Archief - Mobo Driver + GF Driver = Crash !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cliff

Legacy Member
Lo,

Even in het kort uitgeleggen wat ik gedaan / geprobeerd heb !

partitie gewist, partitie aangemaakt, win2k derop, sp 4 derop, vond geen essentiele updates meer bij winupdate, directx 9.0c, laatste nforce (met/zonder ide shit, want da kan leiden tot onstabiliteit ofzoiet als het niet optimaal werkt), tot nu toe alles goed, laatste geforce drivers, CRASH, als ik eerst geforce doe, alles goed, dan mobo drivers, CRASH !

Mvg,

Cliff

@MODS Sorry dat ik een tweede thread aanmaak maar de andere had ik dit aangehaald in een andere vraag dus aan de titel kon je niet zien wat het probleem was, en dus dacht ik als mensen deze titel zien komen ze wel even kijken voor het prob te fixen.

troid

Legacy Member
Cliff zei:
Lo,

Even in het kort uitgeleggen wat ik gedaan / geprobeerd heb !

partitie gewist, partitie aangemaakt, win2k derop, sp 4 derop, vond geen essentiele updates meer bij winupdate, directx 9.0c, laatste nforce (met/zonder ide shit, want da kan leiden tot onstabiliteit ofzoiet als het niet optimaal werkt), tot nu toe alles goed, laatste geforce drivers, CRASH, als ik eerst geforce doe, alles goed, dan mobo drivers, CRASH !

Mvg,

Cliff

@MODS Sorry dat ik een tweede thread aanmaak maar de andere had ik dit aangehaald in een andere vraag dus aan de titel kon je niet zien wat het probleem was, en dus dacht ik als mensen deze titel zien komen ze wel even kijken voor het prob te fixen.


Met laatste drivers bedoel je de welke de 66.93?

Cliff

Legacy Member
metreox zei:
Met laatste drivers bedoel je de welke de 66.93?

Ja, maar met de 61.xx en de originele van de cd lukt het ook niet !
Raar eigenlijk, als ik eerst gf installeer en dan mobo dan zou ge denken da het aan drivers van mobo ligt !

troid

Legacy Member
Cliff zei:
Ja, maar met de 61.xx en de originele van de cd lukt het ook niet !
Raar eigenlijk, als ik eerst gf installeer en dan mobo dan zou ge denken da het aan drivers van mobo ligt !

Nee, wss aan de nvidia drivers de 6x.xx reeks is meer voor fx en 6800 kaarten, jij kan beste de laatste detonator drivers gebruiken 46.??.

ftp://download.nvidia.com/Windows/45.23/ deze dus.

Cliff

Legacy Member
Eerste wat ik doe is dat morgen testen, alvast bedankt !
Als er nog mensen zijn die willen posten, be my guest want kword er gek van dak juist nieuwe pc heb en dat hem niet bolt ! :)

Mvg,

Cliff

Cliff

Legacy Member
Deze driver heeft het ook niet opgelost :'( !

Iemand enige suggesties ?

Cliff

Legacy Member
Ik las op ander thread dat ik pc hardware kan checken met pccheck maar vind dat niet echt, maar lijkt me sterk dat hardware probleem veroorzaakt aangezien ik geen bsod, freeze of abnormaal gedrag ervaar !

::edit:: ATM Ben ik winxp derop aant zetten !

apa

Legacy Member
Probeer fastwrites en sideband addressing (SBA) af te zetten in je BIOS. Probeer ook eens te booten in AGP4x mode en zie of dat helpt.

Cliff

Legacy Member
apa zei:
Probeer fastwrites en sideband addressing (SBA) af te zetten in je BIOS. Probeer ook eens te booten in AGP4x mode en zie of dat helpt.

Ok, denk niet dat het iets te maken heeft met geforce !

Ik heb dus nu het volgende gedaan !

Format, winxp pro geinstalleerd, sp2 geinstalleerd, directx9.0c, dan mobo drivers, allemaal op ide ding na. Ik reboot, dan krijg ik na load screen van winxp zwart scherm en doet hem niks meer, kdacht kga wat testen, veilige modus opgestart,
dan GART driver (goed weet waarvoor die staat) uninstalled ! Reboot en het gaat ! Dan de 66.xx driver voor gf geinstalleerd, en zoals ge nu wel zult zien, ik zit in windows, enigste wat ik nu merk is dat ik geen geluid heb :'(, dat ga ik nu proberen te installeren met originele cd, maar die GART Driver wat doet deze nu juist ?

Heb ik deze nodig.

Alvast bedankt,

Cliff

::edit:: Sound heb ik nu ook !
::edit:: Dat van apa ^^ ben ik nu aant proberen, mss is die GART driver belangrijk !

Cliff

Legacy Member
Iemand idee of die GART driver belangrijk is ?
Want met google word ik er niet wijzer uit ;) !

::edit:: anderen met dit mobo ook probs daarmee ?

Cliff

Legacy Member
Ok, ik zit midden in examens dus niet veel tijd voor nog veel te prutsen, vrijdag na laatste examen test ik onmiddellijk wat apa mij wist te vertellen !

Maar graag zou ik nog weten wat deze GART Driver inhoud aangezien mijn google search tot niets leide ! :D

Mvg,

Cliff

Cliff

Legacy Member
Up ? :(

GART: The Graphics Address Relocation Table (GART) is needed to allow the AGP graphics controller to work correctly. It is extremely important that the correct GART Driver is installed before operating your system. The ATI installation program will install the GART Driver that matches your system's chipset.
However, should you experience any display problems after the installation of the GART Driver; ATI recommends that you contact your motherboard manufacture.

Dus toch belangrijk :s !

apa

Legacy Member
GART staat voor "Graphics Address Relocation Table" of ook voor "Graphics Address Remapping Table".

Onboard video-controllers hebben meestal geen eigen frame-buffer maar gebruiken een stuk van het centrale RAM als frame-buffer. Om dat te verwezenlijken worden verschillende "pages" RAM geheugen toegekend aan de video-controller. Deze pages volgen elkaar niet noodzakelijk op; maar voor een video-controller is het belangrijk dat het hele videogeheugen als 1 geheel wordt gezien met allemaal op elkaar volgende geheugenadressen.

Hier komt de GART-driver te voorschijn: deze vertaalt de logische adres-tabel zoals de videokaart die ziet (1 geheel van opeenvolgende adressen) naar de fysische geheugenlocaties van het RAM (die elkaar niet noodzakelijk volgen).

Wil je hier meer over lezen, dan verwijs ik je naar dit artikel.

Snipe

Legacy Member
apa zei:
GART staat voor "Graphics Address Relocation Table" of ook voor "Graphics Address Remapping Table".

Onboard video-controllers hebben meestal geen eigen frame-buffer maar gebruiken een stuk van het centrale RAM als frame-buffer. Om dat te verwezenlijken worden verschillende "pages" RAM geheugen toegekend aan de video-controller. Deze pages volgen elkaar niet noodzakelijk op; maar voor een video-controller is het belangrijk dat het hele videogeheugen als 1 geheel wordt gezien met allemaal op elkaar volgende geheugenadressen.

Hier komt de GART-driver te voorschijn: deze vertaalt de logische adres-tabel zoals de videokaart die ziet (1 geheel van opeenvolgende adressen) naar de fysische geheugenlocaties van het RAM (die elkaar niet noodzakelijk volgen).

Wil je hier meer over lezen, dan verwijs ik je naar dit artikel.
Ik voel aan mijne pis dat zijn volgende vraag gaat zijn:
is het erg als ik deze niet installed heb!

Cliff

Legacy Member
Snipe zei:
Ik voel aan mijne pis dat zijn volgende vraag gaat zijn:
is het erg als ik deze niet installed heb!

Thierry seffes kletsen, vergeet niet dak naast u zit op school he ;) !
:D

Maar ja wat ik tot nu toe gemerkt heb is het volgende.

Filmpjes afspelen, krijg ik soms raare blokskes op beeld en van tijd tot tijd schokken ze soms, maarja.

http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=989.0

Hier wisten ze mij dit te vertellen !

Ik ga dus als ik tijd heb strak eens bioske zoeken. Mss onnuttige vraag, maar iemand nu al een idee welke bios ? :)

Mvg,

Cliff

Cliff

Legacy Member
Als ik een nieuwe graka koop, is dan eigenlijk het probleem opgelost ?

Mvg,

Cliff

apa

Legacy Member
Niet dat ik meteen dé oplossing gevonden heb, maar hier kan je wel eens naar kijken:


Zie misschien ook eens naar de recentere BIOS'en voor je mobo... Ik heb er echter niet meteen een fix voor een AGP/memory/GART probleem tussen gezien.

Cliff

Legacy Member
apa zei:
Niet dat ik meteen dé oplossing gevonden heb, maar hier kan je wel eens naar kijken:




Zie misschien ook eens naar de recentere BIOS'en voor je mobo... Ik heb er echter niet meteen een fix voor een AGP/memory/GART probleem tussen gezien.

Kheb bios 1.4 van mobo, is laatste nieuwe ! En die laatste ga ik morgen testen, van laden van driver bij xp dat hem dan hangt !

Heel hartelijk bdankt, btw het ligt al zeker niet aan moederbord, alsk neh gf2 derin steek kan ik GART wel installeren en de rest ...

En als ik gf4TI in andere pc steek heb ik daar ook geen problemen mee, tis dus combinatie gf4 met mobo !

Mvg,

Cliff
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan