Archief - [Modem/router] Signaal probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unrach

Legacy Member
Hey allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik mezelf wifi bezorgt in huis. Al van de eerste dag had ik echter spijt van de keuze van mijn modem/router. Het signaal was vrij zwak. Ik heb toen ook van alles geprobeerd, tot ik het uiteindelijk opgaf.

Nu wilde ik nog eens vanuit mijn woonkamer op het draadloos netwerk gaan en het signaal is nog zwakker geworden als voordien. Het valt ook de hele tijd weg.

Ik heb me dus gisteren eens bezig gehouden met de interne antennes naar buiten te laten komen, de beste chanel te zoeken, een reflector plaatsen. Heb zelfs naar mijn internet provider gebeld voor de beste instellingen. Uiteindelijk is het een tikkeltje beter geworden, maar nog steeds niet wat het moet zijn.

Ik was dus maar aan het denken om er wat geld in te steken. Nu weet ik niet zeker wat het beste/voordeligst gaat zijn. Een nieuwe modem/router kopen, een wifi router kopen en deze op mijn huidige modem/router aansluiten of een versterker plaatsen in huis.

Misschien kan deze informatie nog helpen:
- Type modem/router die ik nu heb: Cisco WAG160N
- De wifi van mijn overburen ontvang ik door heel mijn huis.

Alvast bedankt!

[B]Rocketeer

Legacy Member
Kan ook zijn dat uw router gewoon op de verkeerde plaats in het huis staat. Soms helpt het om hem een meter te verzetten, soms moet die echt in een andere ruimte staan.

Reflecties van de signalen. Niks aan te doen. Elke router mag wettelijk slechts eenzelfde maximum aantal dB uitstralen.

Unrach

Legacy Member
[B]Rocketeer;15308211 zei:
Kan ook zijn dat uw router gewoon op de verkeerde plaats in het huis staat. Soms helpt het om hem een meter te verzetten, soms moet die echt in een andere ruimte staan.

Reflecties van de signalen. Niks aan te doen. Elke router mag wettelijk slechts eenzelfde maximum aantal dB uitstralen.

In dezelfde kamer heb ik mijn router al op verschillende plaatsen gehangen. Zelfs tegen het plafond. Maar ik zal hem eens in een andere plaats in het huis aansluiten en zien wat het geeft. Morgen ga ik hier tijd voor hebben.

Alvast bedankt voor je reactie!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan