een pc van bouwen. Dus ik heb er een nieuwe voeding (voor de veiligheid) aangehangen (van -+250W naar 430W BeQuiet) en probeerde Windows 7 64bit te installeren (andere HD) maar de 4 IDE DVD lezers die ik probeerde werden niet herkend in BIOS (wel in andere pc). Geen nood ik koop een SATA DVD lezer en dat ging wel. Geen problemen bij het installeren.
Vervolgens installeer ik in het 2de PCI slot een WifiKaart (het 1e laat ik vrij) en dat werkt ook.
Nu voeg ik een nieuwe Club3D 5770 grafische kaart toe, ik sluit deze ook aan de PSU aan maar in Windows wordt dit niet herkend. De fan draait echter wel van de kaart. Ik merk echter dat de Wifi-kaart nu ook niet meer werkt!
Ik haal de graka er terug uit en WiFi-kaart werkt nog steeds niet meer.
Is het tijd voor een nieuw moederbord dan of zijn er nog enkele tests die ik kan doen?